Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 2.0 hdi 90 - przy powyżej 2,5 tys. obrotow traci moc. przy rozgrza

14 Paź 2017 13:23 681 4
  • #1 14 Paź 2017 13:23
    3034810
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 14 Paź 2017 14:02
    piwko
    Poziom 23  

    Dwa i pół miliona obrotów? Niezły silnik. edit Poprawiłeś.

    0
  • Relpol
  • #3 15 Paź 2017 21:56
    Jamrug
    Poziom 15  

    A może jakieś kody błędów nam przedstawisz ?

    0
  • #5 29 Paź 2017 15:28
    KotBury2
    Poziom 18  

    3034810 napisał:
    Przy powyzej 2,5tys obrotów traci moc na rozgrzanym silniku, zawsze na trzecim biegu.
    A czy na pozostałych biegach zachowuje się normalnie, tzn. przyspiesza, jedzie pełną mocą?

    Jakie konkretne numery kodów usterek mechanicy odczytali, np. P1234? Informacja typu "Podobno komputer pokazał czujnik pompy wtryskowej" niewiele mówi, skoro dla Ciebie samego jest to tylko "podobno". Nie jesteśmy w stanie nic powiedzieć, opierając się na prawdopodobnych informacjach, nie widząc i nie słysząc silnika. Ciebie by naprowadziły na coś takie info?

    Napisz więc jeszcze raz, co się dzieje z silnikiem od momentu włożenia kluczyka do stacyjki: czy zapala zawsze za pierwszym razem po 1 sekundzie kręcenia rozrusznikiem? Czy pracuje zawsze równo na wszystkich obrotach i wszystkich biegach? Czy nie kopci? A jeśli kopci, to jak długo i na jaki kolor?

    Jakie są numery kodów usterek - bez tłumaczenia - same numery. Dlatego, że możesz nie zapamiętać wyjaśnienia lub go przekręcisz, tak jak czujnik pompy wtryskowej.

    To nie jest pompa wtryskowa jak w "klasycznych" dieslach sprzed 30 lat, ponieważ ona nie ma 4 rurek rozdzielających paliwo na 4 wtryskiwacze sprężynowe.

    To jest pompa wysokiego ciśnienia (pwc) (10 - obrazek poniżej) i podaje tylko jedną rurką paliwo na szynę (zasobnik - 5, ang. Common Rail, stąd nazwa systemu wtryskowego). A dopiero z zasobnika paliwo rozchodzi się na wszystkie 4 wtryskiwacze elektro-hydrauliczne jednocześnie (1-4).

    Wtryskiwacze z kolei są włączane każdy oddzielnie (sekwencyjnie) przez komputer wtryskowy (12) poprzez podwójny przekaźnik (14) i zawór awaryjnego wyłączania zapłonu (13) za pomocą silnych impulsów prądowych do 80 V i do 30 A.

    Jak widać, wspomniany czujnik ciśnienia paliwa (7) nie mierzy ciśnienia paliwa na pwc (10) tylko w zasobniku (5).

    Natomiast na pwc znajdują się dwa elektrozawory, regulujące bezustannie ciśnienie w obwodzie wtryskowym, tj. zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (zrwc - 9) oraz zawór wyłączania 3-go tłoczka (11 - tylko układy wtryskowe I-ej generacji HDI, tj. do roku mniej więcej 2003).

    Wymienione wyżej zawory mogą być przyczyną niedomagania, ale niekoniecznie. Dlatego tak ważne jest odczytanie pamięci trwałej komputera i kodu usterki, o czym mowa.

    Jeżeli nie podasz kodu usterki, będziemy błądzić na zasadzie "zgadywanki". Jeżeli podasz kod, wskażemy bezbłędnie na przyczynę spadku mocy.

    Pzdr KotBury2

    0