Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 FL 1.9TDI-PD - Brak mocy po czyszczeniu turbiny na 4 i 5 biegu - logi

KierowcaMarcin 20 Paź 2017 11:43 849 21
  • #1 20 Paź 2017 11:43
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    Pacjent:

    Passat B5 FL 1.9TDI-PD 2000r 101KM AVB

    Choroba:

    Auto wpadało w tryb awaryjny po osiągnięciu około 3500 RPM.
    Została wyczyszczona turbina, sprawdzony N75, wymienione przewody podciśnienia które trzeba było, oba kolektory wyczyszczone, EGR wyczyszczony.

    Po tej operacji auto nie wpada w tryb awaryjny ale kompletnie nie ma mocy na 4 i 5 biegu. Przyspiesza bardzo powoli i czuć, że turbina włącza się do akcji o wiele za późno i chyba też za mało daje mocy.

    Biegi 1,2,3, napewno są nie gorzej niż było, bardzo możliwe, że jest lepiej bo odrazu mi się rzuciło w oczy, że żwawiej jakoś się porusza. Biegi 4 i 5 katastrofa.
    Pedał w podłodze i ledwo nabieram prędkości. Do tego auto nie potrafiło na 5 biegu pojechać szybciej niż 160 KM/H.


    Garść logów wykonanych na 3 biegu i gaz w podłogę w formie załącznika RAR
    Log 8,10,11 to połączenie biegów 3, 4 i 5 robionych osobno.


    GRUPY:

    001 Link

    003 Link

    004 Link

    008 Link

    009 Link

    010 Link

    008 010 011 Link

    008 018 023 Link

  • #2 21 Paź 2017 15:40
    daro_p
    Poziom 15  

    A czy cięgno gruszki turbiny było ruszane? (chodzi o zmianę długości na gwincie). Może tu jest problem.

  • #3 21 Paź 2017 20:18
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    Miało być nie ruszane, nie widziałem aby było ruszane. Raczej nic tam nie było zmieniane.

  • #4 23 Paź 2017 20:59
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    Nikt nic nie doda do tematu ?

  • #5 23 Paź 2017 21:07
    Vytautas_YT
    Poziom 25  

    Turbo było czyszczone, a gruszka została stara czy też była wymieniana? Po odpowiedziach sądzę że nie była. Pytanie czy nie puszcza? Dobrze było by podpiąć się bezpośrednio pod gruszkę Vakuometrem i sprawdzić czy gruszka trzyma podciśnienie.

  • #6 23 Paź 2017 21:16
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    Mogłem dodać, mój błąd ... Dziś na noc podłączyłem pod gruszę strzykawkę. Zaciągnąłem i zostawiłem. Grusza trzyma elegancko.

  • #7 25 Paź 2017 21:43
    daro_p
    Poziom 15  

    Witam. Nie jestem mega ekspertem (i jak się mylę to proszę mnie poprawić), ale jak patrzę na logi to ciśnienie turbiny teoretycznie wygląda OK- żądanie mapy pokrywa się z wydajnością . To co przykuło moją uwagę to grupa pomiarowa 23 - czy nie masz ujemnych bipów na wyższych obrotach? Powyżej 3 tyś obr na wszystkich wtryskach spada. Jeżeli tak, to jak wygląda wydajność pompy paliwa i ciśnienie? Kiedy wymieniane były filtry paliwa i powietrza? Może warto tutaj zobaczyć. Popatrzył bym jeszcze na drożność układu wydechowego (PDF), oraz dolotowego (szczególnie za odcinkiem EGR-silnik). Jeżeli twierdzisz że auto jest dużo słabsze niż powinno być, to warto zacząć od najprostszych rzeczy.

  • #8 25 Paź 2017 22:32
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    Panowie podjąłem szereg akcji i dam znać co z tego wyjdzie.
    Będzie zaślepianie EGR, czyszczenie / podmiana przepływomierza, nowe filtry itp.

    Tu chodzi o powietrze według danych. Porobiłem nowe logi i turbina cały czas robi robotę więc przyczyna musi leżeć w powietrzu.

    Demontowany i czyszczony był też EGR i wydaje mi się, że coś źle złożyli, uszkodzili EGR lub gdzieś w dolocie jest jakaś nieprawidłowość. Na necie znalazłem mnóstwo identycznych tematów. W skrócie: wyczyściłem sobie EGR, nie mam mocy, turbo wstaje od 2400 RPM. Dokładnie jak u mnie.


    Co do bipów to powiem tak: vacuum pompa chyba powoli umiera ponieważ zmagam się z losowym hamulcem. Czasem auto staje w miejscu ( dosłownie ) czasem słabo hamuje i to się zmienia co chwila.


    Podejmę kilka akcji i dam znać czy coś wyszło. Pozamawiałem kilka gratów, jutro powinny być.


    Więcej logów jak by kogoś interesowało.

    BS 0003 Link

    003 + 008 + 011 ze zdjętym i zaslepionym wężykiem od kontroli EGR
    Link


    003 + 008 + 011 bez cudowania przy EGR

    Link

    Dziś auto znowu nie chciało iść dalej niż 160 km/h. Czuć, że by chciało ale nie może

  • #9 26 Paź 2017 09:10
    Doktorr
    Poziom 33  

    Może tak od początku. Auto wchodzi w tryb awaryjny to rejestruje się błąd .
    Jaki.
    Potem dopiero robić diagnostykę w tym kierunku.

  • #10 26 Paź 2017 11:09
    Vytautas_YT
    Poziom 25  

    Doktorr napisał:
    Może tak od początku. Auto wchodzi w tryb awaryjny to rejestruje się błąd .
    Jaki.
    Potem dopiero robić diagnostykę w tym kierunku.


    Ale autor w pierwszym poście napisał że po czyszczeniu turbiny nie wpada w tryb awaryjny tylko brak mocy/słabe osiągi na biegu 4 i 5.

  • #11 26 Paź 2017 11:34
    jmjp
    Poziom 8  

    kiedyś miałem podobny problem w golfie 4 1,9 tdi 90 KM -okazało się że gruszka od turbiny się przycinała i wężyki przepuszczały - wymieniłem gruszkę i sprawdziłem wężyki od podciśnienia i problem ustał, ale kiedyś w renówce miałem przerwę w wężu od intercoolera i też miałem podobne objawy
    pozdro

  • #12 26 Paź 2017 17:00
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    Jmjp - grucha na całą noc podłączona pod strzykawkę i nic nie przepuszcza. Przewody sam wymieniałem i upewniałem się kilka razy czy wszystko jest ok no i jest.

    Węże od intercoolera nie ruszane były. Wjechałem do warsztatu z mocą i zacinającym się turbo, wyjechałem bez mocy ale ze sprawnym turbo bo już nic nie tnie i jak widać na logach pompuje jak trzeba.

    Dziś wyczyściłem przepływomierz i niestety brak zmian.

  • #13 26 Paź 2017 18:18
    daro_p
    Poziom 15  

    To ja przekornie "wrzucę kamyk" do Twojego problemu. A może samochód ma teraz taką moc, jaką powinien mieć??? Jeżeli po naprawie nie ma żadnych błędów, nie wpada w tryb awaryjny i teoretycznie wszystko jest sprawne to może ma te swoje 100 KM. Jeździłeś chwilę z zapieczonymi kierownicami turbiny co skutkowało przeładowaniem - ECU żądał np 1,7 bara a dostawał 2 - co skutkowało także dodatkową mocą i efektem "kopa". Do pewnych granic komputer toleruje takie zwiększone odczyty, powyżej ustalonej granicy odcina turbo. Bez hamowni możemy mówić tylko o subiektywnym odczuciu mocy. Dodatkowo piszesz, że do trzeciego biegu jest OK - 4 i 5 jest problem. Na tych biegach moment obrotowy na kołach jest proporcjonalnie najniższy. Najlepszą odpowiedź dała by hamownia, ale może warto przejechać się podobnym modelem ( z tą mocą silnika) dla porównania. Piszę to na własnym przykładzie, gdyż miałem podobne odczucia po czyszczeniu swojego ASV (110 KM) - przez chwilę brakowało mi tego kopa, jakbym przyczepkę dopiął - ale przed czyszczeniem pomiary ścieśniania skakały grubo powyżej 0,4 - 0,5 bara powyżej żądanej z ECU.
    Wymieniałeś filtr paliwa?

  • #14 26 Paź 2017 18:51
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    Rozumiem co chcesz powiedzieć i sam podczas jazdy zastanawiałem się czy może tak właśnie ma być ale jednak jestem pewien, że brakuje mi mocy. Do tego czuję wyraźnie auto które by chciało a nie może. Pedał gazu w podłodze a ja powoli nabieram prędkości. Nigdy gazu do podłogi nie musiałem dociskać. Do tego potem czuję jak auto odzyskuje wigor przy tych 2400 RPM - wtedy auto się odtyka i idzie. No i prędkość 160 KM/h. Tutaj to już całkiem auto jak by miało limiter. 160 KM/h i koniec. Leciałem długą prosto i nie nabrałem prędkości. Przed operacją oczywiście nie było tej granicy. Problem niestety istnieje na 200%.

    Z filtrami jestem na bieżąco. Co 10 tyś jak wlatuje nowy olej to i komplet filtrów.

    Jutro zaślepiam EGR. Czytając miliardy tematów typu czyściłem to i to i straciłem moc ludzie mają dokładnie to samo co ja. Wyciągają sobie egr do czyszczenia, a po tym brak mocy do 2400 RPM. Podejrzewam, że mechanik jak jeździł w EGR szmatą albo jakimś narzędziem to coś uszkodził i dusi mi on auto. Może tak być ? Jutro powinien być zestaw zaślepek. Jak nie będzie to uzyje innego materiału bo już dłużej nie wytrzymam. Jak auto jest chore to i ja jestem chory. Dziś przewaliłem połowę rur, przewodów przy czyszczeniu przepływki i to wszystko idzie coraz bardziej w zabity EGR podczas czyszczenia.

  • #15 26 Paź 2017 21:56
    daro_p
    Poziom 15  

    Co do EGR - jedyna wada to to, że może się całkowicie nie domykać no i zamiast 100 % powietrza dostaje cały czas jakieś spaliny - ale to łatwo stwierdzić po zdemontowaniu. A próbowałeś odpiąć przepływomierz i zobaczyć jak wtedy wygląda jazda? Ja dalej upieram się przy sprawdzeniu wydajności pompy paliwa (ciśnienie). A jak katalizator? Nie ma problemów z przepływem spalin? Powoli brakuje mi pomysłów - z tego co opisujesz to obstawiam problem z zasilaniem paliwa, przepływka lub katalizator :-(

  • #16 27 Paź 2017 01:11
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    I tak właśnie mi się wydaje - nie domyka się bo został uszkodzony przy czyszczeniu i dusi mi silnik. Mój problem pasuje do tego co czytam na internetach. "Wyczyszczono EGR i nagle turbo późno wstaje, silnik nie ma mocy do 2400 RPM, gdzie się podziała moc ?" Dużo tematów o identycznej treści i jednym winowajcy - EGR po czyszczeniu któremu trakcie ożywiania się umarło.

    Jutro chwila prawdy.

  • #17 28 Paź 2017 17:37
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    EGR nie zaślepiłem. Nie dałem rady. Jedna śruba chyba prędzej się urwie niż ją ruszę. Narazie to pominąłem i szukam dalej no i znalazłem ... Rura na wejściu do IC jest luźna na tyle, że wydziela się z niej olej. Jeżeli leci olej to tym bardziej powietrze więc pewnie wpływ na osiągi jest ale to było na długo przed opisywanym problemem bo jest tam maź olejowa, piach itp. Widać, że kawał czasu już tam się paprze.


    Po drugim zabiegu są postępy ale to jeszcze nic pewnego. Odłączyłem przewód od klapy gaszącej. Przewód zaślepiłem. Odniosłem wrażenie, że auto lepiej się zbiera. Jestem tego prawie pewien ale nie na 100%. Potrzebuje dłuższego testu. Testy 003+008+011 wykażą czy coś się zmieniło w przepływie powietrza ? Wykonam je albo jutro albo w poniedziałek.



    Pisałem też wyżej, że mam problemy z losowym hamulcem. Po odłączeniu klapy gaszącej hamulec był skuteczny i za każdym razem taki sam. Próba była za krótka ale w poniedziałek jadę w trasę i przez miasto więc będę miał prawdziwy test. Będąc na postoju męczyłem hamulec i nie mogłem zamęczyć pompy vacuum. Nawet na jałowych obrotach pompa nadążała i pedał ciągle schodził bez oporu. Pytanie jak zaworek N239 i klapa gasząca miały by wpływać na skuteczność hamowania ? Dziura w membranie klapy gaszącej ?



    Składało by się to w całość. N239 łączy się z N75. N75 łączy się z z całym układem podciśnienia. Dziurawy układ podciśnienia to również hamulce w kratkę.

    Narazie za mało się przejechałem ale jednak czuję, że była i lepsza moc i lepsza skuteczność hamowania. Równie dobrze mogło być to chwilowe.

    W poniedziałek po trasie dam znać czy coś się zmieniło.



    Zmiana na plus po odłączeniu klapy gaszącej to jedno. Luźna rura na wejściu do IC też swoje robi i trzeba się tym szybko zająć bo bez tego nie odczuję pełni zmian.

    Cóż, mam wielką nadzieje ale czuję też, że mogę się cholernie rozczarować. Jak nic nie wypadnie i pogoda będzie dobra to jutro pojadę zrobić 003+008+011.

  • #18 28 Paź 2017 18:02
    daro_p
    Poziom 15  

    Hamulce i serwo zasilane są tym samym podcisnieniem co steruje turbiną EGR i klapą gaszącą. Nieszczelnosc w ukladzie moze miec wplyw na pozotale systemy. Mierzyles wartosc podcisnienia na wyjściu pompy vacu ( z instalacja i bez - samo serwo)? To moze dac ci podpowiedz co do problemow z hamulcem. Jak jest nieszczelnosc to muszisz ją zlokalizowac. Sprawdź sobie klape i egr na szczelność - tak jak sprawdzales gruszke od turbiny.

  • #19 28 Paź 2017 19:26
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    No i się zawiodłem trochę bo klapa gasząca trzyma podciśnienie ale jest nadzieja, że w trakcie jazdy N239 źle nią steruje i ona blokuje powietrze - osiągi auta. Ale skoro klapa trzyma to wtedy nic nie powinno się zmienić w kwestii hamulców ...

    Być może auto chwilowo tak zadziałało i jutro znowu będzie "po staremu"

    Co do hamulców to jeździłem z wpiętym vakuometrem w pompę no i ciągnie sprawnie.


    Jutro zrobie logi i zobaczę czy odpięta klapa zmienia cokolwiek, czy może to tylko auto niechcący zaczęło się chwilowo lepiej poruszać :P

  • #20 28 Paź 2017 21:02
    daro_p
    Poziom 15  

    Klapa gaszaca powinna byc caly czas całkowicie otwarta. Nie jest sterowana w trakcie jazdy. Zamyka się na okolo 2 sekundy w momencie wyłączania silnika. Ma stan 0-1. Nie powinna mieć wplywu na moc. Moze sie sporadycznie blokowac w pozycji nie calkowicie otwartej - ale łatwo mozna to zweryfikowac przez położenie ciegna.

  • #21 28 Paź 2017 21:27
    KierowcaMarcin
    Poziom 3  

    Powinno być tak jak mówisz ale natknąłem się na posty gdzie w trakcie jazdy ta klapa przyduszała silniki. Nie wiem czy z winy własnego uszkodzenia czy z winy uszkodzonego N239 ale ludzie pisali, że sprawiała kłopoty. Możliwe więc, że mój też dusi. Niedługo się sprawdzę dokładniej w trasie co z nią.

  • #22 29 Paź 2017 11:36
    marko888
    Poziom 15  

    Czyszczenie turbiny to niestety zabieg na dziś, a w jakim stanie była ta turbina może nadawała się do regeneracji i tu cały problem istnieje. Masz może jeszcze katalizator ?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME