Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Nieprawidłowa praca silnika laguna 2 2.0 ide

kilun1 14 Oct 2017 19:45 2583 27
  • #1
    kilun1
    Level 10  
    Witam ponownie. Kolejny dzień i kolejny problem z moją laguna. Może zaczne od początku. W aucie była pęknieta klema i czasem przy odpalaniu zerowalo sie radio. raz czy dwa zapaliła siee tez pomaranczowa kontrolka silnika. Auto wczoraj jescze pracowalo w tym trybie awaryjnym ( tak mi sie wydaje bo silnik pracował równo ale nie miał mocy, no i dławił sie przy 4500 obrotów z tym ze rozpedzał sie strasznie wolno tak jak by to był ósmy nie trzeci bieg. I teraz tak ja wiem ze trzeba pod kompa podpiac ale auto dzis odpalilo chyba na dwuch no moze trzech tłokach, strzela gaśnie dławi sie itp. Chciał bym jakos dojechac do mechanika . gdzie szukac usterki by dalo sie w ogole jechac nawet jesli powoli. Z góry dziekuje za kazda odpowiedz



    Dodano po 6 [godziny] 51 [minuty]:

    A wiec dojechałem jakos do mecahnika bledow 15 powiedzial ze jedyne co moze zrobic to skasowac no i skasowal. Nie musze mowic ze za chwile sie zaswiecila kontrolka i tfyb serwisowy powrocil. Dodam ze spalanie jest masakryczne 30 litrow... Nikt ze mna nie porozmawia? Nikt?:)
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    To jakie błędy dokładnie wróciły po tym jak wszedł tryb awaryjny po skasowaniu?
  • #3
    kilun1
    Level 10  
    no ta lampka sie świeci zólta i nadal nie ma mocy . Zresztą jak na 140 koni to ona chyba nigdy jej nie miała. Jezdziłem 1.9dci to sie odpycha mocniej niz mojaa koni mniej
  • #4
    spinacz
    Level 41  
    kilun1 wrote:
    no ta lampka sie świeci zólta
    i przez takie odpowiedzi nikomu nie chce się pisać.
    Kolego żadnych konkretów, żadnych informacji jakie są błędy, żadne informację co zostało już sprawdzone, tu nie ma jasnowidzów czy wróżek.
    Jak podasz konkretne obecne błędy i co zostało sprawdzone to na pewno ktoś pomoże.
  • #5
    kwok
    Level 39  
    Kolego fajnie że do mechanika dojechałeś i wiadomo że były błędy i jakieś znowu są. To że są wiesz ty i my bo świeci kontrolka ale nie mamy o czym pogadać dopóki nie dowiemy się jakie to błędy. Na obecną chwilę wiemy że auto zepsute i i po temacie więc jedź jeszcze raz odczytać błędy (tylko dokładnie zapisz jakie) i jeśli mechanik nic nie poradzi to wtedy spróbujemy coś wymóżdżyć.
  • #6
    kilun1
    Level 10  
    No mi głównie chodziło o to by dojechać bo mnie ciężarówki mijały ale lepiej tak niż na lawecie. w poniedziałek podjade do innego speca.A orientujecie sie ile biora za takie podlaczenie bo ten wziął 20 zł co mi sie wydawało mało a jak problem wrócił po 5 minutach jazdy to mi oddał:P
  • #7
    kwok
    Level 39  
    No to mało - fakt, ale skoro ma sprzęt to jedź jeszcze raz, niech podłączy i odczyta, ty sobie zapisz, zostaw mu te 2 dychy a potem napisz jakie to błędy.
    Druga możliwość, jedź tam gdzie biorą więcej i wiedzą po co komputer jest to i może naprawią i będziesz na paliwo mniej wydawał.
    Sprawdź poziom oleju w silniku bo pewnie już go przybyło bo paliwo w nim jest.
  • #8
    kilun1
    Level 10  
    Olej sprawdzalem i o ile nie ma go mniej to napewno nie wiecej. Czuc ze ten silnik sie meczy strasznie buczy i ma tak ciezko jak by naczepe ciagnął. Moze kupie nowe swiece i jeszcze wymienie tyle w niedziele dam rade kupić
  • #9
    kilun1
    Level 10  
    A wiec tak. Bledy były 2. Jeden od cisnienia w ukladzie dolotywym a drugi wypadanie zaplonu na drugim cylindrze. Drugi blad uwazam za nieistotny wiec problem z kolektorem ssacym zdaje sie? Auto strasznie buczy czuc ze dlawi sie powietrzem im wieksze obroty tym gorzej. No i nie ma szans zeby rozwinac ponad 4 tys.
  • #10
    kwok
    Level 39  
    Jeden od ciśniennia - za niskie czy za wysokie? Obstawiam za wysokie co by tłumaczyło spalanie duzych ilości paliwa, wypadanie zapłonów w związku z wysokim ciśnieniem daje wypalony zawór.
    Teraz jedź na pomiar kompresji żeby potwierdzić lub wykluczyć i jeszcze raz błędy tylko tym razem DOKLADNIE.
    Kolektor ssący też może być więc żeby nie rozbierać to kompresja najpierw.
  • #11
    kilun1
    Level 10  
    Nie powiedzial czy niskie czy wysokie... Auto slabnie z kazdym kilometrem obawiam sie ze wkoncu klęknie. Spaliła mi 10litrów na 30 km. Dokładnie mi nikt tu nie powie byłem u 4 juz in zaden nie ma jakiejs pieprzonej głowicy od renault. Sypią sie te samochody jak zabytki sandomierza i nikt ich nie naprawia. To może sie okazac ze za słąba kompresj i silnik na złom? Kurcze tak to jest jak sie mieszka w malej miescinie ze wszystkim problem
  • #12
    kwok
    Level 39  
    Najpierw zmierz a potem panikuj, może to co innego a nawet jeśli, to tylko głowica do częściowej naprawy albo wymiana na inną.
    Nie jeździj tym autem bo takie ilości paliwa się nie spalają w całości a to co nie spalone idzie w olej - zamęczysz wał i panewki. Najpierw dowiedz się gdzie ci kompresję zmierzą i tylko tam pojedż. Po naprawie wymień olej.
  • #13
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    kilun1 wrote:
    Kurcze tak to jest jak sie mieszka w malej miescinie ze wszystkim problem


    To nie Twoja wina to wina wieśniackich warsztatów co nie kupią sprżetu do diagnozy tylko wymieniają w ciemno.
    Tak jest łajzy i partacze wymieniacze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kilun1 wrote:
    Sypią sie te samochody jak zabytki sandomierza i nikt ich nie naprawia


    Ja naprawiam.
  • #14
    kilun1
    Level 10  
    no dobrze dziekuje. Jak zmierze te cisnienie odezwe sie . chyba sam kupie manometr bo jak mam lawete brac i wozic potem placic za usluge to mi taniej wyjdzie
  • #15
    freebsd
    Level 40  
    Masz do wymiany cewkę zapłonową (różne nazwy: fajko-cewkę, cewkę, cewkę ołówkową), na którejś świecy. Wyjmij wszystkie cewki (każda mocowana na jedną śrubkę) i obejrzyj je dokładnie. Będzie widać ślady przebicia i tą uszkodzą wymień na nową, markową (około 120 zł). Właściwie jedyne dopuszczalne marki do Denso i NGK. Jak masz Sagem to wymień wszystkie, podobnie jak nie masz naniesionej marki.
    Możesz też wykonać taki test: poluzuj śruby mocujące cewki, zapal silnik i po jednej ściągaj powoli ze świecy (ja profilaktycznie używam do tego rękawiczki). Gdy podczas ściągania cewki silnik zaczyna gasnąc, gorzej pracować to cewka na 80% jest OK. Gdy ściągniesz cewkę, a silnik nadal kulawo chodzi to masz namierzoną cewkę. Może też być uszkodzona świeca zapłonowa możesz je wyjąć i obejrzeć (kiedy wymieniałeś?).
  • #16
    kilun1
    Level 10  
    szczerze mowiac liczylem ze tam jest jedna cewka i robilem tak jak mowisz zdejmwalem kable wysokiego napiecia ale przy kopulce to od razu gasł. z Tym ze on chodzi ładnie i równo na luzie na wolnych obrotach

    Dodano po 1 [minuty]:

    świec nie wymieniałem bo kupiłem nie dawno te auto ale sa swierze cyferki namalowane markerem z kolejnoscia zaplonu wiec uznalem ze ktos wymienil ale moge to zrrobic wiele nie strace
  • #17
    kwok
    Level 39  
    Wadliwie dzialajacy układ zapłonowy ma wpływ na wypadanie zaplonów ale na ciśnienie w kolektorze znikome, chyba że usterki są dwie, cewka i czujnik ciśnienia w kolektorze, to by też tłumaczyło objawy.
  • #19
    kwok
    Level 39  
    kilun1 wrote:
    chodzi ładnie i równo na luzie na wolnych obrotach

    To by wykluczało slabą kompresję jednego cylindra, chyba że nie potrafisz wyczuć słabo pracującego cylindra, najlepiej słychać na końcu wydechu, jeśli równy furkot to ok.
  • #20
    kilun1
    Level 10  
    jak by chodził na 3 tlokach poznał bym wtedy silnik sie trzesie i prycha. nie chodzi jak v8 ale pracuje równo. on chodzi tak jak by sie dusił powietrzem. Gdy jade i daje gazu a szyby otwarte to slychac jak powietrze ucieka. jak ze sprezarki
  • #21
    freebsd
    Level 40  
    Opis może wskazywać na brak iskry (świeca/cewka/kable) .

    Jeżeli słychać jakiś świst to jedna osoba przy otwartej masce, a druga naciska pedał gazu i trzeba szukać źródła hałasu. Zadam jeszcze jedno pytane: sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego, nie parują Ci szyby?
  • #22
    kilun1
    Level 10  
    No tak robilismy z tym mechanikiem i nic nie znalazl. Dzis odkrece ta oslone pod spodem i sie rzuce pod nia moze od spodu cos zobacze. Plynu nie ubywa szyby nie paruja

    Dodano po 10 [godziny] 53 [minuty]:

    A wiec tak. Byłem u kolejnego mechanika w pozadnym warsztacie. Co prawda Clipa nie miał ale zdiagnozowal usterke bynajmniej wedlug wskazan komputera jest to zbyt wysokie ciśnienie. Oczywiście kontrolka zgasla ale auto nadal pali jak smok i nie ma sily. Jednak bledow zwiaznych z wyoadaniem zaplonu nie bylo. Wydaje mi sie ze przez katowanie tego silnika przez poprzednich znachorow . Gdyz potrafili gazowac przez 5 minut az sie gotowac zaczynal liczac na cud chyba. Co mowicie ? Czujnik cisnienia?
  • #23
    kwok
    Level 39  
    Najlepiej podłączyć wakumetr i porównać pomiar ze wskazaniem z czujnika ciśnienia w kolektorze. Możliwy uszkodzony czujnik lub dziura (lewe powietrze) za przepustnicą.
    Czy hamulce działają jak trzeba? Może dziurawe serwo, pęknięty kolektor, dziurawy jakiś wężyk.....
    Podobno słychać syk powietrza więc pewnie dziura.
  • #24
    kilun1
    Level 10  
    No właśnie nic nie widziałem żadnej dziury Ale słychać je jak turbo w dieslu wiec coś jest na rzeczy. Oni wszyscy są nie kompetentni widac ze nie wiedza nawet co tam jest w tym silniku wiec jak ja mam zostawić. Rozkręcą powyminiaja nie potrzebnie a to wszytko takie drogie:(

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    A moze to chodziło o powietrze ze za duze ciśnienie powietrza ? Czy to jest mozliwe?
  • #25
    kilun1
    Level 10  
    Witam ponownie. Cisnienie na listwie jest ok wymienilem rowniez regulator cisnienia jednak nie przynioslo to efektu. Zauwazylem ze silnik nie dosc ze ciezko wchodzi na obroty to bardzo szybko z nich spada. Czy mozliwe ze jest zapchany katalizator? Kazde auto schodzi wolniej a ta jak tylko puszcze gaz jest od razu tysiac rpm. Malo tego z rury wydechowej prawie nie wydobywaja sie spaliny. Uklad wydechowy jest szczelny i pracuje cicho
  • #26
    kilun1
    Level 10  
    Nie pomozecie? Nie jestem mechanikiem a auto bylo u trzech i kazdy mnie odeslal. Mam do Aso zaprowadzic? To mnie skasuja wiecej niz te auto warte gdy bylo sprawne:( Ale porazka najgorszy samochod w moim zyciu
  • #27
    mario 77
    Level 23  
    Rozłącz wydech i zobaczysz czy będzie zdecydowana różnica. Jak dobrze pamiętam to katalizator jest przykręcany do kolektora na 3 śruby (flansza przy złączu elastycznym).
  • #28
    kilun1
    Level 10  
    Problemem był jednak tylko katalizator