Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault espace IV - nowa karta nie działa w 100%

13 Paź 2017 22:17 3147 25
  • Poziom 12  
    Witam mam następujący problem, po dopisaniu 2-przyciskowej karty do espace IV 2006r karta odpala samochód ale nie ma reakcji na otwieranie i zamykanie mimo że dioda w karcie działa a sama karta wysyła sygnał (sprawdzone na mierniku częstotliwości) do tej pory wszystkie karty które dopisywałem do tych samochodów działały bez zarzutu. Po podpięciu clipa w kontroli kart są przypisane 2. Jedyne co mnie zdziwiło to podczas kodowania nowej karty rozkodowało się radio. Pierwszy raz taki przypadek mam i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może ktoś już się spotkał z takim problemem. Z góry dzięki za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    tak, zawsze mam karty od 1 dostawcy, prekodowalne pod konkretny samochód i wszystko zawsze działa, pcf do laguny espace i vel satis jest taki sam. Inną kartę z tego samego zamówienia już kodowałem w vel satis i działała prawidłowo
  • Poziom 13  
    Mogła Ci się trafić jedna z uszkodzonym prekodem. Zdarza się. Prekoduj ją jeszcze raz i będzie latało. Rozumiem, że na drugiej karcie jest OK ?
  • Poziom 15  
    kaczor2502 napisał:
    Witam mam następujący problem, po dopisaniu 2-przyciskowej karty do espace IV 2006r karta odpala samochód ale nie ma reakcji na otwieranie i zamykanie mimo że dioda w karcie działa a sama karta wysyła sygnał (sprawdzone na mierniku częstotliwości) do tej pory wszystkie karty które dopisywałem do tych samochodów działały bez zarzutu. Po podpięciu clipa w kontroli kart są przypisane 2. Jedyne co mnie zdziwiło to podczas kodowania nowej karty rozkodowało się radio. Pierwszy raz taki przypadek mam i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może ktoś już się spotkał z taki8m problemem. Z góry dzięki za pomoc.

    Z tej odległości wygląda na mało prądu podczas kodowania, napięcie spadło poniżej wymaganego. Czy dawaleś dodatkowe zasilanie/prostownik ? Najczęściej nie trzeba ale czasem ..... poza tym nie wiemy nic o pierwszej karcie, może HF ? Czym to robisz?
  • Poziom 12  
    już się wszystko wyjaśniło zamówiłem karty prekodowane pod laguna, espace i vel satis a przysłali pod samą lagunę. W lagunach z tymi kartami też jest problem mianowicie otwieranie i zamykanie działa ale z bardzo bliska. Czym prekodować transpondery w tych kartach ? bo nie mam takiego urządzenia. Czy hitag2 programmer poradzi sobie z transponderami kart do laguna2/3 megane 2/3
  • Poziom 12  
    Dostałem kolejną partię kart, i problem się powtarza. Większość kart działa tylko przy szybie kierowcy. odczytałem dane transpondera nowej karty i wyglądają następująco:
    TRANSPONDER
    E0 72 5A 39 SN/IDE
    4D 49 4B 52 Crypto/isk Lo
    FA EC 4F 4E Crypto/ISK Hi
    06 AA 48 54 TMCF/PSW
    00 00 00 00 USER 0
    00 00 00 00 USER 1
    00 00 00 00 USER 2
    00 00 00 00 USER 3

    REMOTE
    4D 49 4B 52 RSK Lo
    00 00 4F 4E RSK Hi
    10 65 03 00 RCF
    00 00 00 00 SYNC

    Używam ecu tool renault i do tej pory problem nie występował. Pytanie czy wina jest w transponderze czy w samej karcie ? bo nie powinno być tak że otwierać i zamykać można z odległości 5 cm od szyby
  • Poziom 15  
    Z tej odległości wydaje się, że problem jest po stronie auta, nie odbiera sygnału.ECU TOOL jest bardzo dobry.
  • Poziom 12  
    Na oryginalnej pierwszej karcie działa bez problemu z 10 metrów a dorobioną karta przy szybie
  • Poziom 12  
    Nie mam czym, mogę mieć dostęp do Pcr Prog - cartools-a tylko nie umiem znaleźć informacji pod które nóżki scalaka się wpiąć
  • Poziom 23  
    Panowie tu gdzie kreski nie powinno być identycznie?

    TRANSPONDER
    E0 72 5A 39 SN/IDE
    4D 49 4B 52 Crypto/isk Lo
    ---FA EC 4F 4E Crypto/ISK Hi
    06 AA 48 54 TMCF/PSW

    4D 49 4B 52 RSK Lo
    ---00 00 4F 4E RSK Hi

    Mam nadzieję że nie wprowadzam w błąd
  • Poziom 12  
    Po różnych próbach na kilku nowych kartach udało mi się wyciągnąć następujące wnioski:
    - nowa karta programowana ecu tools-em odpala ale otwiera i zamyka przy szybie, karty programują się z częstotliwością 315 mHz a nie 433 (do tej pory wystarczał mi ecu tool-s i karty programowały się bez problemu)
    - sposób nr 2 - po podłączeniu ecu tools-a do auta po odczytaniu CRYPTO_LO i CRYPTO_HI spisałem w/w wartości za pomocą zed bull mini edytowałem transponder podając te wartości które pokazał ecu tools. Po przypisaniu karty ecu tools-em karta znowu wpisała się jako karta z częstotliwością 315mHz ale otwieranie działa z kilku metrów.

    Może ma ktoś pomysł dlaczego dziej się tak że sam ecu tool-s sobie z tym nie radzi a musi być edytowany transponder (do tej pory karty miałem - te same), a transpondera nie musiałem ruszać i by zaprogramować nową kartę sam ecu tool-s wystarczał.
  • Poziom 15  
    Kaczor w #7 poście dałeś odczyt tr z nowej karty daj to samo ze starej, tej co działa prawidłowo.
  • Poziom 12  
    z tym że przy próbie odczytu zed bull-em mini wywala mi locked i wartości nie pokazuje
  • Poziom 12  
    po sprawdzeniu wszystkich kart które posiadam zauważyłem tylko 1 rozbieżność mianowicie w nowych kartach różni się TMCF/PSW występują 2 różne numery, być może w tym jest problem. Dziś zamontowałem transponder zamówiony na allegro i w nim jest numer 00 84 4D 49 być może te które nie działały do tej pory były o numerach 06 AA 48 54 . Miał ktoś podobny przypadek ?
  • Poziom 12  
    Ja mam podobnie z podróbami, ale np przelutowując zakodowany transponder z chinola do oryginału wszystko działa OK. Wlutowując nowy transponder do chinola też jest podobnie czyli źle - próbowane na dwóch od różnych producentów. Także wniosek taki, że wkodowanie jest prawidłowe. Też myślałem, że na początku problem z PCF em, koduję różnymi maszynkami i to samo na wszystkich. Wina raczej nie jest z PCF ami bo w oryginalnych kartach wszystko lata....
  • Poziom 12  
    Jutro załącze zdjęcie PCB. Co do kart od 2 lat zaopatruje się u 1 dostawcy i nigdy nie było problemów, a teraz loteria albo zakoduje się dobrze albo nie.
    Dodano po 8 [godziny] 46 [minuty]:
    Dodałem zdjęcia pcb i odczytów z całej partii kart które posiadam (różnią się tylko pozycją p3). Jeszcze mam 1 pomysł ale do tego też muszę mieć auto pod domem. Mianowicie zaprogramuję 1 kartę jeśli będzie kiepski zasięg to może pomoże przełożenie anteny z uszkodzonej oryginalnej karty, bo wyglądają inaczej.
  • Poziom 12  
    Od oryginału różni się cewką (rezystancja oryginału około 30om, klon 100om- indukcyjności nie mam czym zmierzyć) i paroma elementami w obwodzie cewki. Antena -nadawanie wydaje się być zrobione identycznie. Problem u mnie zaczął się od jakiś 2 miesięcy, wcześniej z kartami było OK. Zadarzała się jedna na 50 że był problem ale po podmianie pcf wkodowywała się dobrze. Też miałem karty od 1 dostawcy później zmieniłem na 2 giego problem taki sam, może tylko więcej jest tych dobrze wkodowanych kart. Tak jak mówiełem wcześniej gdy przelutuję PCF od "źle zakodowanej karty" do używki oryginału to wszystko jest OK. Może wina złej jakości cewki? - jak ma jakiś wpływ na pilota, ale nie wnikałem w schemat ideowy gdyż takiego nie posiadam.
  • Poziom 12  
    O których elementach mowa ? Mówimy o L1 , posiadam takie cewki, czy ewentualnie jeszcze jakiś element jest do wymiany.renault espace IV - nowa karta nie działa w 100%
  • Poziom 12  
    Chyba problem faktycznie rozwiązany. Po przełożeniu cewki L1 z oryginalnej uszkodzonej karty do nowego zamiennika i zakodowaniu w aucie, zasięg spokojnie 10m, teraz tylko pozostaje potwierdzić czy po przełożeniu cewki na to co było w zamienniku zasięg się skróci. Teraz moje pytanie czy te cewki są dostępne w sklepach elektronicznych, jeśli tak to czy wystarczy podać smd 80nH czy jest coś jeszcze potrzebne ?

    Dodano po 11 [godziny] 27 [minuty]:

    Jest problem z dostępnością tych dławików, dzwoniłem do większości sklepów w okolicy Katowic i nikt nie ma o takich wartościach
  • Poziom 12  
    Podmiana na dławik/cewkę o pojemności 82nH spowodowała że karta wcale nie wysyła sygnału. Ma ktoś dokładne dane lub model tej cewki/dławika L1 ? Nie mam czym przemierzyć oryginalnego elementu ze sprawnej karty.