Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przeróbka klimatronika na manualne ogrzewanie

Tomek 1551 22 Paź 2017 16:19 429 7
  • #1 22 Paź 2017 16:19
    Tomek 1551
    Poziom 9  

    Witam.
    Jak w temacie chciałbym przerobić fabryczny klimatronik na klimatyzację manualną. Fabrycznie nie było opcji na manualną klimatyzację a w Internecie można znaleźć jedynie przeróbki z manualnej na klimatronik polegające na zmianie panelu dołożeniu czujników itp. Mnie osobiście do szału doprowadza ciągła konieczność kręcenia tym klimatronikiem a i tak ciągle zmienia sam temperaturę powietrza z nawiewu. Czy da się to jakoś zablokować żebym miał tyle ile ustawię przez cały czas? Czy ktoś już się spotkał z takim tematem? Samochód to Subaru Impreza 2008r, niestety w innych samochodach klimatronik działa mniej więcej tak samo więc to nie wina jakiejś usterki.

    0 7
  • #3 22 Paź 2017 16:28
    Tomek 1551
    Poziom 9  

    dlatego że sam ciągle zmienia mi temperaturę z nawiewu chciałbym lekko ciepłe powietrze tak ok 30st i tak mogę jeździć całą zimę bez ruszania pokręteł tak miałem w manualu włączałem tylko klimę na parujące szyby i było dobrze a ty ustawię temp na 17st. przez chwilę dmucha ciepłym aż do zagrzania wnętrza do 17st. za chwilę już jest lekko chłodne więc dokładam np na 19 i tak dochodzę do maxa aż się robi za gorąco trzeba wietrzyć albo jak się wysiada z auta to zachorować można przy takiej różnicy temperatur i jak przewietrzę to kręcenie się zaczyna od nowa masakra jakaś :/

    0
  • #4 22 Paź 2017 16:38
    Dziarski Hank
    Poziom 27  

    Tak na dobrą sprawę, to nawet nie wiadomo, jaki samochód.

    Cała idea klimatyzacji automatycznej polega na utrzymywaniu stałej temperatury wnętrza, a nie temperatury nawiewu. Ale u Ciebie coś jest nie tak, skoro w zimie puszcza chłodne powietrze. Chyba, że wcześniej podgrzeje wnętrze ponad zadaną temperaturę - no to wtedy przełącza się na obniżenie temperatury (chłodzenie). Może spróbuj naprawić to co masz, zanim zaczniesz przerabiać?

    0
  • #5 22 Paź 2017 16:43
    witek271
    Poziom 20  

    Tomek 1551 napisał:
    Witam jak w temacie chciałbym przerobić fabryczny klimatronik na klimatyzację manualną fabrycznie nie było opcj na manualną klimatyzację a w internecie można znaleźć jedynie przeróbki z manuala na klimatronik polegające na zmianie panelu dołożeniu czujników itp. Mnie osobiście do szału doprowadza ciągła konieczność kręcenia tym klimatronikiem a i tak ciągle zmienia sam temperaturę powietrza z nawiewu czy da się to jakoś zablokować żebym miał tyle ile ustawię cały czas? Czy ktoś już się spotkał z takim tematem?


    Jaki samochód?

    0
  • #6 23 Paź 2017 19:07
    Tomek 1551
    Poziom 9  

    Tak sobię myślę żeby zlokalizować czujnik temperatury wnętrza i wstawić tam zamiast czujnika rezystor o rezystancji odpowiadającej 22st tylko czy na temperaturę z nawiewu ma wpływ tylko czujnik wewnętrzny czy jeszcze jakieś inne czujniki?

    0
  • #8 16 Lis 2017 10:56
    recki-quadra
    Poziom 17  

    Czujnik temp wewn. masz nad prawym kolanem kierowcy. W desce taka kratka (obok stacyjki) - 4 czy 5 poziomych nacięć w strukturze deski. Od środka idzie wężyk (z 15-20 cm) i na końcu wężyka jest termometr. Dziwne rozwiązanie, no ale subaru już tak ma. Problemem jest olbrzymia bezwładność takiego układu (mam wrażenie że obejmująca czasami nawet kilkanaście minut)- zanim rozgrzane powietrze dotrze do czujnika mijają wieki. Rozwiązaniem jest założenie na końcu wężyka, przed samym termometrem jakiegoś malutkiego wiatraczka (ktoś z US montował jakieś komputerowe) który przyspieszy wymianę powietrza na trasie kabina- termometr.
    A żeby rozwiązać Twój konkretny problem- ustawiasz sobie temp na taką jaka Ci gada najlepiej, ja zimą jeżdżę z 23-24, chyba że dluuugie trasy to schodzę do 20-21 i włączasz nadmuch na szybę ( w połączeniu z np nogami) i dodatkowo AC. Z nadmuchów leci powietrze o takiej temperaturze żeby osiągnąc zadaną na klimatroniku temp, dodatkowo 100 % suche czyli nie parujące szyb.
    Przetestowane i używane na codzień.

    0