Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 45 160 97r. nie pompuje poduszek, ECAS nie reaguje

20 Paź 2017 20:40 1158 9
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam DAF-a 45 160 z 97r. Po awaryjnym odpalaniu za pomocą "matki" nie pompuje powietrza w poduszki. Co udało mi się ustalić:
    1. Bezpieczniki na pewno OK.
    2. Wiązka elektryczna z kabiny do zaworu ECAS bez wad.
    3. Zawór po podłączeniu na "krótko" otwiera elektrozawory i podaje powietrze.
    4. Wymieniłem sterownik na inny używany i efektów brak.
    6. W pilocie jest prąd na 3 z 4 kabli, po rozłączeniu wsuwek na 2.
    Ręce mi już opadają. Miał ktoś już podobny problem? Ewentualnie schemat instalacji elektrycznej pojazdu lub samego podłączenia sterownika. Gdzie ma być napięcie gdzie nie.
    Za wszelką pomoc góry dziękuję.
  • Poziom 10  
    A orientujesz się na których pinach to zasilanie powinno dochodzić?
  • Poziom 29  
    Podaj numer ze sterownika. Prawdopodobnie masz problemy z czujnikami wysokości jeśli sterownik kilkakrotnie wychwycił błąd logiczny to blokuje system. Wtedy trzeba skasować błąd i system wraca do funkcjonowania jeśli sytuacja się powtórzy znów się zablokuje.
  • Poziom 10  
    446 055 003 0
    W starym elektryk zlutował uszkodzoną ścieżkę i ma identyczne objawy jak ten wymieniony. Nie reaguje na pilota a w poduszkach powietrza brak.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam iż po rozłączeniu poziomaka nic się nie dzieje..W innych autach zazwyczaj poduszki pompowały się do oporu. Tu coby nie zrobić elektrozawory na Ecas milczą.
  • Poziom 10  
    Pilot nie reaguje. Po jego otwarciu prąd jest na dwóch kablach. Gdy zdejmie się wsówki jest na jednym
  • Poziom 29  
    Pilot czerwony plus 24v (15) ,brąz masa (30) ,żółty clk , zielony data. Sprawdź napięcia na pilocie. Sprawdź ciągłość kabli.
  • Poziom 10  
    OK. Tylko co oznacza clk i data?
  • Poziom 29  
    CLK- to zegar szyny, DATA- to dane informacje przekazywane z pilota do sterownika.
    Sygnały te można obserwować na oscyloskopie gdzie zegar będzie miał wartość stałą sinusoidy prostokątnej a dane będą zmienne w zależności jaką funkcje naciśniesz.