Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat B5 FL Silnik AVF - Problemy z dolotem-dziura i pełno oleju.

electro_Nick 17 Paź 2017 08:25 933 15
  • #1 17 Paź 2017 08:25
    electro_Nick
    Poziom 33  

    Jak w temacie-ten silnik doprowadza mnie do tzw szewskiej pasji, wyraźnie słychać że gdzieś ucieka powietrze z dolotu, wchodzi notlauf, ale nie mam pojęcia skąd. Dodam że poprzedni właściciel zaczipował go i ładuje pewnie więcej niż normalnie. Oba dolne węże wymienione parę miesiecy temu. Widać że olej kapie gdzieś pod łączeniem S z intercoolera do plastikowego dolotu, ale wąź zdjęty i oglądany wielokrotnie nie wygląda na uszkodzony(w tych dolnych było widać białe nitki zbrojenia w miejscu uszkodzenia) czy ten plastik może ma jakieś słabe miejsca?Jest jakiś sposób na sprawdzenie dolotu? Bez obciążenia na postoju nic nie słychać ani nie czuć. Następne co mnie niepokoi to duże ilości oleju w dolocie-co 1000km ubywa około 100ml oleju i podejrzewam że 90ml ucieka właśnie w dolot, wszystkie łączenia leją i w każdym miejscu gdzie parkuje są 3 kropki od oleju. Można cokolwiek sensownego z tym zrobić? To wina słabych pierścieni czy o co tu chodzi? Dziękuje za wszelką pomoc w temacie.

    0 15
  • #2 17 Paź 2017 11:37
    Somebody22
    Poziom 10  

    Na początek sprawdź odpowietrzanie silnika (odme) potrafi nieźle nabroic. W drugiej kolejności turbina. Może przeladowywac i być nieszczelna-puszcza olej.

    0
  • #3 17 Paź 2017 11:38
    Jamrug
    Poziom 15  

    No to wymień IC. Jak dostanie ciśnienia to się rozszczelnia. Na biegu jałowym tego nie wyłapiesz.

    0
  • #4 17 Paź 2017 11:52
    electro_Nick
    Poziom 33  

    Turbo było regenerowane kilka miesięcy temu, na pewno to odma pluje olejem ale co można z tym zrobić? Wszędzie czytałem że tak już jest i nawet po wymianie pokrywy za kilka miesięcy jest to samo. Co do IC to może dobry trop, ale nie ma na nim nawet kropli oleju-a myslę że powinien być jesli tamtędy własnie by leciało.

    0
  • #5 18 Paź 2017 21:20
    Somebody22
    Poziom 10  

    Szukaj problemu w szczelności silnika.
    Zobacz czy kompresja nie przedostaje się przez pompowtryski lub prowadnice zaworów. Ewentualnie kompresja może sie przedostawac przez zapieczone, nieszczelne pierscienie tłoka.

    0
  • #6 19 Paź 2017 07:36
    electro_Nick
    Poziom 33  

    Somebody22 napisał:
    Szukaj problemu w szczelności silnika.
    Zobacz czy kompresja nie przedostaje się przez pompowtryski lub prowadnice zaworów. Ewentualnie kompresja może sie przedostawac przez zapieczone, nieszczelne pierscienie tłoka.

    Idzie to jakoś zmierzyć/sprawdzić? Czy trzeba po prostu wymienić uszczelki i pierścienie i sprawdzić czy pomogło?

    0
  • #7 19 Paź 2017 11:37
    sk700
    Poziom 31  

    Google: próba olejowa.

    0
  • #8 19 Paź 2017 16:10
    Somebody22
    Poziom 10  

    Pomiar kompresji na poszczególnych cylindrach przez otwory świec zarowych. Później powtarzasz tylko że z dodaną niewielka niewielką ilością oleju do cylindra. Ale często nieszczelne bywają pompowtryski.

    0
  • #9 19 Paź 2017 17:46
    electro_Nick
    Poziom 33  

    Mały update-zlokalizowałem dziurę w dolocie, okazało się że przewód z turbo do rury na przodzie ma dziurę na 2-3 palce, mimo że był wymieniony kilka miesięcy temu... Nie rozerwał się tak jak oryginał ze zmęczenia tylko wygląda jakby po prostu pękł. Teraz pytanie-da się go wymienić bez rozkręcania połowy auta? Mogę go podnieść w pracy i postawić na paletach nawet, narzędzia i zaplecze warsztatowe bez problemu.

    1
  • #10 19 Paź 2017 19:05
    Somebody22
    Poziom 10  

    Ułatwisz sobie zadanie opuszczając pas przedni w pozycję roboczą. Ale ta dziura raczej z czegoś się wzięła. Ogólnie guma nie lubi oleju. A być może kierownica w trybunie jest zapieczona lub źle wyregulowana.

    0
  • #11 19 Paź 2017 19:10
    electro_Nick
    Poziom 33  

    Somebody22 napisał:
    Ułatwisz sobie zadanie opuszczając pas przedni w pozycję roboczą. Ale ta dziura raczej z czegoś się wzięła. Ogólnie guma nie lubi oleju. A być może kierownica w trybunie jest zapieczona lub źle wyregulowana.

    A czy możliwe jest żeby intercooler się zapchał? Co tam w takim razie robić-poprawiać fabrykę jakimś zaworkiem upustowym?

    0
  • #12 19 Paź 2017 21:44
    Somebody22
    Poziom 10  

    electro_Nick napisał:

    A czy możliwe jest żeby intercooler się zapchał? Co tam w takim razie robić-poprawiać fabrykę jakimś zaworkiem upustowym?


    Możliwe, zapycha się olejem. Wtedy możesz wyplukac tj. Umyć np benzyna ekstrakcyjna itp. Później należy osuszyć. Najlepiej wtedy wymyc cały dolot. Ale ten nadmiar oleju to się jakoś do niego dostaje. Zaturbina to normalka ze jest trochę par oleju. Ale jak jest jego za dużo bo to jest jakiś problem. Dałem Ci możliwe namiary na to jak ten olej się może dostać. Najprostszy to odma, ale i turbo potrafi także lać olejem. Ogólnie jeżeli jest za dużo oleju w dolocie to nawet możliwy jest tzw. samozaplon silnika.

    0
  • #13 19 Paź 2017 21:54
    sk700
    Poziom 31  

    Somebody22 napisał:
    Ogólnie jeżeli jest za dużo oleju w dolocie to nawet możliwy jest tzw. samozaplon silnika.

    Rozbiegnięcie, nie samozapłon :)

    0
  • #14 19 Paź 2017 22:15
    AutoSerwis
    Poziom 9  

    Sprawdź kierownice powietrza w turbinie, jeżeli są zabrudzone, to też będzie przeładowywał.

    0
  • #15 19 Paź 2017 22:29
    Somebody22
    Poziom 10  

    sk700 napisał:
    Somebody22 napisał:
    Ogólnie jeżeli jest za dużo oleju w dolocie to nawet możliwy jest tzw. samozaplon silnika.

    Rozbiegnięcie, nie samozapłon :)

    Dokładnie tak. Bo samozaplon w dieslu to jego zasada dzialania:)

    0
  • #16 20 Paź 2017 10:59
    electro_Nick
    Poziom 33  

    Turbo tak jak pisałem regenerowane pół roku temu, więc olej najpewniej z odmy bo nawet na tym zaworku łączącym odme z dolotem jest olej. Jak mam wymieniać węże doładowania co trzy miesiące to ja dziękuje za takie wozidło. Tak patrzę to bez sciągania przodu intercoolera nie wyciągne, chyba że go po prostu odłącze od węży i przepłukam ekstrakcyjną. Ogólnie nigdy więcej VAG...

    0