Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] - QUAD 150ccm - nie ma iskry, spalony nowy moduł CDI

19 Oct 2017 19:29 4932 3
  • Level 24  
    Moje uszanowanie, nowy nabytek - używany quad E-TON 150cm³ 2003. Podczas przejażdżki w pewnym momencie zaczął przerywać/dławić się i po 10 sekundach zgasł. Paliwo do gaźnika dopływało. Po odholowaniu do domu odpalił od razu. Ponownie pojechaliśmy, jeździłem spokojnie i taka sama sytuacja. Odholowaliśmy znowu i już nie odpalił.

    Z racji braku klucza do świecy zdemontowałem i przeczyściłem gaźnik ale było bez zmian.
    Akumulator był słaby więc podłączałem drugi "na kable" żeby próbować kręcić rozrusznikiem.
    Raz omyłkowo zamieniłem polaryzację - zaiskrzyło.

    Dorwałem wreszcie klucz do świecy i pierwszy zonk - świeca była w połowie odkręcona.
    Wykręciłem ją, była mokra.
    Przykładam do silnika, przekręcam kluczyk i iskra jest bez przerwy (ciągła iskra, jakby paralizator), bez znaczenia czy kręcił się wał (rozrusznikiem/kopniakiem) czy nie.

    Stwierdziłem, że moduł jest uszkodzony. Kupiłem na ebayu najtańszy który miał w opisie "DC" (po sprawdzeniu schematu quada). Wtyczka nie pasująca więc podłączyłem "na ostro" odpowiednio styki (według podpiętego tutaj tematu "Pinouty modułów..."). Podpinam naładowany akumulator, przekręcam kluczyk, kopię w kopniak i brak iskry, brak jakiejkolwiek reakcji. Cóż może jakiś felerny się trafił.

    Poszukałem innego, z pasującą wtyczką a za tym droższego. http://www.ebay.de/itm/321898248923
    Ponownie złożyłem wtyczkę, tak samo jak była oryginalnie. Sprawdzając przy tym dla pewności przewody miernikiem.
    Rezystancja impulsatora do masy wynosi około 130om, przy kręceniu wałem pokazują się jakieś zmiany na wyświetlaczu.
    Nie podłączyłem jedynie jednego przewodu od /zabezpieczenia przed odpalaniem na wstecznym biegu/.
    Na schemacie poniżej byłby podłączony do masy z prawej strony wtyczki.
    Sprawdziłem moduł miernikiem i było przejście pomiędzy tymi dwoma stykami od masy.
    W prawej stronie wtyczki, styk nad zasilaniem zostawiłem jak było oryginalnie czyli +12V po naciśnięciu manetki hamulca (światło STOP).

    BANANvanDYK wrote:
    Kymco Agility, także Giantco Sprint (4T):
    - QUAD 150ccm - nie ma iskry, spalony nowy moduł CDI


    Po podłączeniu akumulatora i przekręceniu kluczyka nic się nie stało. Po kopnięciu w kopniak strzelił bezpiecznik główny 15A.
    Była to przyczyna czy tylko kwestia czasu?
    Teraz po przekręceniu kluczyka moduł (zalany masą) syczy więc prawdopodobnie jest uszkodzony.

    Schemat instalacji:
    - QUAD 150ccm - nie ma iskry, spalony nowy moduł CDI

    Proszę pomóżcie, mi się skończyły pomysły.
    Jeszcze teraz pomyślałem, że może moduł od automatycznego ssania robi jakieś zwarcie na przewodzie od cewki.
    Dopiero ze dwa baki quadem przejeździłem, nawet nie zdążyłem go zarejestrować.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 27  
    Zrób instalację zapłonową(pająka) nową poza quadem.To tylko moduł, cewka i impulsator. Podłącz do aku i będziesz wiedział co i jak.
  • Level 24  
    Zrobiło się cieplej więc wróciłem do tematu. Nie chciałem ryzykować kolejnego modułu więc tak jak radziłeś zacząłem po kolei na pająka. Podłączyłem sam moduł, masa, zasilanie, później impulsator i nic się nie stało. Cewkę pomierzyłem i według instrukcji rezystancja się zgadzała ale sam kapturek był uszkodzony. Może stara ma przebicie między uzwojeniami myślę więc zamówiłem nową, podłączyłem i działa. :D Podpiąłem pod instalację (bez tych dwóch przewodów do modułu) i odpalił. Kapturek w nowej cewce od razu się rozleciał (słabo trzymał świecy i przy podginaniu sprężynki pękł) więc kupiłem NGK tak jak oryginalnie było z rezystorem 5K. Dzięki za pomoc. :)