Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 6 2.0 benzyna - Od jakiego auta dobrać wkład pompy paliwa ?

kubas10 23 Oct 2017 19:17 4458 56
Texa Poland
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, Mazda 6 2.0 16V 108kW 2006r GY. Prawdopodobnie po wymianie pompy paliwa samochód ma problem z unieruchomieniem. Jak podłączyłem miernik to sprawa wygląda następująco. Po pierwszym włączeniu zapłonu pompa pompuje 0,5 bara i gwałtownie spada, po drugim włączeniu zapłonu pompa pompuje 1,5 bara i spada. Po trzecim włączeniu pompuje do 4.0 bara i samochód odpala. Podczas jazdy szarpie. Od czego dobrać wkład pompy paliwa na zakres ciśnienia paliwa 3,9-4,5 bara z zaworem zwrotnym ?
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    Pomysł bardzo dobry ale dostępność części brak.
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Nie świruj, wymontuj pompę ze zbiornika a potem z kosza, zmierz wysokość,średnicę a najlepiej zabierz ja ze sobą do hurtowni typu InterCars itp. Bez problemu są dostępne pompy zamienne a dobiera się je właśnie po wymiarach, nie po modelu auta.
  • #5
    kubas10
    Level 25  
    A co z zaworem zwrotnym w pompie ? w fordach mondeo mk3 też ponoć występował ten problem i po wymianie na zamiennik "po wymiarach" musiałeś 4 razy zapłon przekręcać żeby odpalił. Tu nie ma powrotu paliwa z listwy.
  • #7
    kubas10
    Level 25  
    Czyli to sprawa regulatora w kubku a nie pompy ?
  • #8
    kubas10
    Level 25  
    Obejrzałem dzisiaj dokładnie listwę paliwową i nie ma na niej ani powrotu paliwa ani regulatora ciśnienia paliwa. Od strony zbiornika paliwa wychodzi tylko 1 przewód zasilający i wtyczka elektryczna. W HGS data napisane jest że ciśnienie pompy paliwa to 3,9-4,5 bara natomiast ciśnienie docisku to 2,0 bara po 5 minutach. U mnie te wartości spadają po sekundzie. Czy problemem jest te zawór w kubku ?
  • Helpful post
    #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    kubas10 wrote:
    Obejrzałem dzisiaj dokładnie listwę paliwową i nie ma na niej ani powrotu paliwa ani regulatora ciśnienia paliwa. Od strony zbiornika paliwa wychodzi tylko 1 przewód zasilający i wtyczka elektryczna.

    To logiczne że jak nie ma powrotu to regulator jest w BAKU.
  • #10
    kubas10
    Level 25  
    OK, dzięki za sprostowanie.
  • #11
    sonec
    Level 12  
    Sprawdziłbym bym ciśnienie jakie daje sama pompa.
    2- pompa + listwa wtryskowa z wtryskami, czy nie puszczają, po 8-10 minutach.
    3- pompa + listwa i regulator ciśnienia.
  • #12
    kubas10
    Level 25  
    Manometr wpiąłem tuż na wejściu listwy paliwowej.

    Pierwsza próba włączenia zapłonu 0,5 bara;
    Druga 1,5 bara;
    Trzecia 4,0 bara;

    Ale po ok 5 sekundach jest 0 bara.
  • #13
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ja bym podłączył pompe pod kluczyk i czekał aż napompuje i wtedy odpalał, albo oczywiście wymiana.

    Regulator RACZEJ masz sprawny bo by ci zalewało silnik i kopcił by.

    Możesz też mieć pęknięty przewód w baku, ale to trzeba sprawdzić a nie klikać bez sensu.
  • #14
    kubas10
    Level 25  
    Podczas przyspieszania szarpie silnikiem., brak kodów usterek. Żeby samochód odpalił z pół obrotu, muszę 3 razy włączyć zapłon.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A może pompa ma za mały wydatek ? Chodź na biegu jałowym było ok 4 barów.
  • #15
    sonec
    Level 12  
    Rozbieraj i oglądaj.
    Sama pompa powinna dać większe ciśnienie około 2 bar jak mają wtryski.
  • #16
    kubas10
    Level 25  
    Kubek z pompą rozebrałem w drobny mak i nic nie znalazłem.
  • #17
    sonec
    Level 12  
    Samą pompę podłącz do kawałka rurki z ciśnieniomierzem i pomiar ciśnienia i czasu jak spadnie do 4 bar.
    Druga sprawa to wydajność pompy, sprawdż ile litrów przepompuje w 5 sekund lub 10.
  • #18
    kubas10
    Level 25  
    Jak długo powinno utrzymywać się ciśnienie paliwa po wyłączeniu silnika ?
  • #20
    kubas10
    Level 25  
    Ponoć klient nie mógł uruchomić silnika, kręcił tak długo że rozładował akumulator, wkład pompy wygląda raczej na nowy.
  • #22
    kubas10
    Level 25  
    Nie ma na nim nic, ale jak przyjechał to pompa była straszliwie głośna, było ją słychać podczas pracy silnika nie wspomnę po włączeniu zapłonu. Po kilku dniach postoju u mnie jakby się wyciszyła...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zamówiłem dzisiaj używany kompletny kubek z pompą i jutro włożę i zobaczę co i jak.
  • #24
    kubas10
    Level 25  
    Wtyczka jest tak zrobiona że raczej źle się tego nie podłączy. Ale warto sprawdzić.

    Dodano po 19 [godziny] 11 [minuty]:

    Panowie po wymianie na używaną pompę z kubkiem jest ok, tzn ciśnienie paliwa po zgaszeniu silnika utrzymuje się na poziomie 3,5bara, silnik pali na dotyk. Niestety silnik poszarpuje cały czas.

    Dodano po 4 [godziny] 4 [minuty]:

    W sprawie szarpania sprawa wygląda następująco:

    Brak kodów usterek, kompresja na zimnym po 10bar, nowe świece, cewki przejrzane, podłożony nowy przepływomierz DENSO, szarpie także na odłączonym EGR-rze. Zastanawiające jest to że jak się silnik rozgrzeje to zaczynają stukać klapy w kolektorze ssącym, jak odłączę od nich podciśnienie to jest cicho ale też szarpie. W odróżnieniu od forda idą tam 2 podciśnienia i są dwie klapy sterujące.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepustnicę też wyjąłem i wymyłem ale była w miarę czysta.
  • #25
    sonec
    Level 12  
    Sprawdziłeś wydajność pompy, przed włożeniem do baku i później na listwie czy masz taką samą. Ciśnienie paliwa sprawdź podczas jazdy. Na samej pompie minimum 5 atmosfer a na listwie od 3 do 4 atmosfer, przy dodawaniu gazu spada do ilu?
  • #26
    kubas10
    Level 25  
    Ciężko to sprawdzić ale dzisiaj po 3 dniach postoju samochód odpalił z pół obrotu dlatego raczej temat ciśnienia paliwa został zakończony. Problem może być gdzieś indziej... Zauważyłem że na zimnym silniku praktycznie nie szarpie ale jak się rozgrzeje to jest masakra.
  • #27
    sonec
    Level 12  
    Jeśli ciśnienie i wydajność paliwa masz w porządku, to zostaje elektryka do sprawdzenia czy wtryski dostają sygnał, impuls do otwarcia i iskra na świecach. Dodatkowo czujnik położenia wału lub wałka.
  • #28
    kubas10
    Level 25  
    Mi po głowie chodzi temat klap w kolektorze ssącym bo na gorącym się odzywają.
  • #29
    sonec
    Level 12  
    Tematu Klap nie przerabiałem, nie pomogę.