Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 1.4L benzyna - ABS gdzie jest lub czy da się go zrobić

18 Paź 2017 14:44 741 10
  • Poziom 18  
    Witam.
    Posiadam, jak drugi właściciel, Citroena Berlingo 1.4L benzyna-gaz z 2004 roku.
    Samochód został kupiony w salonie w Polsce w wersji z minimalnym wyposażeniem.
    Chciałbym dowiedzieć się czy jest w nim zamontowany ABS.
    Jak hamuję na np mokrej nawierzchni to nie czuję charakterystycznego "terkotania" tylko koła są całkowicie blokowane. Wiem że kiedyś różnie to bywało tzn producent fizycznie zostawiał zamontowaną pompę do ABS ale np wyłączał tą funkcję w komputerze pokładowym oraz nie montowane były przy kołach czujniki do ABSu. Wiem też że występowały egzemplarze w ogóle bez funkcji ABS.
    Gdzie mam szukać pod maską tej pompy i jeżeli jej fizycznie nie będzie to czy można zrobić jej zamiennik tzn. wmontować jakąś pompę może być pompa ABS w instalację hydrauliczną hamulcową, zamontować czujnik ciśnienia w instalacji hamulcowej (chyba że taki już istnieje) i przełącznik do włączania/wyłączania funkcji ABS (nie chcę przerabiać piast kół na te z ząbkami i montować czujników) po wciśnięciu pedału hamulca wmontowana pompa od pewnego ciśnienia symulowałaby ABS przez zmianę ciśnienia w instalacji hamulcowej.
    Czyli zbierając w całość:
    Gdzie znajdę pompę ABS w moim złomku ?
    Czy opisane rozwiązanie z uruchomieniem funkcji ABS jest realne do zrobienia ?
    Pozdrawiam i dziękuję za każde info
  • Poziom 31  
    wilkolaski napisał:
    Gdzie znajdę pompę ABS w moim złomku ?

    Szukaj pod maską
  • Poziom 18  
    Ok, ale gdzie w którym miejscu powinna być ?
    Czy ewentualnie będzie do niej dostęp bez potrzeby użycia kanału lub podnośnika ?
  • Poziom 31  
    wilkolaski napisał:
    Ok, ale gdzie w którym miejscu powinna być

    Z lewej strony coś takiego Citroen Berlingo 1.4L benzyna - ABS gdzie jest lub czy da się go zrobić
  • Poziom 31  
    wilkolaski napisał:
    czy można zrobić jej zamiennik tzn. wmontować jakąś pompę może być pompa ABS w instalację hydrauliczną hamulcową, zamontować czujnik ciśnienia w instalacji hamulcowej (chyba że taki już istnieje) i przełącznik do włączania/wyłączania funkcji ABS (nie chcę przerabiać piast kół na te z ząbkami i montować czujników) po wciśnięciu pedału hamulca wmontowana pompa od pewnego ciśnienia symulowałaby ABS przez zmianę ciśnienia w instalacji hamulcowej.

    I co to wg Ciebie miałoby dawać? Bo jedynym efektem działania takiego układu byłoby znaczne wydłużenie drogi hamowania.
  • Poziom 42  
    Gdybyś zadał sobie trud i poczytał jak działa system ABS...
  • Poziom 18  
    Chyba tak właśnie działa ABS że kilka, kilkanaście razy na sekundę podczas hamowania zmniejsza, zwiększa ciśnienie w hydraulice układu hamulcowego a to przekłada się na hamowanie z naprzemienną większą, mniejszą siłą co nie pozwala kołom wpaść w poślizg lub odzyskać przyczepność jeżeli koła przestaną się obracać. Oczywiście nie byłby to rasowy ABS ponieważ oddziałuje na wszystkie kola identycznie. Jeżeli chciałbym zbudować ABS tak jak fabryczny to musiałbym oprócz pompy i sterownika montować piasty z zębami i czujniki przy każdym kole. Za dużo zmian/brak warunków do realizacji.

    Muszę zajrzeć pod maskę bo może jest pompa ABS tylko trzeba by ją aktywować w komputerze pokładowym.
  • Poziom 42  
    nie spotkałem się z sytuacją by komponent był a nie działał. Natomiast działanie abs ZACZYNA się od odczytu prędkości każdego z kół. Dopiero na podstawie tych danych komputer abs moduluje ciśnienia w układzie.gdy któreś koło za bardzo zwolni to jest odpuszczane. I tyle.
  • Poziom 42  
    Tylko że to nie była wyłączona opcja tylko ręce druciarza. Zajrzysz w końcu pod maskę?
  • Poziom 43  
    ABS można dołożyć czyli montujesz czujniki i impulsatory w każdym kole, pompe abs i całą instalację , przewody hamulcowe, nie wiem czy pompa nożna jest taka sama bez i z abs.