Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IVECO 50c15 - Brak ładowania

24 Paź 2017 12:02 1215 6
  • Poziom 4  
    Witam,
    potrzebuję schemat elektryczny podłączenia alternatora, auto po odpaleniu nie ma ładowania, po "przegazowaniu" zaczyna normalnie działać alternator, cały czas świeci się kotrolka ładowania.
    Alternator jest w pełni sprawny. Najprawdopodobniej jest gdzieś uszkodzenie przewodu alternator a kontrolka w liczniku.
    z góry dziękuję za pomoc.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 9  
    Jakby byl uszkodzony przewód ,to kontrolka by się nie paliła. Sprawdż napięcie na wyjściu z alternatora.
    Prawdopodobnie jest to wina regulatora.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 4  
    Regulator, szczotki i diody prostownicze były wymienione, gdyż było podejrzenie uszkodzenia alternatora. Podmieniliśmy na drugi sprawny i było to samo. Na stole mierniczym alternator jest w pełni sprawny. Zachowuje się tak jakby diody wzbudzeniowe były uszkodzone, ale w naszym są nowe a w podmienianym z innego auta działał bez zarzutu. Stąd podejrzenie, że jest jakiś chochlik w instalacji. Pytanie gdzie...
  • Poziom 31  
    Trzeba sprawdzić gruby prądowy przewód od alternatora aż do plusa na akumulatorze.
    Mozna sprawdzić amperomierzem w czasie pracy czy po podłączeniu do alternatora i plusa na akumulatorze przez amperomierz przepłynie jakiś prąd. Jak jest sprawny gruby przewód to amperomierz powinien wskazać prąd bliski 0 A.
    W obwód kontrolki można włączyć szeregowo diodę i zobaczyć czy zacznie normalnie funkcjonowac.
  • Poziom 39  
    Witam .
    Ilu pinowa jest na wtyczka i jakie mają oznaczenie pinów alternatora,czy identyczne co w starym alternatorze.Często regulatory podróby nie współpracują z instalacją samochodu.Może być problem z instalacją.
  • Poziom 31  
    Jak wtyczka jest z kilkoma przewodami to alternator może nie mieć diod wzbudzania.
  • Poziom 4  
    Temat rozwiązany.
    Problemem był urwany kabelek, który idzie od alternatora do kontrolki na zegary.
    Nie było na początku widać, ale po 2 tygodniach użytkowania sam się wyciągnął z peszla.