Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komputer - projektor - Brak dzwięku przy połączeniu kablem HDMI

maude 24 Paź 2017 23:19 1053 7
  • #1 24 Paź 2017 23:19
    maude
    Poziom 3  

    Witam.

    Z góry zaznaczam, że nie jestem informatykiem.

    Mam podłączony komputer (w miejscu pracy) do projektora, który ma wbudowany głośnik.

    Sposób podłączenia to HDMI.
    Obraz jest ale nie ma dźwięku.

    Od 2 dni próbuję intensywnie dojść do tego co mam zrobić, aby w końcu zadziałało.
    W ustawieniach dźwięku po zmianie urządzenia domyślnego na to połączone za pomocą HDMI nic się nie dzieje.
    Generalnie pokazuje, że urządzenie działa poprawnie. (tylko nadal nic nie słychać)
    Głośność urządzenia jest ustawiona na ful, w kompie też.
    System operacyjny to windows 7
    Nie wiem jaka karta dźwiękowa (piszę prośbę o pomoc z domu)
    Kabel jest OK - bo był sprawdzany podczas montażu na laptopie ( nie było jeszcze wtedy kompa).
    Gdy próbuję aktualizować sterowniki to wyskakuje komenda, że są aktualne.
    Najprościej byłoby zadzwonić po informatyka ale niestety zanim pracodawca to zrobi to ja zdążę osiwieć.
    Ktoś pisał o kablu SPDiF Audio ale kompletnie nie wiem o co chodzi. (gdzie miałabym sprawdzić czy go brakuje? - nie mogę sama otworzyć kompa)

    Będę wdzięczna za wskazówki.
    Magda

    0 7
  • #2 25 Paź 2017 07:32
    mastereg
    Poziom 12  

    Kabel spdif to dodatkowy kabel ,który może być wykorzystany. Jeśli jednak nie masz nadal dźwięku , wejdź w ustawienia dźwięków, urządzenia do odtwarzania i tam skontroluj co masz dostępne i ustawione jako domyślne,może być konieczne wymuszenie by odbiornik HDMI był urządzeniem domyślnie dźwiękowym(po odpięciu powinno się to automatycznie zmieniać).

    1
  • #4 25 Paź 2017 13:59
    maude
    Poziom 3  

    Witam.
    Jeżeli przestawiam ustawienia dźwięku na głośniki to jest OK - słychać w głośnikach wbudowanych w monitor.

    Jeżeli urządzeniem domyślnym jest urządzenie podpięte pod HDMI (tak jak na zdjęciu to niestety nie ma nic). Choć podczas odtwarzania pojawia się zielony słupek.

    Taka sama sytuacja jest z ostatnią pozycją z załączonego zdjęcia.
    Czy mam podpiętą kartę muzyczną do grafiki - nie wiem - myślę, że skoro na głośnikach z monitorze działa to chyba tak.

    Najlepsze jest, że w domu mam mniej więcej podobne podłączenie kompa i jest wszystko ok. No może tylko mam inny system operacyjny.
    Komputer z którym mam problem to sprzęt szkolny.
    Denerwuje mnie, że nie mogę w pełni wykorzystać jego możliwości (a dokładniej możliwości projektora)

    Po każdych ustawieniach resetowałam komputer.
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 25 Paź 2017 14:00
    Polon_us
    Poziom 40  

    Producent i model projektora?

    0
  • #6 25 Paź 2017 17:07
    maude
    Poziom 3  

    Vivitek
    DX881ST

    0
  • #7 25 Paź 2017 19:15
    Polon_us
    Poziom 40  

    Cóż, instrukcja tego projektora nie wspomina, jak standard dźwięku cyfrowego te urządzenie akceptuje.

    Niech koleżanka sprawdzi dwa ustawienia karty audio.
    Mając wybrany ten projektor tj. "zaznaczony" kliknięciem - proszę użyć przycisk "Konfiguracja" i sprawdzić jakie opcje są dostępne. Stereo jest wskazane (lub mono o ile jest dostępne).

    Po tym zabiegu proszę użyć klawisz "Właściwości" i następnie zakładkę "Poziom". Nie może być na "0", 100% jest OK.

    Swoją drogą, ten projektor ma tylko jeden głośniczek 10W.
    Naprawdę to coś daje?
    Czy dyrekcję szkoły nie dałoby się namówić na najprostszy zestaw dwóch kolumienek aktywnych?
    Nie są one chyba zbyt drogie, a efekt zupełnie inny.

    0
  • #8 26 Paź 2017 13:54
    maude
    Poziom 3  

    Witam.
    Poziom był ustawiony na 100%.
    Cały czas nie działa.

    Sprawa z głośnikami jest taka, że jak sobie sama kupię to będę miała.
    Jestem już po kilku zakupach rzeczy, które brakowały i fajnie by było gdybym ruszyła z tym głośnikiem.

    Jednak jak mi nie wyjdzie, to w końcu kupię używane głośniki i będzie po problemie.

    Pozdrawiam i dziękuję za odzew i pomoc.

    0