Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 318i 1,9 118 - Instalacja Landi Renzo nieprawidłowo przełącza się na gaz

19 Paź 2017 07:33 714 5
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam mały problem z gazem (sekwencja) Landi Renzo a mianowicie:
    Odpalam silnik (oczywiście reduktor potrzebuje czasu do nagrzania) to jest normalne ale po przejechaniu 2km gaz chce się przełączyć ale nie może i zaczyna piszczeć i migać. Po przejechaniu 5 km (płyn jest już prawie w temperaturze 90C i nadal przy próbie przełączenia -miga i piszczy. Dopiero po przejechaniu około 8 km włącza się gaz i jedzie równo.
    Chciałbym aby gaz przełączał się szybciej. Co można z tym zrobić?
    Na PC temperatura przełączenia jest ustawiona na 40C.

    Może się przyda:
    1. wtrysk gazu jest dużo większy niż benzyny
    2. dymienie z rury, nie ubywa płynu chłodniczego, olej silnika jest w porządku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Sprawdź błąd - dlaczego piszczy. Sprawdź ciśnienie na reduktorze. Sprawdź czy płyn dochodzi do reduktora i jaką temperaturę reduktora widzi sterownik. Instalacja nówka sztuka czy eksploatowana od jakiegoś czasu?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    melaniamela napisał:
    A jak dasz niższą temperaturę na PC to co się dzieje wtedy?


    po zmianie na temp 20 C zachowuje się tak samo bez zmian

    Dodano po 6 [minuty]:

    helmud7543 napisał:
    Sprawdź błąd - dlaczego piszczy. Sprawdź ciśnienie na reduktorze. Sprawdź czy płyn dochodzi do reduktora i jaką temperaturę reduktora widzi sterownik. Instalacja nówka sztuka czy eksploatowana od jakiegoś czasu?



    płyn dochodzi do reduktora,
    auto zaczyna jechać na gazie dopiero jak chłodziwo osiągnie 90 stopni
    gaz 4 letni.
    uważam ze piszczenie jest po tym jak komputer próbuje przełączyć na gaz a reduktor jest nie rozgrzany.

    Dodano po 12 [minuty]:

    melaniamela napisał:
    Co miał kolega na myśli pisząc: dymienie z rury?



    dymienie z rury- biały dym. dosyć intensywnie na jałowym biegu.
    istnieje możliwość ustawionej zbyt wysokiej mieszanki gazu ?
  • Poziom 42  
    Istnieje, tylko wtedy czułbyś niespalony gaz, normalnie spaliny są niemal bezzapachowe. Sprawdź woń tego dymu.

    Skoro przełącza się dopiero po solidnym nagrzaniu a wcześniej piszczy, podejrzewałbym błąd ciśnienia - stawiam że za wysokie, keśli dodatkowo obroty szaleją a to wskazuje na zamulony reduktor. Ale musisz zweryfikować jaki błąd zapisał sterownik.

    Temperaturę zostaw na 40 stopni C, tak jest zdrowiej dla reduktora a ten silnik nagrzewa się szybko, więc ekonomię zachowujesz.