Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak napięcia w akumulatorze -

21 Paź 2017 00:16 1188 6
  • Poziom 9  
    Cześć,

    Mam taki problem. Mój akumulator to Subaru Forester padł. Dokładniej, akumulator był na gwarancji (po 2 latach użytkowania ) serwis wymienił na nowy który padł po pół roku. Próbowałem odpalić od dwóch samochodów i nie ruszył. Zawiozłem go na diagnostykę do Norauto jako ze była to niedziela(serwis Subaru wtedy nie dziala) i powiedziano mi że napięcie w akumulatorze wynosi mniej niż 3V.. Nie mam wiedzy na temat elektryki ale z tego co czytałem to jeśli napięcie w akumulatorze spada poniżej 10V to akumulator jest w większości przypadków trupem.
    Jednak w Subaru twierdzą że to że akumulator nie ma napięcia to nie ma znaczenia i im się udało go naladować i niby działa. .. czy może to być prawda?

    Dzięki za doinformowanie laika ;)
  • TermopastyTermopasty

  • Poziom 22  
    Witam.
    lordix napisał:
    napięcie w akumulatorze wynosi mniej niż 3V..

    Istotnie, trup. :)

    lordix napisał:
    Nie mam wiedzy na temat elektryki ale z tego co czytałem to jeśli napięcie w akumulatorze spada poniżej 10V to akumulator jest w większości przypadków trupem.

    Jak wyzej.

    lordix napisał:
    Jednak w Subaru twierdzą że to że akumulator nie ma napięcia to nie ma znaczenia i im się udało go naladować i niby działa. .. czy może to być prawda?

    ... bez komentarza. Tak jakby Ci powiedzieli, ze nalali wody do dziurawego wiadra.

    No i tekst, ze akumulator nie ma znaczenia...? :|
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 36  
    Nie, poniżej 10V następuje nieodwracalne uszkodzenie akumulatora które postępuje z czasem.
    3V to już totalny złom
  • Poziom 9  
    Czyli dobrze zrozumiałem, dziękuję za wyjaśnienie :)
  • Poziom 29  
    Bzdury koledzy wyżej piszą. Jak akumulator z takim napięciem nie stał roku, albo nie był wielokrotnie zamrożony, to jak najbardziej można go naładować. Pojemność i prąd rozruchowy może mieć mniejsze, bo częściowo jest zasiarczony, ale będzie normalnie działał.
    Najpierw bym proponował ustalić przyczynę tak głębokiego rozładowania i ew na przyszłość wyeliminować takie syt.
  • Poziom 30  
    Wlodek22 napisał:
    Bzdury koledzy wyżej piszą. Jak akumulator z takim napięciem nie stał roku, albo nie był wielokrotnie zamrożony, to jak najbardziej można go naładować. Pojemność i prąd rozruchowy może mieć mniejsze, bo częściowo jest zasiarczony, ale będzie normalnie działał.
    Najpierw bym proponował ustalić przyczynę tak głębokiego rozładowania i ew na przyszłość wyeliminować takie syt.

    W pełni popieram. Znam to z praktyki a nie z internetowych legend. Niejeden akumulator rozładowany do zera po naładowaniu słuzył jeszcze kilka lat. Chętnie przygarnę te wszystkie "złomy" z "nieodwracalnymi" zmianami :)
    Musi postać kilkanaście miesięcy żeby się porządnie zasiarczył.
  • Poziom 17  
    Pozwól że będę zgadywał.
    Stosunkowo nowy foryś z ISR na pokładzie? Stał zaparkowany kilka ni na jakimś podziemnym parkingu?
    Niestety SIP uraczył nas tym systemem a ma on trochę niedoróbek - objawiła Ci się jedna z nich.
    Takie aku da sie bez problemu naładować i będzie on działał. Dziwi mnie tylko że ISR pociągnął tyle że spadło aż do tego poziomu.