Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos - Nawiew i wycieraczki nie działają za każdym razem

młody14 21 Oct 2017 11:06 4863 11
    młody14
    Level 37  
    Cześć.

Piszę ten post już totalnie zirytowany.
    Tuż po przekręceniu stacyjki na zapłon przestaje mi działać połowa elektryki (wycieraczki, nawiew i na pewno wentylator na chłodnicy(!) ).
    Jak już odpalę silnik muszę się sporo nakręcić stacyjką, żeby wszystko wróciło do normy.

Jestem kompletnym laikiem, stąd pytanie: Co tu może być nie tak? Na pewno jest to coś ze stacyjką, coś czytałem o kostce stacyjki, ale czy to na pewno to? Jak się do niej dobrać? Mogę zamówić i wymienić, tylko będę potrzebował w tym Waszej pomocy.

Poza tym faktem samochód odpala normalnie, podczas jazdy też nie ma z nim problemów, nie robi się żadna dyskoteka czy coś. Jak już zaskoczy to działa aż do wyłączenia silnika.

Dlaczego chcę to zrobić sam? Mieszkam na wiosce, mamy tu co prawda 2 serwisy ale oni mają ciągle pełno, ostatnio czekałem na swojego złomka ponad miesiąc zanim go zrobili a ja na to nie mam czasu, bo czymś do pracy trzeba jeździć.

Wrzucam filmik, dla zobrazowania sytuacji:

Proszę o pomoc :(

Pozdrawiam!
  • Helpful post
    g107r
    Level 40  
    Musisz rozkręcić obudowę kolumny kierownicy, ze 3 śrubki od spodu, i pewnie 2 z przodu po bokach - jak przekręcisz kierownicę o 90 stopni to zobaczysz dwa trochę schowane wkręty zaraz za nią.
    Kostka stacyjki trzyma się stacyjki na śrubce ? Po "drugiej" stronie kluczyka, czyli przy kluczyku na razie nie gmerasz.

Sprawdź też dokładnie czy bolec ze stacyjki, jej metalowej obudowy, przenosi ruch kluczyka we wkładce - tu też może być problem.
    Oprócz tych wymienionych, rozruch rozrusznikiem odcina też gniazdo zapalniczki :?: , ABS i zasilanie przekaźników wentylatora/ów chłodnicy. Bezpieczniki w kabinie F18, 19, 20.