Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Polo 6n2 1.0mpi - stukot prawy przód

24 Paź 2017 02:25 1017 16
  • Poziom 4  
    Witam.
    Miałem podczas jazdy odgłosy z prawej strony które wskazywały na przegub. Mechanik wymienił przegub, dodatkowo łożysko, ustawił też zbieżność. I się poddał ponieważ odgłosy jak były, tak są. Nasilają się przy skręcie w prawo, choć przy jeździe na wprost też czuć jakieś drgania na karoserii. Koledzy internauci, czy to może mieć winę poduszka silnika z prawej strony? Opony choć nie nowe, to wyważane były, ale dla pewności zamienię przód z tyłem. Brak mi sił już na to Polo. ?
  • Poziom 4  
    Całe zawieszenie sprawdzone, może poza łożyskiem amortyzatora, ale czy amortyzator, tzn. jego łożysko by robiło taki stukot? Przy jeździe po gładkim asfalcie słychać jakby to miało związek z czymś obracającym się, jakby było uderzenie na obwodzie koła w jednym miejscu. Im szybciej jedziesz tym wzrasta amplituda stuknięć.
  • Poziom 4  
    Kół jeszcze nie zmieniałem. Podobnie mi w Passacie biło po zmianie na zimówki nastała cisza. Luzu na dźwigni biegów nie ma, hamulec trochę może szarpie po lekkim naciśnięciu pedału, przeguby i łożysko w kole zmienione i bez poprawy.
  • Poziom 32  
    Miałem podobny objaw i sporo czasu zajęło mi znalezienie przyczyny. A była nią pęknięta sprężyna i to na pierwszym zwoju u góry. Nie znaczy to, że u ciebie będzie tak samo, ale warto sprawdzić.
  • Poziom 4  
    Dzięki wszystkim za porady. Obejrzę według zaleceń i napiszę co znalazłem.

    Dodano po 17 [godziny] 45 [minuty]:

    Sprawdziłem sprężyny całe. Jedno co zauważyłem ze prawe koło patrzy jakby bardziej do środka. Zauważyłem tez podczas cofania skręcając w lewo prawe kolo zostawia szpur odkładając ziemię do środka. Ogólnie na maxymalnym skręcie prawe koło jakoś nienaturalnie podwija sie pod auto. Stojąc zaś na betonie przednie kola nie stoją w pionie tylko wyglądają jak u wywrotek marki TATRA. Juz umówiłem sie do mechanika na regulacje bo twierdzi ze jakies kąty się tam ustawia prócz zbieżności. Zobaczymy cóż on tam wyczaruje.
  • Poziom 4  
    Witam ponownie.
    Więc tak:
    - ponowne nastawienie zbieżności efektów brak.
    - diagnostyka na stacji kontroli, amortyzatory 85% luz na sworzniu zwrotnicy.
    - sworzeń wymieniony zbieżność ustawiona ponownie poprawa jest przy skręcie w prawo jeszcze cos słychać.
    Zastanawia mnie jedno na półosi jest wytarta prążka świeża obserwuje to od jakiegoś czasu i caly czas jest niezależnie od warunków jazdy błoto woda itd. Ale skąd? I co robi ta prążkę?? Jak przy półosi nic nie ma w sąsiedztwie nic nie jest obtarte. Jak sprawdzić czy półoś jest prosta??
  • Poziom 26  
    Ja bym zostawił półosie w porządku bo przy jej skrzywieniu byś miał mega wibracje a nie stukanie bo na około jej nie ma niczego o co mogłaby stukać przy założeniu że jest delikatnie krzywa.
    Sprawdziłbym prze de wszystkim szerokość felg na wszystkich 4 kołach. Podejrzewam, że z lewej strony masz szerokość felg oryginalną czyli na przykład 6Jx14 ET 49 a z prawej strony inną szerokość lub tak zwane "odsadzenie" czyli to "Et", im większa liczba tym bardziej felga chowa się w nadkole.

    Trochę nieczytelnie napisałem bo pisze z telefonu ale mam nadzieję, że da się rozczytać.
  • Poziom 4  
    Wiec nawišzujšc do kół to były dwa różne na przedniej osi juz sš identyczne przynajmniej z wyglšdu. Przy jeŸdzie na wprost jest juz cicho. Sprawdziłem opony sš deko jajowate wulkanizator stwierdził ze do wyrzucenia. Zamienie przód z tyłem i zobaczymy. DŸwięk tylko na zakręcie w prawo jakby łożysko ale wymieniane bylo. Mechanik stwierdził ze to wina zwrotnicy i łożysko może Ÿle leży i dlatego tak to sie odzywa na zakrętach. Auto bite nie bylo ogladane przez znawców wiec krzywe chyba nie jest.(chyba)😁
    Jesli ktos ma jeszcze jakies pomysły to zapraszam do dyskusji.
    Pozdrawiam zainteresowanych😉

    Dodano po 9 [godziny] 35 [minuty]:

    Podejrzewam jeszcze poduszkę silnika z prawej strony. Mialem kiedys focusa w ktorym cos stukało i drgało. Wymieniłem w nim cale przednie zawieszenie łącznie z hamulcami tarczami i nic. Pozornie poduszka byla dobra. Kupiłem na szrocie inna za 20 zl i wszelkie stuki i warkoty ustały jak ręką odjął.
  • Poziom 4  
    Witam ponownie.
    Stukot dalej nie rozwiązany. Zauważyłem luz w półosi tzn lewo prawo góra dół nie wiem czy to na przegubach?? Wewnętrzny był wymieniany a też jest luz jak poszarpie. Lewa półoś nie ma żadnych luzów. Co oznaczają takie luzy w półosi.??
  • Poziom 26  
    zimnydz napisał:
    Co oznaczają takie luzy w półosi.??

    Zużyte przeguby wewnętrzne lub zewnętrzne bądź w najgorszym przypadku tuleja półosi w skrzyni biegów.
  • Poziom 4  
    Zapomniałem o drganiach przenoszonych na karoserię im szybciej tym większa częstotliwość. Czy to krzywa półoś też może być czy to raczej nie możliwe bo jak już to kupię cała półoś z przegubami i po sprawie będzie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 4  
    W końcu zdecydowałem się na wymianę całej półosi już w piątek razem z przegubami. Zobaczymy czy pomoże. Poinformuje o efektach.
    Pozdrawiam
    xxxxxxxxxxxxxxx

    Moderowany przez T5:

    Link usunąłem.
    3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.

  • Poziom 4  
    Półoś wymieniona efektów dalej brak. Jest może kapkę ciszej. Mechanik stwierdził że nakrętka na osi nie trzyma chyba bo odkręcając klucz pneumatyczny nie puknął tylko od razu odkręcił muszę ponownie sprawdzić siłę dokręcenia .... Zobaczymy
  • Poziom 4  
    Temat nie rozwiązany. Jak dudni tak dudni brak pomysłów, temat zamykam.