Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic II - Nieprawidłowo działające kierunkowskazy

19 Paź 2017 20:43 1533 9
  • Poziom 11  
    Renault Scenic II ph I 2.0 16 V 2006 r.
    Instalacja haka Bosal

    Mam od kilku dniu problem z kierunkowskazami. Lewy i prawy tak samo się zachowują. Raz na 5 - 10 załączeń po kilku cyklach migania kierunkowskaz zaczyna migać szybko, tak jak przy spalonej żarówce. Ale żarówki są sprawne. Migają szybko wszystkie tak jak potrzeba, jasnym światłem. Wypiąłem wszystkie kostki w lampach, poczyściłem, poruszałem żarówkami, wszystko wygląda ok w lampach. Co dalej? W UCH brak błędów - odczytane jakimś tam programem na androida. Usterka dość uciążliwa niestety ...
  • Poziom 40  
    A jak podepniesz przyczepkę to wszystko OK ?
    Przerabiałem to w Vivaro, instalacja nówka robiona w Niemczech, tam jest pewien myk. Gniazdo 7 czy 13 pinów ?
  • Poziom 11  
    Dzięki za podpowiedzi. Instalacja haka została odpięta od instalacji elektrycznej auta i od 3 dni problem nie występuje. Haka nie używam, także tematem zajmę się w przyszłości.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aleksander_01 napisał:
    A jak podepniesz przyczepkę to wszystko OK ?

    Nie mam pojęcia, nie zapinałem nigdy do tego auta przyczepy ani żadnego uchwytu na rowery.
    Aleksander_01 napisał:
    Przerabiałem to w Vivaro, instalacja nówka robiona w Niemczech, tam jest pewien myk. Gniazdo 7 czy 13 pinów ?

    Instalacja z gniazdem 13 PIN, też zakładana na "zachodzie". Co to za myk?
  • Poziom 40  
    Szkoda że zdemontowałeś, ja nad tym siedziałem z 15 minut zanim doszedłem co nie tak, a jak już zrobiłem i było wszystko OK, to nie umiałem tego wytłumaczyć.
    Chodzi o to że w tych 13 pinowych gniazdach jest przełącznik świateł tylnych przeciwmgielnych, po włożeniu wtyczki do gniazda następuje rozłączenie światła przeciwmgielnego na samochodzie i jednoczesne zwarcie zestyku na przyczepę. Wystarczy ten włącznik pominąć i wszystko jest OK.
  • Poziom 31  
    Aleksander_01 napisał:
    po włożeniu wtyczki do gniazda następuje rozłączenie światła przeciwmgielnego na samochodzie i jednoczesne zwarcie zestyku na przyczepę

    I zmiana "czułości układu " nadzorującego pracę kierunkowskazów.
    Normalnie w samochodzie szybkie miganie kierunkowskazu wskazuję na spaloną żarówkę.
    Jak podepniesz do tego obwodu przyczepkę na haku " bez modułu " to gdy nie będzie działać żarówka kierunku na samochodzie to się o tym nie dowiesz , bo żarówka z przyczepki " uzupełni " obciążenie układu.
    Dlatego przyjeło się że w gniazdach 13 pin montuje się styk a w instalacji moduł .
    Po zapięciu przyczepki styk zostaje zwarty i moduł wewnątrz siebie rozłącza tylne żarówki kierunkowskazów samochodu , jednocześnie zaczynają nadzorować kierunkowskazy tylne samochodu i przyczepki
  • Poziom 40  
    Kierunki pracowały non stop, na pewno nie były "ruszane" przez układ.
    Było tak - auto bez przyczepki , dwa lub trzy normalne błyski a potem napie.dalanie. Po podłączeniu nówki przyczepy wszystko pracuje normalnie. Gość kupił przyczepę u niemieckiego producenta z jednoczesnym montażem haka i instalacji (aby mieć pełną gwarancję).
    I nie wymyślajcie tu jakiś cudów czarów że kierunki odłączane itp.
  • Poziom 31  
    Aleksander_01 napisał:
    a jak już zrobiłem i było wszystko OK, to nie umiałem tego wytłumaczyć.
    Aleksander_01 napisał:
    I nie wymyślajcie tu jakiś cudów czarów że kierunki odłączane itp.

    ?????????????????????????????????????????
    Nie wiem o co ci chodzi ?
    Chciałem wytłumaczyć skoro nie wiesz .
    Piszesz że wyłącznik w haku 13 pinowym to jakiś " myk" , insynuujesz że to jakiś wymysł producenta wiązki i najlepiej odłączyć .
    A inaczej byś pisał , jakby ci przyjechało jechać 5 godzin w nocy , we mgle z zapięta przyczepą kempingową a w lusterkach nie widział byś nic więcej jak odbicie swojego przeciwmgielnego od przyczepy .
    Nie rozumiem twojego postu :cry:
  • Poziom 40  
    Do genek1000 - to ja nie` wiem o co Ci chodzi. Nie zrozumiałeś mojego postu. Ten myk to nie wyłącznik pm, ale to że on ma coś wspólnego z kierunkowskazami. Myk w tym przypadku oznacza "sztuczkę" aby było dobrze. Sam wyłącznik jest jak najbardziej potrzebny (jeździłem trochę z przyczepą i wiem jak to jest).
    To teraz myślę że już rozumiesz mój poprzedni post. :D