Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault/Master II/2007 - brak migaczy, centralnego zamka, ośw.kabiny, nie odpala

20 Paź 2017 21:32 3768 5
  • Poziom 9  
    Witam, w Masterze II z 2007 roku padły: migacze, światła awaryjne, oświetlenie kabiny (to pod sufitem), centralny zamek (nie reaguje na przyciski na kluczyku jak i na przełącznik na podsufitówce), silnik nie odpala ale rozrusznik kręci. Tak jak by była to blokada od alarmu.. czy immobilizer.

    Jak do tego doszło.. odpaliłem auto, załączyłem światła, dmuchawa na 2 bieg, chyba radio, wsteczny i po 3 metrach uruchomiła się syrena alarmu wraz ze światłami awaryjnymi.. jechałem tak z 500metrów, syrena przestawała wyć co parę sygnałów, wyła coraz ciszej aż ucichła... zauważyłem że nie mam kierunkowskazów, przejechałem jeszcze z 1,5km i zgasiłem auto na poboczu. Od tej pory auto nie odpala, brak migaczy, świateł awaryjnych, oświetlenia kabiny i centralnego zamka.
    Dodam że światła mijania działają, dmuchawa działa, światło wsteczne i stopu jest.

    Wymieniłem baterie w kluczyku, sprawdziłem bezpieczniki w kabinie i pod maską, "spec od alarmów" zdemontował alarm - bez zmian, żadnej poprawy.. Syrena alarmu prawdopodobnie załączyła się z powodu braku zasilania, wyła chwilę na własnych akumulatorkach.. Prawdopodobnie gdzieś jest zwarcie..

    Od czego zacząć w tym przypadku?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 18  
    Najpierw sprawdź dokładnie połączenie masy z klemą , karoserią i silnikiem
  • Poziom 15  
    Moduł UCH z lewej strony kierownicy. On odpowiada za cały bałagan, który u ciebie wystąpił. Sprawdź na nim zasilanie.
  • Poziom 9  
    Masa klemy, karoserii i silnika jest OK.

    Na module UCH zasilenie jest na kilku przewodach. Nie wiem jak powinno być, na których powinno być.

    Zauważyłem brak dwóch bezpieczników na klemie "+" oryginalnie powinny być chyba dwa bezpieczniki 40A, u mnie jest na krótko na blaszkach.
    Wydaje mi się również że nie ma oryginalnego immobilizera, czerwona dioda nie mruga na desce rozdzielczej, za to przy kluczyku jest brelok który chyba imituje sygnał zewnętrznego immobilizera.

    Renault/Master II/2007 - brak migaczy, centralnego zamka, ośw.kabiny, nie odpalaRenault/Master II/2007 - brak migaczy, centralnego zamka, ośw.kabiny, nie odpalaRenault/Master II/2007 - brak migaczy, centralnego zamka, ośw.kabiny, nie odpalaRenault/Master II/2007 - brak migaczy, centralnego zamka, ośw.kabiny, nie odpalaRenault/Master II/2007 - brak migaczy, centralnego zamka, ośw.kabiny, nie odpala

    Co robić dalej? Co sprawdzić??

    Dodam jeszcze że kilka dni przed usterką wyskoczył mi błąd ABSu, stało to się gdy zjeżdżałem z krawężnika, koło chyba obróciło się szybciej przez co wyskoczył błąd ABS.
  • Poziom 9  
    Panowie, dziękuje za pomoc, dziś sprawdziłem jeszcze wtyczki pod zegarami, przy kierownicy i pod kierownicą, sprawdziłem jeszcze raz bezpieczniki i podejrzany był dla mnie bezpiecznik od immobilizera (pod kierownicą z lewej strony), wymieniłem go i wszystko wróciło do normy, auto odpala, centralny zamek wrócił, światła awaryjne wraz z migaczami również a i oświetlenie kabiny w suficie.
  • Poziom 10  
    Podepnę sie pod temat.
    Witam wszystkich i proszę o pomoc.

    Miesiąc temu odkupilem Renault master z uszkodzonym silnikiem. Ale zanim silnik zaniemógł 3y miesiące wcześniej pękł pasek rozrząd i robiona była cała głowica. Auto zostało zrobione i jeździło Ok. I tak jak pisałem po dwóch miesiącach nagle podczas jazdy stracił moc, zaczął dymić i coś zaczęło szukać w silniku. Auto zostało holowane do warsztatu który robił remont głowicy. Warsztat odmówił naprawy twierdząc ze to nie ma nic wspólnego z ich naprawą. Zabrałem auto i postanowilem sam sprawdzic co się stało. Zdemontowalem pokrywę rozrządu i wszystko się wyjaśniło. Wałek podtrzymujący dzwigienki był pęknięty w dwóch miejscach (załączę zdjecie) jedna śróba urwana a dwie obok luźne. Po oglądnieciu śrób okazało się ze byly to zwyczajne śróby takie z "Castoramy" o niskiej twardosci. Kupiłem cały wałek z dzwigienkami oraz oryginalnymi srubami i wymieniłem. Poskręcałem wszystko odpowietrzyłem i....... nie odpala. Na PLAKu pali. Pomocy. Dodam, że przed wymianą wałka auto nawet z pęknięciem odpalalo na strzała ale pracowało nierówno i po chwili gasło.