Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.

waco 15 Oct 2017 11:59 2238 11
Relpol
  • #1
    waco
    Level 28  
    Rozrusznik kręci, jednakże brak iskry i pracy pompy paliwa.
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.
    Zanim dokonano pomiarów został zakupiony drugi zestaw startowy(immo i sterownik silnika z przekaźnikiem)
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.
    Okazuje się że brak jest napięć zasilających na szynach 15 i 30 w górze schematu:
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.
    Podanie napięć zasilających na krótko z akumulatora na przekaźnik silnika K46 2,11,8,14,15 załącza owy przekaźnik i pojawia się napięcie na sterowniku silnika na pin 13.
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.
    Na kilka sekund pojawia się napięcie 5 pin przekaźnika K46 idące na pompę paliwa M12 jednakże sama pompa milczy i nie ma na niej zasilania:
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.
    Z przekaźnika wychodzi przewód niebieski a na pompie jest zielony.
    Trudno stwierdzić gdzie następuje zmiana przewodu, bo niebieski przewód idzie do tajemniczego wolnego gniazda znajdującego się obok sterownika silnika:
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.

    Czy to złącze ma być niepodłączone, bo nie ma do czego:
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.

    Na wszystkich bezpiecznikach są napięcia:
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.

    Sprawdzono wszystkie bezpieczniki też te znajdujące się po lewej strony kolumny kierownicy wewnątrz auta.

    Zwarto przełącznik bezpieczeństwa zasilania paliwem S39.
    Komputerowy program diagnostyczny nie może skomunikować się ze sterownikiem silnika.

    Jakie mogą być przyczyny zaistniałej sytuacji?
  • Relpol
  • #2
    Frost160
    Level 14  
    No to musisz szkuać czemu nie ma napięcia na głownych 15 i 30. Kostka stacyjki ? Od początku bym zaczął.
  • #3
    moto-kord
    Level 28  
    waco wrote:
    Czy to złącze ma być niepodłączone, bo nie ma do czego:
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.

    Wydaje mi się,że w tym złączu powinien być główny przekaźnik.
  • Relpol
  • #4
    waco
    Level 28  
    Frost160 wrote:
    No to musisz szkuać czemu nie ma napięcia na głownych 15 i 30. Kostka stacyjki ? Od początku bym zaczął.


    Kostka stacyjki wymieniona wraz z zestawem zakupionym z działającego auta.

    14 pin w K46 jest cienki zielony przewód
    Trudno powiedzieć który to jest bezpiecznik F7 i w jakiej skrzynce siedzi.

    Czy tych napięć nie blokuje w jakiś sposób immobilizer.

    Dodano po 3 [minuty]:

    moto-kord wrote:
    waco wrote:
    Czy to złącze ma być niepodłączone, bo nie ma do czego:
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.

    Wydaje mi się,że w tym złączu powinien być główny przekaźnik.


    Główny przekaźnik to K46?

    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.


    Jeśli tak to tak on wygląda i jest podpięty przy samym stertowniku silnika. Posiada on inne złącze - 15 pin

    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.
  • #5
    Frost160
    Level 14  
    F7 to od pompy paliwa (tak mi się pamietam chyba pytałem sam o to na forum choć nie umiem znaleśc teamtu) i był w skrzynce w komorze silnika przy lewym kielichu(obok akumlatora). Musisz mieć rozpiskę dokładnie pod ten model i układ wtryskowy bo inaczej to na ślepo nie do zrobienia.

    Ja pamiętam że powodem dla którego nie działa pompa okazał się gdzieś po "drodze" z skrzynki już do pompy przegnity przewód + na pompe. Chciałem to zlokalizować ale trzeba by wszystkie fotele rozebrać itp. roboty na 2dni to puściałem całkiem nowy przewód i auto pojechało i z tego co wiem ponad rok tak działo.
  • #6
    mar.wo
    Level 15  
    Nie wiem jak w Xantii ale robiłem w tym tygodniu Xsarę na taką przypadłość i tu były ugnite główne kable masowe 2 szt. Dopiero mocne szarpanie pozwoliło wykryć powód.
  • #7
    waco
    Level 28  
    Frost160 wrote:
    F7 to od pompy paliwa (tak mi się pamietam chyba pytałem sam o to na forum choć nie umiem znaleśc teamtu) i był w skrzynce w komorze silnika przy lewym kielichu(obok akumlatora). Musisz mieć rozpiskę dokładnie pod ten model i układ wtryskowy bo inaczej to na ślepo nie do zrobienia.

    Ja pamiętam że powodem dla którego nie działa pompa okazał się gdzieś po "drodze" z skrzynki już do pompy przegnity przewód + na pompe. Chciałem to zlokalizować ale trzeba by wszystkie fotele rozebrać itp. roboty na 2dni to puściałem całkiem nowy przewód i auto pojechało i z tego co wiem ponad rok tak działo.


    Gdyby to był problem jedynie pompy to można by było się pokusić o nowy przewód bezpośredni do pompy, ale tutaj nie ma iskry i nie ma też zasilania na sterownik silnika. To tak jakby było przecięte sporo przewodów.
    Niestety schematu dokładnego do tego modelu nie posiadam.
  • #8
    -kris-
    Level 14  
    hi
    Citroen Xantia 1,8i 2000r - Nie odpala. Brak zasilania sterownika silnika.
    -ja bym sprawdził piny 14,15 , jeżeli niema napięcia dalej do stacyjki i do tego bezpiecznika
    pozdrawiam kris
  • #11
    moto-kord
    Level 28  
    waco wrote:
    Silnik zapalił, wszystkie usterki ustąpiły.

    Brawo Ty.