Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Minivan min 6 osób - wolny od rdzy

23 Paź 2017 01:57 2661 30
  • Poziom 11  
    Witam panowie , jako moja audi a4 b5 sedan staje się coraz bardziej ciasna i jest to niej utrudniony sposób wchodzenia osób starszych których też często wożę , postanowiłem kupić jakiegoś , minivana , pierwsze o czym pomyślałem to VW T4 Multivan , niestety na auto mam przeznaczone 10 tyś zł a ,ze sprzedaży audiczki kasa pójdzie na duuuuuuuży pakiet startowy vana, niestety znalezienie dobrego T4 to wydatek grubo ponad 25 tyś zł a to o dużo za dużo co mam do wydania i szukam jakieś alternatywy , która zmieści te 6 osób + bagaż , i nie będzie korodowała jak szalona (jak mają w zwyczaju Ople i część japończyków, czy ktoś coś może ciekawego doradzić.
  • Poziom 40  
    Renault Grand Scenic, większy Espace, Citroen C4 Grand picasso.
  • Poziom 43  
    Vivaro,Trafic.
  • Poziom 11  
    sebap napisał:
    Renault Grand Scenic, większy Espace, Citroen C4 Grand picasso.


    właśnie jak jest z awaryjnością tych modeli bo Citroen C4 Grand picasso bardzo mi się podoba , ale ceny raczej rozpoczynają się od 15 tyś , Espace na zewnątrz OK ale w środku "kosmodrom" Scenic też wydaje się OK , a co z dwoma trojaczkami
    czyli C8 ,Ulisse, Peugot 807 ? no i Sharan , Alhambra , Galaxy
  • Poziom 43  
    Chcesz bezawaryjny ? Proszę, masę tego tu jeździ. Toyota Noah albo Voxy. Szkoda tylko ze z prawą kierownicą. :cry:
    Najlepsze samochody na świecie, czyli JDM. Zrobione w Japonii, przez Japończyków dla Japończyków. :D
    http://www.japanesevehicles.com/vehicle_details.php?vid=184913&lang=en&rec=1&gb_opt=0
  • Poziom 39  
    Budżet nikły a wymagania ogromne. Kup coś co się kupy trzyma i przegląd przejdzie i nie ma 400 tys. w kołach.
  • Poziom 30  
    Cześć, renault Espace IV tylko z 2.0 cdi jeżeli diesel ale poza limitem finansowym za to od 10 tyś zł możesz szukać 2.0 turbo z lpg - bardzo chwalony motor i chyba oszczędniejszy od 2.0 -który nie jedzie w tym gabarycie. Elektronika szeroko jest opisana na forum, poczytaj także o Espace III - ostatni rok modelowy - może ten spełni twoje oczekiwania?
    Peugeot 806 1.9 td 90KM lub 2.0 HDI - Bardzo fajne silniki i oszczędne, 2.0 lpg - bardzo oszczędny i super pasuje do tego auta.
    Peugeot 807 ma więcej elektroniki i jest trochę bardziej skomplikowany choć pewnie poziom problematyki mniejszy niż R.espace MK IV.
    Sam posiadałem VW Sharana i mogę napisać, ze kupił bym jeszcze raz takiego gdybym musiał silnik 2.0 lub 1.8 t z lpg.
    Wymieniłeś t4 - czyli bus więc może coś z małych jumpy, expert, scudo po 2002 roku ceny od 8 tyś zł w górę - osobowy.
  • Poziom 11  
    w tym budżecie ciężko, ale da się.
    Sharan (Galaxy) 1.9tdi - Ale trochę je ruda i jest niepraktyczny(drzwi otwierane na zewnątrz, fotele itp.) Ale za to każdy zdzicho mechanik sobie z nim poradzi. Na rynku dużo mocno wyeksploatowanych egzemplarzy.
    Citroen c8 (807, Ulysse, Phedra) 2.0hdi 110km na wtryskach bosch, fajne przestronne, dość trwałe. Ale czesto siadają łożyska przednich amortyzatorow (raz na rok), nieszczelne podkładki wtryskiwaczy - zapieczone wtryskiwacze, przy sporych przebiegacprzebiegach klepocza dzwigienki zaworowe. Auto 8 osobowe tak przynajmniej wychodzi przy rejestracji (w niektórych krajach płaci sie winiete jak za autobus np. Węgry) . Mała moc trochę na te bude.
    Espace 2.0T - przestronny, komfortowy, ale trapi go sporo różnych elektrycznych usterek. Trzeba szukać naprawdę zadbanego egzemplarza. Zawieszenie szybko się zużywa.
    Scenic II- hmm. dużo usterek, słaba trwałość wnetrza i całej reszty. Jezeli już to tylko bardzo zadbany egzemplarz.

    Co do Van-ow sa glosniejsze niż zwykle auta, szybciej zużywają się niektóre elementy takie jak tarcze, klocki, elementy zawieszenia. Droższe naprawy związane z silnikiem i jego osprzętem przez utrudniony dostęp. Czasem aby wymienić świece żarowe trzeba opuścić silnik i zdjąć sanki.
    W pierwszych dwóch przypadkach przebiegi 500tys km nie robią problemów. W renowkach trochę to ciężkie do osiągnięcia.
    Uważaj na Toyoty previe i Mazdy 5 w dieselu częsty problem z uszkodzeniem panewek, a ceny silników wysokie. chrysler voyager itp. to straszne problemy z korozja do tego częste awarie układ u elektrycznego oraz wiązki silnika.
    Ogólnie nie ma aut bez wad.
    Ale da się to ryzyko zminimalizować.
    Nie wiem jak Kia carens ale niektórzy sobie chwalą.
  • Poziom 11  
    bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedz , i dalej nie wiem czego szukać :D
    Kia carens mi osobiście się nie podoba i taka jakaś mała jak na minivana to już lepiej wygląda Carnival
  • Poziom 40  
    Fakty są takie, że nie masz budżetu na jakiegoś minivana bez rdzy. Musiał byś dołożyć i to sporo.
  • Poziom 40  
    Idź w espace, koleżka ostatnio kupił z 2003 roku za 13200 zł, o rdzy to można tam zapomnieć, poszycia drzwi aluminiowane. Silnik 2,0 z turbo spokojnie daje radę. Ponoć te silniki bardzo są chwalone. O naprawach elektroniki zapomnij, to Niemcy wmówili klientom że "francuz" to be.
  • Poziom 40  
    No ale za 10tys to będzie Espace III a tam już tak różowo nie jest.
  • Poziom 11  
    Sprawa rozwiązana kupiłem VW T4 Multivan z 1996 roku za 6500 zł z silnikiem 2,8 vr6 z LPG , auto oczywiście do dopieszczenia , trochę powierzchniowej rdzy no i niestety z uszkodzonym 4 biegiem w "automacie" , niestety nie ma "róży bez kolców" ;)
  • Poziom 32  
    To zobaczysz ile siana wpakujesz teraz w automat :D
    Dużo spokoju życzę :D
  • Poziom 11  
    2 tyś zł wariant optymistyczny 4 tyś zł pesymistyczny :cry: lub około 3,5 tyś zł przekładka na manuala ;)
  • Poziom 41  
    Ile by nie wydał i tak cena zakupu zacna :-)
    Sam mam t4 ale wołka roboczego i nie wymienie go na nic dopóki któryś z nas nie zejdzie :D
  • Poziom 11  
    No wypasiony jest ma jeszcze webasto suche i szyberdach , oraz wspomniany klimatronik
  • Poziom 39  
    Alfred_92 napisał:
    To zobaczysz ile siana wpakujesz teraz w automat :D
    Dużo spokoju życzę :D

    Tanio, bo z uszkodzona skrzynią, silniki też problematyczne, wymagające umiejętnej obsługi, zwłaszcza, że pewnie z 10 lat na gazie. Też życzę powodzenia , czas poużytkować to 22 letnie auto.
  • Poziom 30  
    A co nie jest problematycze?
    Do Autora:
    Zarejestruj się na forum T4 - dużo się dowiesz - koledzy polecą dobrego i zaufanego mechanika w okolicach.
    Mam T4 doke 2.5 pb - prawie wszystkie problemy są opisane, co zrobić co zamienić co pasuje- polecam sam korzystam.
  • Poziom 11  
    jestem zalogowany , niestety większość przeniosła się na fejsa, i forum po mału umiera, jak większość for tematycznych :(
  • Poziom 12  
    Pozazdrościć wygody!
    Zakup nie jest zły, raz wyłożysz i będziesz miał bardzo wygodne i tanie w naprawie auto pomijając automat i silnik ale idzie to przeskoczyć i szerokiej drogi
  • Poziom 11  
    robokop napisał:
    Przecież to będzie palić lekko 20-25 litrów gazu?


    z tego co mówią inni to spalanie w przedziale 14 - 18 l LPG czyli kwotowo wyjdzie tyle co 6 - 8 l ON
  • Moderator Samochody
    stasiu1971 napisał:
    z tego co mówią inni to spalanie w przedziale 14 - 18 l LPG czyli kwotowo wyjdzie tyle co 6 - 8 l ON

    Robiłem człowiekowi 2,5l z manualną skrzynią - z włączoną klimą, po mieście miał właśnie 20-25 litrów/100km.
  • Poziom 11  
    Powiem ci tak ja śmigam w pracy peugotem 208 1,6 blue hdi i mam spalanie na poziomie 4,5 - 5,2 i nie jeżdżę " na emeryta" , a wsiadam po innych kierowcach to spalanie oscyluje nawet 8 l :!: :!: i tak też może być i w tym przypadku
  • Poziom 43  
    Moja 740i 14/100 także można
  • Moderator Samochody
    andrzej20001 napisał:
    Moja 740i 14/100 także można

    Też "krówsko", ale mimo wszystko gabarytowo mniejsze zauważ. No i te 14 litrów to raczej też spokojnie, w trasie.
  • Poziom 39  
    andrzej lukaszewicz napisał:
    silniki też problematyczne, wymagające umiejętnej obsługi, zwłaszcza, że pewnie z 10 lat na gazie. Też życzę powodzenia , czas poużytkować to 22 letnie auto.

    Nie chce być złym prorokiem, ale zaczęło się:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3413509.html
    VR to dziwaczny silnik , nie do końca udany wymaga umiejętnej obsługi, projekt VW zarzucony dawno temu ze względu na więcej wad niz zalet. Zagrała magia VW i chora wiara, że 22 letni samochód za te pieniądze będzie w dobrym stanie.
  • Poziom 11  
    andrzej lukaszewicz napisał:

    Nie chce być złym prorokiem, ale zaczęło się:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3413509.html
    VR to dziwaczny silnik , nie do końca udany wymaga umiejętnej obsługi, projekt VW zarzucony dawno temu ze względu na więcej wad niz zalet. Zagrała magia VW i chora wiara, że 22 letni samochód za te pieniądze będzie w dobrym stanie.

    nie ma co się oszukiwać kupując auto za 6500 zł w wieku 22 lat nie może być idealne , bo takie kosztują w granicach 35 - 45 tyś zł tak tak takie są drogie , ja zaczynam z najniższego pułapu jaki się udało wytargować , a że auto chcę zostawić sobie na lata, to co roku będę je , pomału dopieszczał , bo nie stać mnie na "wywalenie" od razu 40 tyś zł , oczywiście można też było kupić takie za , 20 - 25 tyś zł , ale one też mają daleko do ideału.