Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara 1.9D - Kopci na biało i trzęsie silnikiem

25 Paź 2017 10:22 3300 21
  • Poziom 9  
    Witam. Moje auto to Citroen Xsara 1.9D silnik DW8, 71km, pompa Bosch. Problem z nim polega na tym, że mocno kopci z rury wydechowej i czuć olejem napędowym. Dodatkowo nierówno pracuje na wolnych obrotach - trzęsie silnikiem, a po dodaniu gazu, tak aż do końca - gaśnie. Zauważyłem jeszcze, że widać w przewodzie idącym od filtra paliwa do pompy wtryskowej pęcherzyki powietrza. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi co może być nie tak w tym aucie i jak to ewentualnie naprawić.
  • Poziom 34  
    W jakich okolicznościach powstała usterka?
  • Poziom 9  
    Powiem tak: auto od początku, jak kupiłem w sierpniu było mułowate i jak był zimny, to na biegu jałowym telepało silnikiem, ale nie kopcił. Gdzieś w necie wyczytałem, że może to być wina zaworu EGR, więc dwa dni temu zdemontowałem dolot, wyciągnąłem zawór EGR i go poczyściłem, bo był zasyfiony, potem to złożyłem do kupy, chciałem odpalić, ale kicha. Podpompowałem pompką przy filtrze paliwo, aż mi się wylało na wierzch i dopiero potem zaskoczył, ale praca silnika jest po tym zabiegu jeszcze gorsza, no i kopci strasznie i na biegu jałowym i po dodaniu gazu i śmierdzi ropą. Może coś naruszyłem, popsułem czyszcząc EGR - nie wiem. No i skąd to powietrze w przewodzie paliwowym? Zapowietrzony diesel kopci na biało i śmierdzi ropą?
  • Poziom 34  
    Spróbuj zaślepić EGR w celach diagnostycznych. Ponadto do sprawdzenia świece żarowe, synchro rozrządu, kompresja, stan wtryskiwaczy, system rozruchu zimnego silnika.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj zauważyłem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego czarną maź, a nie płyn chłodzący. Ma to jakiś związek?
  • Poziom 34  
    Olej w zbiorniczku wyrównawczym może świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą lub wymiennika ciepła olej -płyn przy filtrze oleju.
  • Poziom 9  
    A ma to jakiś związek z tym, że auto kopci na biało i trzęsie silnikiem na biegu jałowym, czy to po prostu dwie różne usterki?

    Dodano po 6 [godziny] 38 [minuty]:

    Jedna świeca żarowa nie działa. Może to być powodem kopcenia i nierównomiernej pracy silnika na jałowym?
  • Poziom 25  
    Sprawdziłeś po kolei wszystko co pisał wyżej Doktorr? To działaj. Poza tym wygląda na nieszczelność układu zasilania. Poza tym ja podobne objawy miałem jak miałem zużytą pompkę paliwową w pompie wtryskowej (co prawda w Lucasie ale to nieistotne). Ale najpierw zacznij od szczelności układu
  • Poziom 9  
    Nie wszystko sprawdziłem. Zaślepiłem EGR ( z resztą egr chyba w ogóle nie działa, bo czy pracuje na jałowym, czy dodam gazu nie rusza się, ciągle jest w pozycji zamkniętej) i bez zmian. Sprawdziłem świece żarowe. Jedna jest padnięta - po podpięciu do aku w ogóle nie grzeje.
    Odnośnie sprawdzenia szczelności układu - to jak się do tego zabrać w garażowych warunkach i gdzie szukać nieszczelności?
    Mam jeszcze jedno pytanie: czy z pompki przy filtrze paliwa, po jej kilkukrotnym wciśnięciu powinno wyciekać spod przycisku do pompowania paliwo?
  • Poziom 28  
    Nie, masz nieszczelny filtr paliwa, a właściwie ręczną pompę...
  • Poziom 25  
    Polecam ominięcie tego filtra i zamontowanie filtra od Golfa II (nr Filtron PP 838), te filtry plastikowe z pompą to porażka, u siebie mam dawno ten
  • Poziom 9  
    Ale dlaczego auto kopci? Wali dymem z rury cały czas - czy zimny, czy nagrzany. Czy niesprawna jedna świeca żarowa i/lub nieszczelna obudowa filtra paliwa będą dawały efekt kopcenia z wydechu i nierównomiernej pracy silnika?
  • Poziom 25  
    No nie. W tym silniku świeca żarowa jest konieczna tylko do uruchomienia silnika i jego wstępnego podgrzania. Ale czy na pewno to dym? Może po prostu para z układu wydechowego? Jaki jest kolor tego dymu?
  • Poziom 9  
    Kolor dymu jest jasny, biały. Po dodaniu gazu kopci mocniej, po odjęciu słabiej. Możliwe, że to para wodna, i że wcześniej nie widziałem tego bo było cieplej. Autem rzadko jeżdżę, bo mam drugie. Citroena kupiłem za grosze i widzę, że strasznie jest zaniedbany. Padnięta świeca żarowa, nieszczelna obudowa filtra paliwa, problem z układem chłodzenia - nawet po 50km temperatura nie skoczy na 90 stopni, max lekko poza 75, a w zbiorniczku wyrównawczym czarna maź, a po spuszczeniu płynu wypływały z chłodnicy jakieś niebieskie gluty.
  • Poziom 25  
    Torquemado napisał:
    Citroena kupiłem za grosze i widzę, że strasznie jest zaniedbany.

    Taka jest smutna rzeczywistość że Polacy generalnie nie dbają o auta..

    Torquemado napisał:
    nawet po 50km temperatura nie skoczy na 90 stopni, max lekko poza 75

    Akurat ten silnik dobił u mnie do 90 stopni (a nawet nieco przekroczył) wyłącznie w korku w mieście, a drugi raz w dużym upale podczas powolnej jazdy. Na co dzień temperatura pracy wg wskazowki utrzymuje się na poziomie 82- 85 stopni. Ale 75 to faktycznie dość mało, pewnie warto wymienić termostat. To co pisze DJMapet oczywiście też zrób. Nawet gdyby to była uszczelka to warto to zrobić bo to wdzięczny, bezawaryjny i relatywnie oszczędny silnik
  • Poziom 9  
    I tak zrobię. Kupię ten tester do sprawdzania CO2 w ukł. chłodzenia, a jak to nie to, to wymienię chłodniczkę oleju.
  • Poziom 9  
    Z autem nadal mam problemy. Wymieniłem obudowę filtra paliwa, świece żarowe i niestety to nic nie pomogło. Wychodzi na to, że nieszczelność jest po stronie pompy, a dokładniej dźwigni dodawania gazu. Ma luzy i widać tam delikatne wycieki ropy.

    Dodano po 5 [godziny] 6 [minuty]:

    A czy nieszczelna pompa wtryskowa może dawać takie objawy jak nieregularna praca silnika na jałowym, ciężkie palenie i kopcenie z rury wydechowej na biało?
  • Poziom 14  
    Mi się wydaję że masz problem z uszczelką pod głowicą lub zupełnie głowica walnięta .
  • Poziom 14  
    @Torquemado Napisał :

    Cytat:
    Dzisiaj zauważyłem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego czarną maź, a nie płyn chłodzący. Ma to jakiś związek?


    Mowa o tym ponieważ trzęsienie to nie wchodzi w grę .
  • Poziom 9  
    Uszczelk pod głowicą jest cała. Kupiłem tester i płyn nie zmienił koloru, czyli nie ma spalin w płynie chłodzącym. Walnięta jest chłodniczka oleju, stąd maź w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Martwi mnie dymienie, spaliny śmierdzące nieprzepaloną ropą. Lejące wtryski? Odkręcałem przewody paliwowe od każdego wtrysku i na każdym objaw był taki sam - obroty robiły się nieregularne, ale kopcenie pozostawało. Po przygazowaniu oczywiście dym robił się bardziej intensywny.