Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa b 1.0 12v - falują obroty

knypa 21 Paź 2017 22:59 762 9
  • #1 21 Paź 2017 22:59
    knypa
    Poziom 10  

    Mam Opla Corsa b 1.0 12v rok prod. 1999 /2000. silnik pracuje dobrze, ale na wolnych obrotach faluje. Przyspieszenie jest , nie szarpie , jedyny minus duszące spaliny i pali koło 7 l na 100 km.
    I przy wyłączeniu odbija w lewą stronę.
    Byłem podłączyć autko do komputera i nic nie odczytał. Autko jeździ na benzynie i nie było gazowane.
    Wymieniłem;
    -czujnik położenia wałka rozrządu,
    -przepustnicę z silnikiem krokowym,
    -potencjometr położenia przepustnicy,
    -świecę lambda,
    - czujnik temperatury
    -świece zapłonowe .

    Koledzy proszę o pomoc co może być?
    Odłączyłem potencjometr czujnik położenia przepustnicy. Zapalił się silniczek check, obroty nie falują, silnik przy wyłączeniu gaśnie bez odbijania w lewo.

    0 9
  • #2 22 Paź 2017 08:28
    mastereg
    Poziom 12  

    Silniczek krokowy również został wymieniony? Użyłeś nieodmienionej formy i ciężko się w tym połapać. Dobrze gdybyś przeedytował.
    Powiedz czy samochód posiada instalację gazową oraz jak z samą wymianą rozrządu. Do takich objawów pasuje mi kilka możliwości.
    Nieszczelny układ wydechowy problem z EGR świece zapłonowe lewe powietrze lub zapowietrzony układ paliwowy. Możliwości wiele, ale informacji podałeś bardzo niewiele.

    0
  • #3 22 Paź 2017 09:13
    MikeC
    Poziom 20  

    Warto by sprawdzić czy egr sprawny (nie przepuszcza, nie zatarty, ew wyczyścić), oczywiście układ dolotowy posprawdzać na szczelność czy nie łapie fałszywego powietrza. Pozdrawiam.

    0
  • #4 23 Paź 2017 21:41
    knypa
    Poziom 10  

    mastereg napisał:
    Silniczek krokowy również został wymieniony? Użyłeś nieodmienionej formy i ciężko się w tym połapać. Dobrze gdybyś przeedytował.
    Powiedz czy samochód posiada instalację gazową oraz jak z samą wymianą rozrządu. Do takich objawów pasuje mi kilka możliwości.
    Nieszczelny układ wydechowy problem z EGR świece zapłonowe lewe powietrze lub zapowietrzony układ paliwowy. Możliwości wiele, ale informacji podałeś bardzo niewiele.

    Poprawiłem

    0
  • #5 24 Paź 2017 15:47
    mastereg
    Poziom 12  

    knypa napisał:
    świecę lambda

    W samochodzie mamy sondę lambda bądź też 2 sztuki nie jest to świeca tak dla sprostowania.

    0
  • #7 24 Paź 2017 17:33
    Kar
    Poziom 12  

    Trzeba sprawdzić:
    1-przepływomierz
    2-sondy lambda
    3-szczelność kolektora dolotowego,tzw lewe powietrze.(plastik lubi pęknąć. ja tak miałem w silniku 1.2l)

    0
  • #9 24 Paź 2017 18:00
    Kar
    Poziom 12  

    Opisałem sytuację z autopsji agili z 2000r.Auto żony. Po wymianie kolektora dolotowego bawiłem się dalej i wymiana poszczególnych części tzn. sonda i przepływka(z diesla) dawały ten sam objaw. Oczywiście sonda która miała być sprawna też była uszkodzona. To tylko tak aby naprowadzić na możliwe usterki. Jednostka z Corsy czy Agilii to bliźniacze silniki tylko buda inna.

    0
  • #10 25 Paź 2017 08:57
    mihal2002
    Poziom 43  

    knypa napisał:
    duszące spaliny

    Co to znaczy?
    knypa napisał:
    I przy wyłączeniu odbija w lewą stronę.

    A to co oznacza?
    knypa napisał:
    Odłączyłem potencjometr czujnik położenia przepustnicy. Zapalił się silniczek check, obroty nie falują, silnik przy wyłączeniu gaśnie bez odbijania w lewo.

    Czyli masz do wymiany potencjometr.
    Piszesz że już go wymieniałes. Jaki zastosowałes? Nowy,używany czy zamiennik?

    0