Witam wszystkich serdeczne.
Mam następujący problem. Posiadam Dodge Caliber 1.8 (2006 r.), zapalił mi się błąd przepustnicy. Przepustnicę i pedał sprawdziłem u fachowców zajmujących się ich regeneracją, są podobno sprawne.
Z pomocą interface ELM 327 odczytałem kody usterki, sugerują one sprawdzenie przewodów pod kątem zwarć.
W tym celu odpiąłem wtyki z komputera samochodu oraz z przepustnicy. Na wtyku komputera znalazłem piny odpowiadające pinom przepustnicy.
Ustawiłem miernik na zakres 20 MΩ. Wykonałem pomiary pomiędzy danym pinem wtyku przepustnicy i wszystkimi pinami wtyku komputera. I tak dla wszestkich pinów. W kilku przypadkach wyszły wartości kilku MΩ oraz kilku kΩ.
Czy to oznacza, że jest gdzieś zwarcie pomiędzy przewodami (we wtyczce komputera?)
Wyskoczyła mi jeszcze jedna dziwna dla mnie rzecz,
Przy odpiętej klemie (-) akumulatora napięcie pomiędzy klemą (+) a masą na karoserii wynosi około 0,25-0,5 V. Całonocny postój z odpiętą klemą minus nie zmienia znacząco pomiaru.
Odłączałem wszystkie ewentualne źródła zasilania jak - syrena alarmowa (poprzez wyjęcie wtyczki), latarka (wyjęcie z gniazda - posiada własny aku. ładowany z instalacji samochodu), radio samochodowe (bezpiecznik).
Zupełnie tego nie rozumiem. Użyłem również innego miernika cyfrowego i pomiar był podobny.
Czy to możliwe, żeby jeszcze jakieś źródło zasilania powodowało pojawienie się napięcia (zakłócanie sygnałów pomiędzy pedałem elektroniczny - komuterem - przepustnicą?). Czy może to być wpływ miernika? (pomiar napięcia miernika drugim miernikiem pokazuje wartość 0,05V na obu urządzeniach).
Totalnie nie wiem co dalej robić?
Pozdrawiam Tomasz
Mam następujący problem. Posiadam Dodge Caliber 1.8 (2006 r.), zapalił mi się błąd przepustnicy. Przepustnicę i pedał sprawdziłem u fachowców zajmujących się ich regeneracją, są podobno sprawne.
Z pomocą interface ELM 327 odczytałem kody usterki, sugerują one sprawdzenie przewodów pod kątem zwarć.
W tym celu odpiąłem wtyki z komputera samochodu oraz z przepustnicy. Na wtyku komputera znalazłem piny odpowiadające pinom przepustnicy.
Ustawiłem miernik na zakres 20 MΩ. Wykonałem pomiary pomiędzy danym pinem wtyku przepustnicy i wszystkimi pinami wtyku komputera. I tak dla wszestkich pinów. W kilku przypadkach wyszły wartości kilku MΩ oraz kilku kΩ.
Czy to oznacza, że jest gdzieś zwarcie pomiędzy przewodami (we wtyczce komputera?)
Wyskoczyła mi jeszcze jedna dziwna dla mnie rzecz,
Przy odpiętej klemie (-) akumulatora napięcie pomiędzy klemą (+) a masą na karoserii wynosi około 0,25-0,5 V. Całonocny postój z odpiętą klemą minus nie zmienia znacząco pomiaru.
Odłączałem wszystkie ewentualne źródła zasilania jak - syrena alarmowa (poprzez wyjęcie wtyczki), latarka (wyjęcie z gniazda - posiada własny aku. ładowany z instalacji samochodu), radio samochodowe (bezpiecznik).
Zupełnie tego nie rozumiem. Użyłem również innego miernika cyfrowego i pomiar był podobny.
Czy to możliwe, żeby jeszcze jakieś źródło zasilania powodowało pojawienie się napięcia (zakłócanie sygnałów pomiędzy pedałem elektroniczny - komuterem - przepustnicą?). Czy może to być wpływ miernika? (pomiar napięcia miernika drugim miernikiem pokazuje wartość 0,05V na obu urządzeniach).
Totalnie nie wiem co dalej robić?
Pozdrawiam Tomasz