Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C4 GP 1.6 hdi 110 km - nierówna praca silnika spalanie detonacyjne

24 Paź 2017 08:43 1833 10
  • Poziom 8  
    Witam ponownie nie wiem czy to dobry dział Ale docierał się ze swoim autkiem od września teraz następny problem wtryski po sprawdzeniu na specjalistycznej maszynie jeden po regeneracji resztą wg opini specjalisty mieszczą się w tolerancji i nic nie trzeba było z nimi robić. Po 3 tygodniach problem na zimnym silniku szarpie i nierówna praca dodatkowo spalanie detonacyjne podłączony do diagboxa żadnych błędów. W parametrach korekcji wydatku wtryskiwaczy taki wynik.
    Wtrysk nr 1 ___1.07 Jet to ten regenerowany
    Wtrysk nr 2 ___ wartość niewłaściwa
    Wtrysk nr 3 ___ -0.58
    Wtrysk nr 4 ___ 1.11
    W różnych obrotach silnika wtrysk nr 2 non stop niewłaściwa wartosc
  • Texa Poland
  • Poziom 11  
    Witam.

    Mała sugestia proponuje zrobić pomiar ciśnień przed dalszym inwestowaniem we wtryski. Jeśli ciśnienia są ok to niestety ale wynika z tego iż drugi z wtrysków zakończył żywota. Współczesne wtryski nie mają już tej wytrzymałości co starsze konstrukcje a co ważniejsze są bardzo wrażliwe na paliwo złej jakości( woda ma destrukcyjny wpływ na wtrysk ale i inne zanieczyszczenia tez nie są obojętne ). Ostatnio przerabiałem temat fiesty auto odpalało ale nie równo pracowało i szarpało. Co ciekawe według komputera wszystkie wtryski nadal mieściły się w normie ale na stole pomiarowym wszystkie poległy.
    Po zamontowaniu nowych 4 wtrysków auto chodziło lepiej niż nowe ( według opinii właściciela ) oczywiście wszystkie dolegliwości ustąpiły.



    Powodzenia w naprawie.
  • Poziom 18  
    cobretti123 napisał:
    W różnych obrotach silnika wtrysk nr 2 non stop niewłaściwa wartosc.
    Czy po tych operacjach mechanicy zakodowali od nowa wtryskiwacze w pamięci komputera sterującego? Jeżeli tego nie dokonali, nic dziwnego, że masz spalanie detonacyjne.

    Powodem może też być "lanie" wtryskiwacza, czego z jakichś powodów nie wykryto w serwisie. W tym miejscu pada ostrzeżenie, żebyś całkowicie zaprzestał uruchamiania silnika, gdyż może to doprowadzić do wypalenia tłoka (fotka).
    C4 GP 1.6 hdi 110 km - nierówna praca silnika spalanie detonacyjne

    Ponadto jeżeli odczytywane są korekcje wtryskiwaczy, to mówią jedynie o dole wtrysków, czyli jak zachowuje się igła rozpylacza, czy wtryskiwacz nie "leje", itp.

    Należy zatem wykonać jednoczesny test przelewowy, odpowiadający na pytanie, co się dzieje u góry wtryskiwacza, czyli zaworku sterującym, itp.
    https://youtu.be/fO1_rq_7rrU.

    Pzdr KotBury2
  • Texa Poland
  • Poziom 8  
    Wtryski nie były programowane lecz po podłączeniu diagboxa w opcji wtryski sa numery takie jak na wtryskach w danym cylindrze wygląda to tak jakby same się zaprogramowaly. W chwili obecnej zamienilem wtryski 2 z 3 i dalej w 2 cylindrze wartość nieprawidłowa. Jak można sprawdzić ciśnienie w cylindrach? Czy do tego potrzebny jest jakiś specjalny sprzęt czy wystarczy taki do mierzenia cisnienia w silniku benzynowym ponieważ takim dysponuje dysponuje tylko.
  • Poziom 18  
    cobretti123 napisał:
    W chwili obecnej zamienilem wtryski 2 z 3 i dalej w 2 cylindrze wartość nieprawidłowa.
    Nie sugeruj się ciśnieniem sprężania w cylindrze, skoro przed remontem było dobre. Skąd wiesz, że nie masz popieprzone coś z zasilaniem elektrycznym, tj. na kablach i pinach akurat drugiego wtryskiwacza?

    Ja znam taki przypadek, że w czasie naprawy mechanik zbyt mocno manipulował wtyczkami do wtryskiwaczy i zagiął jeden z pinów. Robiono cuda na kiju, łącznie z podmianą miejscami tak jak u Ciebie oraz całkowicie wymieniono wtryskiwacz i usterka wracała wciąż ta sama. Dopiero sam kierowca wykrył przypadkowo, że przyczyną był zagięty pin od strony kabli (nie wtyku wtryskiwacza).

    Będąc na Twoim miejscu, najpierw wykluczyłbym na 100% winę wtryskiwaczy, w tym kodowanie, test przelewowy i zasilanie elektryczne. A dopiero potem robiłbym dalsze rzeczy.

    Jeżeli zostawisz wtryskiwacze bez sprawdzenia, a nie słyszałem, żeby silnik detonował z powodu spadku kompresji - raczej słabł, nierówno pracował i kopcił - to zamiast jednej usterki będziesz miał kilka naraz. I nie będziesz wiedział, która jest przyczyną problemów.

    Jeszcze raz podkreślam, pierwszym i być może jedynym krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest wykluczenie winy wtryskiwaczy.

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 11  
    Do KotBury2
    Kolego wydaje mi się iż sprawdzenie ciśnień jest zdecydowanie tańszą alternatywą niż ponowne rzeźbienie przy wtryskach.
    Sam fakt iż cobretti123 dokonał przełożenia wtrysków miejscami a efekt ten sam nie dają ci do myślenia świadczy tylko o tym iż być może nie dokońca rozumiesz jak dokładnie działa common rail.
    Uprzedzając założenie problemu z elektryką sterownik od razu by to wychwycił informując o przerwie w obwodzie i wyłączając ten wtrysk co najmniej do następnego uruchomienia.
    Programowanie wtrysków w tej sytuacji nie ma znaczenia ponieważ programowanie wnosi owszem poprawki do ogólnej charakterystyki pracy ale sprawne wtryski bez programowania powinny normalnie funkcjonować a po zaprogramowaniu wtrysków owszem i kultura się poprawi i być może spalanie również.

    Miewałem przypadki kiedy to nagar z dolotu się oberwał i przykleił do zaworu bądź inne ciało obce i wierz mi niby wszystko ok a silnik z budy na spacer próbuje wyjść.

    Niestety do pomiaru ciśnień potrzebujesz zegara do diesli ze złączką do wkręcenia w miejsce świec. Każdy szanujący sie mechanik taki sprzęt posiada.

    Czekam na informacje co zostało już sprawdzone.
  • Poziom 18  
    paul319366 napisał:
    Kolego wydaje mi się iż sprawdzenie ciśnień jest zdecydowanie tańszą alternatywą niż ponowne rzeźbienie przy wtryskach.
    Podkreślam z naciskiem, silnik nie detonuje jeżeli jest za słaba kompresja w cylindrze. Raczej nie chce zapalić, smrodliwie kopci niedopalonym paliwem, pracuje strasznie nierównomiernie i jest słaby.

    Użytkownik wyraźnie mówi, że jest spalanie detonacyjne. Ale nic nie mówi o smrodliwych spalinach, czy w ogóle nadmiernym zadymieniu, co jest pierwszym objawem spadku kompresji.

    Moim zdaniem coś "namieszali" mechanicy z wtryskiwaczami i należałoby najpierw się z tym uporać, ponieważ nie wiadomo do końca, co jest przyczyną.

    Nie wykluczam testu kompresji, ale domyślam się, że nie znając "bezdotykowych" metod na silniku Common Rail, zaczną znów wyjmować wtryskiwacze, żeby dostać się do komór spalania. A to grozi kolejnym rozszczelnieniem obwodu bardzo wysokiego ciśnienia paliwa. Czego należałoby za wszelką cenę uniknąć.

    Jeśli już, to koniecznie zastosować metodę "nieinwazyjną", tzw. pośrednią, a nie bezpośrednią, jak np. metoda spadku prądu rozrusznika lub akumulatora. Na forum swego czasu omawiałem szczegółowo tę metodę. Zdaje się, że jest ona tutaj (post #18) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3215000.html.

    W ogóle wskazany link wart jest bliższego przyjrzenia się, ponieważ mówi o podobnym problemie w silniku C4 ale 2,0 HDI.

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 8  
    Witam ponownie jestem po testach przelewowych i wychodzi że wszystko jest ok. 4 wtryski po pracy ok 4 min przelew niemalże książkowy wszystko w linii prostej. Dodam jeszcze tylko że sprawdzałem wypinajac kolejno przewody elektryczne z wtryskiwaczy na pracującym silniku i na każdym wypięciu silnik zachowywał się tak samo. Aczkolwiek po zamianie 2 z 3 wtryskiem nie słychać tego detonacyjnego spalania tylko na zimnym silniku odpalanie po nocy odpala na tzw. dotyk tylko przez jakieś 2 - 3 min. Nierówna praca nie kopci i według mnie nic również jest nie odczuwam jakoby się mulił.
    Dodam jeszcze iż w chwili obecnej nie działa mi system wypalania filtra FAP. Ale to jest oddzielny temat który założyłem na tym forum żeby tu nie mieszać może to być przyczyną?.
  • Poziom 18  
    Wyjaśnij jeszcze raz dokładnie, o co chodzi z wpisem poniżej:
    cobretti123 napisał:
    Aczkolwiek po zamianie 2 z 3 wtryskiem nie słychać tego detonacyjnego spalania tylko na zimnym silniku odpalanie po nocy odpala na tzw. dotyk tylko przez jakieś 2 - 3 min. Nierówna praca nie kopci i według mnie nic również jest nie odczuwam jakoby się mulił.
    Czy należy rozumieć, że zamieniłeś miejscami dwa wtryskiwacze i wszystkie problemy zniknęły? Skoro silnik po nocy pali "na dotyk", nie słychać spalania detonacyjnego, nie kopci i nie muli, to co jest nie tak? Czyżby to, o czym stale mówię - obwód elektryczny plus wtyczki wtryskiwaczy?

    Filtr FAP absolutnie nie ma wpływu na spalanie detonacyjne, ani jakiekolwiek drgania, nierówną pracę silnika. "Muli" go tylko i nie pozwala kręcić więcej niż 3500 obr/min z uwagi na tryb awaryjny wprowadzony przez komputer z powodu zakłócenia w spalaniu "albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa".

    Pzdr KotBury
  • Poziom 8  
    Dokładnie tak jak napisał kotbury. Po zamianie dwóch wtryskow detonacyjne spalanie ustalo pozostała tylko nierówna praca silnika na zimnym. Po podłączeniu diagboxa żadnych błędów z tym związanych nie ma. Lecz jak wejdę w opcje korekcja wydatku wtryskow to caly czas jest informacja drugi cylinder wartość niewłaściwa.
  • Poziom 18  
    cobretti123 napisał:
    Lecz jak wejdę w opcje korekcja wydatku wtryskow to caly czas jest informacja drugi cylinder wartość niewłaściwa.
    Czy "wartość niewłaściwa" wędruje wraz z wtryskiwaczem, czy pozostaje na tym samym cylindrze, tj. zdaje się nr 3? To jest bardzo ważna info, gdyż wiemy, czy winny jest cylinder, czy wtryskiwacz.

    Jeżeli usterka dotyczy wtryskiwacza to trzeba ustalić, co się rzeczywiście dzieje niedobrego. Czy jest to "lanie", a nie np. brak zakodowania wtryskiwaczy, o czym mówiłem na początku?

    Podaj zatem wartości korekcji wtryskiwaczy na biegu jałowym. Jednocześnie zrób pomiar kompresji cylindrów. Może w ten sposób uda się ustalić, dlaczego silnik pracuje nierówno na biegu jałowym i ma duże zużycie paliwa.

    Jeśli test sprężania wyjdzie bez zarzutu (ciśnienie sprężania powinno oscylować w granicach, o ile mnie pamięć nie myli, 20 bar - niech ktoś poprawi jeśli podałem niewłaściwe), to niestety, wtryskiwacz jest albo do regeneracji, albo do wymiany. Trzeba więc wtryskiwacze najlepiej wyrwać wszystkie z głowicy i poddać badaniu na stole probierczym (fotka poniżej). Po czym wymienić niezbędne części, a wszystkie wtryskiwacze umyć w myjce ultradźwiękowej.
    C4 GP 1.6 hdi 110 km - nierówna praca silnika spalanie detonacyjne C4 GP 1.6 hdi 110 km - nierówna praca silnika spalanie detonacyjne

    Gdy chodzi o sprawdzenie ciśnienia sprężania, ważniejsza jest różnica kompresji pomiędzy poszczególnymi cylindrami, a nie sama wartość ciśnienia sprężania. Ocenia się, że jeżeli różnica nie przewyższa 30% pomiędzy cylindrami, kompresję uznaje się za dostateczną.

    Należy bowiem pamiętać o zdolności komputera oraz wtryskiwaczy Common Rail do "wybierania luzów" aż do 30%. Tego żaden inny system wtryskowy nie potrafi ("klasyczny" i oparty na tzw. pompowtryskiwaczach VW/AUDI).

    Pzdr KotBury2