Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C4 GP 1.6 hdi 110 km - nierówna praca silnika spalanie detonacyjne

24 Paź 2017 08:43 2463 10
  • Poziom 9  
    Witam ponownie nie wiem czy to dobry dział Ale docierał się ze swoim autkiem od września teraz następny problem wtryski po sprawdzeniu na specjalistycznej maszynie jeden po regeneracji resztą wg opini specjalisty mieszczą się w tolerancji i nic nie trzeba było z nimi robić. Po 3 tygodniach problem na zimnym silniku szarpie i nierówna praca dodatkowo spalanie detonacyjne podłączony do diagboxa żadnych błędów. W parametrach korekcji wydatku wtryskiwaczy taki wynik.
    Wtrysk nr 1 ___1.07 Jet to ten regenerowany
    Wtrysk nr 2 ___ wartość niewłaściwa
    Wtrysk nr 3 ___ -0.58
    Wtrysk nr 4 ___ 1.11
    W różnych obrotach silnika wtrysk nr 2 non stop niewłaściwa wartosc
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 11  
    Witam.

    Mała sugestia proponuje zrobić pomiar ciśnień przed dalszym inwestowaniem we wtryski. Jeśli ciśnienia są ok to niestety ale wynika z tego iż drugi z wtrysków zakończył żywota. Współczesne wtryski nie mają już tej wytrzymałości co starsze konstrukcje a co ważniejsze są bardzo wrażliwe na paliwo złej jakości( woda ma destrukcyjny wpływ na wtrysk ale i inne zanieczyszczenia tez nie są obojętne ). Ostatnio przerabiałem temat fiesty auto odpalało ale nie równo pracowało i szarpało. Co ciekawe według komputera wszystkie wtryski nadal mieściły się w normie ale na stole pomiarowym wszystkie poległy.
    Po zamontowaniu nowych 4 wtrysków auto chodziło lepiej niż nowe ( według opinii właściciela ) oczywiście wszystkie dolegliwości ustąpiły.



    Powodzenia w naprawie.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Wtryski nie były programowane lecz po podłączeniu diagboxa w opcji wtryski sa numery takie jak na wtryskach w danym cylindrze wygląda to tak jakby same się zaprogramowaly. W chwili obecnej zamienilem wtryski 2 z 3 i dalej w 2 cylindrze wartość nieprawidłowa. Jak można sprawdzić ciśnienie w cylindrach? Czy do tego potrzebny jest jakiś specjalny sprzęt czy wystarczy taki do mierzenia cisnienia w silniku benzynowym ponieważ takim dysponuje dysponuje tylko.
  • Poziom 1  
  • Poziom 11  
    Do KotBury2
    Kolego wydaje mi się iż sprawdzenie ciśnień jest zdecydowanie tańszą alternatywą niż ponowne rzeźbienie przy wtryskach.
    Sam fakt iż cobretti123 dokonał przełożenia wtrysków miejscami a efekt ten sam nie dają ci do myślenia świadczy tylko o tym iż być może nie dokońca rozumiesz jak dokładnie działa common rail.
    Uprzedzając założenie problemu z elektryką sterownik od razu by to wychwycił informując o przerwie w obwodzie i wyłączając ten wtrysk co najmniej do następnego uruchomienia.
    Programowanie wtrysków w tej sytuacji nie ma znaczenia ponieważ programowanie wnosi owszem poprawki do ogólnej charakterystyki pracy ale sprawne wtryski bez programowania powinny normalnie funkcjonować a po zaprogramowaniu wtrysków owszem i kultura się poprawi i być może spalanie również.

    Miewałem przypadki kiedy to nagar z dolotu się oberwał i przykleił do zaworu bądź inne ciało obce i wierz mi niby wszystko ok a silnik z budy na spacer próbuje wyjść.

    Niestety do pomiaru ciśnień potrzebujesz zegara do diesli ze złączką do wkręcenia w miejsce świec. Każdy szanujący sie mechanik taki sprzęt posiada.

    Czekam na informacje co zostało już sprawdzone.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Witam ponownie jestem po testach przelewowych i wychodzi że wszystko jest ok. 4 wtryski po pracy ok 4 min przelew niemalże książkowy wszystko w linii prostej. Dodam jeszcze tylko że sprawdzałem wypinajac kolejno przewody elektryczne z wtryskiwaczy na pracującym silniku i na każdym wypięciu silnik zachowywał się tak samo. Aczkolwiek po zamianie 2 z 3 wtryskiem nie słychać tego detonacyjnego spalania tylko na zimnym silniku odpalanie po nocy odpala na tzw. dotyk tylko przez jakieś 2 - 3 min. Nierówna praca nie kopci i według mnie nic również jest nie odczuwam jakoby się mulił.
    Dodam jeszcze iż w chwili obecnej nie działa mi system wypalania filtra FAP. Ale to jest oddzielny temat który założyłem na tym forum żeby tu nie mieszać może to być przyczyną?.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Dokładnie tak jak napisał kotbury. Po zamianie dwóch wtryskow detonacyjne spalanie ustalo pozostała tylko nierówna praca silnika na zimnym. Po podłączeniu diagboxa żadnych błędów z tym związanych nie ma. Lecz jak wejdę w opcje korekcja wydatku wtryskow to caly czas jest informacja drugi cylinder wartość niewłaściwa.
  • Poziom 1