Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samochody elektryczne - inne podejście

wojbar56 16 Oct 2017 08:09 5346 68
    wojbar56
    Level 11  
    Od dawna interesuje mnie tematyka samochodu elektrycznego. "Googluje" ,czytam ,oglądam , słucham wywiadów w radio i TV, dyskutuje i przekonuje . Hobbystycznie wymyślam sobie koncepcje nowoczesnego "elektryka". Z wykształcenia jestem elektronikiem starej daty, z zawodu "helpdesk" informatykiem, z zamiłowania sędzią sportów samochodowych. Do tego pracowałem kiedyś jako specjalista d/s nowych uruchomień w Zakładach Radiowych UNITRA w randze starszego referenta :-) ,więc jakieś podstawy do wypowiadania się w sprawach elektroniki , elektromechaniki , motoryzacji i nowatorstwa , mam. Od dłuższego czasu śledzę projekt „narodowego samochodu elektrycznego”.
    Może to co napiszę będzie niepoprawne politycznie, ale kiedyś w Niemczech w podobny sposób (może w trochę innych warunkach) wymyślono produkcyjnego rekordzistę świata, Volkswagena Garbusa i skończyło się to 21. milionami wyprodukowanych aut czego i nam życzę. Co prawda tacy geniusze motoryzacji jak Ferdynand Porsche nie rodzą się na kamieniu, ale kto wie..

Wracając do meritum, mój ogólny odbiór sprawy jest taki, że 95 % wypowiadających się to malkontenci i hamulcowi. W internecie to niby nic nowego, ale dalej mnie to irytuje. Ciągle słyszę lub czytam: nie da się ,z czym do ludzi ,trzeba 20 mld PLZ a skąd je wziąć, jak nam maluczkim konkurować ze światowymi potentatami, wiele planujemy a będzie jak zwykle , 100 lat doświadczeń markowych producentów a my co - Maluch i Polonez, to co zrobił Romet to porażka, nawet jak się zacznie coś pozytywnego dziać, to kogoś przekupią, wykupią , skopiują pomysły ,rozpętają wojny sądowo patentowe, czy wylobbują w sejmie ustawy, które pośrednio ukręcą łeb sprawie.