Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane I 1.6 - Gaśnie / szarpie /

kubas10 17 Paź 2017 20:49 558 3
  • #1 17 Paź 2017 20:49
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, Renault Megane 1.6 79kW 2001r. Szarpie, gaśnie i zapala się check, kody usterek:

    - zawór wtryskowy1 659594 (Org. kod usterki: DF051) zwarcie / przerwa;
    - ogrzewanie tylnej sondy 659579 (Org. kod usterki: DF038) zwarcie / przerwa;
    - ogrzewanie przedniej sondy 659581 (Org. kod usterki: DF018) zwarcie / przerwa;
    - elektrozawór par paliwa 659582 zakłócenie funkcji obwodu prądowego;
    - sprawność katalizatora 659579 (Org. kod usterki: DF051) zwarcie / przerwa;

    Błędy się kasują oprócz błędu katalizatora, dziwna sprawa bo jest to monitor nieciągły przecież ?. Patrząc na schemat poniżej, prawdopodobnie problemem jest wiązka bądź jakaś wtyczka ? Na samochodzie 1 wtryskiwacz czyli od strony skrzyni biegów jest w innej wiązce niż pozostałe 3 wtryskiwacze. Proszę o poradę.

    0 3
  • Relpol
  • #2 17 Paź 2017 21:40
    Doktorr
    Poziom 34  

    Na początek zmierz oporności grzałek obu sond. Potem trzeba przedzwonić kable między sterownikiem silnika a odbiornikami, a przede wszystkim tego plusa na wtryski, sondy, i zawór oparów.

    0
  • Relpol
  • #3 17 Paź 2017 21:45
    kubas10
    Poziom 25  

    Włączam zapłon i pojawia się +12V przez przekaźnik w komorze silnika na te elementy. Jak wypnę ten przekaźnik to zgłasza tylko błądź "przekaźnik wykonawczy coś tam". Albo sterownik raz na jakiś czas nie uruchamia tego przekaźnika albo problemem są kable. Czy tam jest jakaś wtyczka łącząca instalację silnika z resztą ? czy wszystko idzie "na żywo" ?

    0
  • #4 18 Paź 2017 09:25
    Doktorr
    Poziom 34  

    Pomiar ciągłości obwodu następuje wewnątrz sterownika, na obwodzie którym jest wysterowany dany odbiornik.
    Czyli w przypadku DF051 kod zostanie zarejestrowany w przypadku braku zasilania na wtrysk, przerwy w uzwojeniu cewki samego wtryskiwacza jak i urwanego kabla sterującego między sterownikiem a wtryskiem . Analogicznie z pozostałymi obwodami.
    Zacznij od obwodu który najłatwiej zdiagnozować.

    0