Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Farnell IoTFarnell IoT
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samochody elektryczne - inne podejście

wojbar56 28 Oct 2017 22:31 4869 68
  • #31
    yogi009
    Level 43  
    A chociażby dlatego, że niektóre sektory mogą stanowić koło napędowe dla całej gospodarki, z korzyścią również dla warzywniaków. Jeden taki mały z wąsami wybudował sieć autostrad dając swoim rodakom pracę. Co prawda dostał niby w skórę, ale chyba nie za to :-)
  • Farnell IoTFarnell IoT
  • #32
    sanfran
    Level 40  
    Odzysk energii w samochodzie? Super ale jest jedno „Ale”. Dobra, więcej niż jedno.
    Jaką sensowną moc kolega jest w stanie odzyskać? Przeciętny seryjny samochód elektryczny z silnikiem 80kW podczas funkcji wytracania energii produkuje 30kW. Ta energia musi gdzieś być zmagazynowana. Ok, baterie litowe. Łączymy 100 ogniw szeregow i uzyskujemy prawie 400V. Przy tym napięciu i produkcji energii na bezpiecznym poziomie 20 kW musimy wpakować do baterii prąd o wartości 50A. Teraz tylko potrzeba 100 ogniw, które wielokrotnie wytrzymają takie traktowanie.
    Następna rzecz: silniki w piastach kół. Zastanawiał się kolega nad rozmiarami takiego silnika? Oraz jaka to będzie masa nieresorowana? Oraz ile takie silniki wytrzymają na przeciętnych, niezbyt równych drogach?

    Aby nie być gołosłownym posłużę się pewnymi liczbami. Masa pojazdu gotowego do drogi to 1700 kg. Dystans przejechany 193 km. Energia odzyskana podczas wytracania szybkości to 9,6 kWh. Trasa trochę w mieście, trochę poza. Żaden test, realna jazda:

    Samochody elektryczne - inne podejścieSamochody elektryczne - inne podejście
  • Farnell IoTFarnell IoT
  • #34
    User removed account
    User removed account  
  • #35
    Ricoh_220

    Level 36  
    A czy nikt nie pomyślał o wodorze dlaczego tylko prąd który musimy wytworzyć ?
    Ja uważam iżto pewne Lobby kontroluje a my mamy guzik do gadania.
    To jak z podatkami w paliwie Więc może po kolei Płacimy wat, dochodowy i Przy zakupie znów płacimy nie szukajmy tu tylko w tym co robią z nami a potem rozdają.
    Chiny się nie martwią USA też nie.
    A unia płacze i zgadzam się ale globalnie się przejmijmy bo kawałek nic nie zrobi.
  • #36
    User removed account
    User removed account  
  • #37
    sanfran
    Level 40  
    Główny problem z wodorem to jego magazynowanie. W małych pojazdach trudno upchać butlę mającą więcej niż 3-5 kg wodoru. A do tego potrzeba miejsca na silnik trakcyjny (mały nie jest), ogniwo paliwowe oraz baterię trakcyjną dla buforowania ogniwa.
    W Leaf’ie silnik trakcyjny wraz z elektroniką dosyć szczelnie wypełnia standardową przestrzeń komory silnika.

    Samochody elektryczne - inne podejście
  • #38
    User removed account
    User removed account  
  • #39
    procsa
    Level 30  
    WojcikW wrote:
    Pong.Chu wrote:
    ...A dlaczego panstwo miałoby wspierać jeden biznes (samochody elektryczne) a drugi nie (warzywniak na rogu)?...
    Kolega zadaje głupie pytania. Chodzi o ograniczenie smogu. To jest główny powód ale nie jedyny.


    Obecnie "smog" ma się nijak do zwykłych auto osobowych, tym bardziej na tle ostatnich pożarów śmieci...

    Jeżeli ktokolwiek chce się brać za "oczyszczanie" środowiska to w pierwszej kolejności powinny iść pod młotek wszelkie elektrownie węglowe, ciepłownie, fabryki i oczywiście piece u "kowalskich". A jeżeli chodzi o transport to szkoda, że nikt nie porusza tematu ciężarówek , gdzie jedna produkuje tyle zanieczyszczeń co dziesięć osobówek jak nie więcej...
  • #40
    tzok
    Moderator of Cars
    Do tego statki z dieslami opalanymi mazutem, ciężki transport kołowy i komunikacja zbiorowa. Samochody osobowe to głównie efekt skali... też są ważne ale myślę że wystarczyłoby zacząć od rzetelnych badań technicznych i wytępienia wszystkich diesli z wyciętymi katalizatorami, rozkalibrowanymi wtryskami i "chip-rezystorami" oraz zdezelowanych silników benzynowych palących 1l oleju na 1000km.
  • #42
    procsa
    Level 30  
    czareqpl wrote:
    Jakoś poza zimą okazuje się, że diesle nie jeżdżą i nie emitują smogu...


    Jak dla mnie to tylko zwykła nagonka, biznes, ktoś gdzieś wysoko komuś dał w łapę i nagle zrobiła się nagonka na diesle, zakazy normy itp.
  • #43
    User removed account
    User removed account  
  • #44
    procsa
    Level 30  
    WojcikW wrote:
    Nie piszcie bzdur, że spaliny z diesla to ekologia i zdrowie.


    A w którym to miejscu ktoś napisał takie zdanie ? Nikt nie sądzi, że diesel to ekologia, jedynie, że są inne/większe truciciele środowiska.

    Co do pojazdu elektrycznego, owszem jest on w pewnym stopniu ekologiczny, ale tylko w pewnym stopniu, nie zapominajmy, że jakoś trzeba te samochody naładować, a z tego co wiem to w Polsce większość energii elektrycznej pozyskuje się z węgla...

    Mało tego, jak długo będą działać ogniwa/akumulatory w takim pojeździe elektrycznym ? Co później z tymi ogniwami ? Nie będą zatruwać środowiska ?
  • #45
    User removed account
    User removed account  
  • #47
    wopor
    Level 32  
    Witam, samochody elektryczne jasne że tak,tylko chodzi o żródło energii do zasilania i tu jest problem nie w wydajności tylko produkcja tych baterii jest bardzo nie ekologiczna czas pracy też króciutki (np Tesla 3 lata wg fabryki) ,utylizacja.Emisja spalin,takie info chyba z końca XX wieku że do tego czasu człowiek nie wyprodukował tyle zanieczyszczeń co wyemitował wybuch wulkanu Św.Heleny w USA,także z ekeologiją jest dużo przekłamań i nieprawdy,drugi przykład " najbardziej ekologiczne opakowanie do napojów i prawie wszyscy odpowiadają szkło a okazuje się że PET bo produkcja szkła jest tak energochłonna że jak dobrze pamietam 8x niż PETa. Za te konfabulacje odpowiadają lobbyści i ich chlebodawcy czyli przemysłowcy nawet naukowcy tak się zeszmacili że za kase każdą opinie przychylną wydadzą,czytając kolegów posty powtarzacie te wmówione opinie jak prawde a to jak mówią górale g..... prawda :D.
  • #48
    yogi009
    Level 43  
    Naukawcy, a nie naukowcy. Piszą za szmal takie wyniki badań, żeby dobrze było. Co do szkła i pet... masz rację z kosztami, ale jednak plastik rozpuszcza się w tym, co do niego wlewamy, no i z odpadem chyba większy kłopot. Gdyby znaleźć dobrą reakcję chemiczną pozwalającą na tanią utylizację pet problem plastiku zszedłby z "tapety". Osobnym tematem jest dłubanie przy cenach. Dawniej u nas ropa była odczuwalnie tańsza od benzyny (co jest logiczne), a w UK na odwrót (taka polityka). Teraz wszędzie za wszystko 5,20 za litr... Koniec świata...
  • #49
    wopor
    Level 32  
    "Co do szkła i pet... masz rację z kosztami" koszty kosztami ale emisja gazów cieplarnianych i szkodliwych dla płucek masakryczna, wykopać piasek ,dowieżć , tłuczki itd,stopić, co do wchodzenia w reakcje peta z płynami nie ma prawdziwych danych, typu napoje .
  • #50
    User removed account
    User removed account  
  • #51
    wichurewicz
    Level 24  
    wojbar56 wrote:
    Pong.Chu wrote:


    To rozwiązanie jest bardzo dobre i dlatego jest już stosowane - jakieś japońskie wynalazki Toyoty na ich rodzimy rynek mają silniki elektryczne w tylnych piastach - mają proste 4x4 do jazdy w zaśnieżonych górach.


    Jeśli znalazłeś coś takiego w Japonii ,to świetnie. Znaczy to że, pomysł nie jest taki bezsensowny jak niektórym się wydaje i działa.

    Nissan Micra poprzedniej generacji na rynek japoński ma dokładnie taki układ, właśnie ze względu na górzystość tego kraju i tamtejsze ograniczenia prędkości - 90 km/h to maks w niezabudowanym, a często jest to zaledwie 60 km/h. Niewyobrażalne w Europie, przyzwyczajonej do szerokich, płaskich autostrad, po których można cisnąć 200 km/h (Niemcy na przykład).
  • #52
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Pkorol. Na jakim akumulatorze ?
  • #53
    User removed account
    User removed account  
  • #54
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Co ile musisz doładowywać akumulator ?
  • #55
    User removed account
    User removed account  
  • #56
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Jaka jest katalogowa ilość ładowań ?
  • #57
    User removed account
    User removed account  
  • #58
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Rozładowujesz akumulator w samochodzie , ładujesz z zewnętrznego żródła. Ile razy możesz wykonać tą operację ?
  • #59
    User removed account
    User removed account  
  • #60
    Zbigniew 400
    Level 38  
    No to porównaj koszty zakupu akumulatora i oszczędności na paliwie.