Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 2.0 HDI 136KM - szarpanie silnika czarny dym z rury co pewien czas

naizul79 25 Paź 2017 21:09 2481 8
  • #1 25 Paź 2017 21:09
    naizul79
    Poziom 3  

    Witam,
    Mam problem z C5 2.0HDI 136KM co około 600-800km zaczyna szarpać silnik, leci czarny dym z rury wydechowej, nie reaguje na pedał gazu nie chce wejść na obroty trwa to około 10-15 minut jazdy w trasie. Jak podczas tego szarpania zgaszę silnik i odpalę go jak ostygnie, nie szarpie dopóki się nie rozgrzeje. Widocznie musi "dokończyć" swój proces. Podmieniałem pompę wysokiego ciśnienia obydwa zawory przed pompą i za pompą i żadnych efektów. Ostatnio przeczyszczone zostały przewody od czujnika różnicy ciśnień przy FAP bo myślałem, że związane jest to z FAP ale jednak chyba nie...Widziałem ostatnio na jednym z tematów, że może to być związane z zaworem EGR czy ktoś miał coś podobnego? Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd "elektrozawór regulacji przepływu paliwa. wydatek paliwa zbyt mały" i drugi błąd "regulacja ciśnienia paliwa. ciśnienie zbyt niskie"

    0 8
  • #2 26 Paź 2017 13:38
    Pawlowski26
    Poziom 1  

    A wtryski sprawdzałeś?

    0
  • #3 26 Paź 2017 18:48
    naizul79
    Poziom 3  

    Wtrysków nie sprawdzalem ale usłyszalem od niejednego mechanika ze wtryski caly czas by dawaly objawy. Bo na codzien auto jezdzi wzorowo

    0
  • #4 29 Paź 2017 23:33
    KotBury2
    Poziom 18  

    naizul79 napisał:
    Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd "elektrozawór regulacji przepływu paliwa. wydatek paliwa zbyt mały" i drugi błąd "regulacja ciśnienia paliwa. ciśnienie zbyt niskie".
    Zwróć uwagę na to, co wskazuje Twój osobisty, niepowtarzalny komputer wtryskowy rejestrując powyższe usterki, a nie bierz się od razu za wtryskiwacze.

    Sięgnij po podobne tematy na forum, może naprowadzą Cię na rozwiązanie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3215000.html i https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3221937.html

    Drugi link ma w zasadzie charakter informacyjny jeśli chodzi o działanie elektrozaworu regulacji przepływu paliwa, o którym mowa w Twoim opisie.

    Pzdr KotBury2

    1
  • #5 30 Paź 2017 13:40
    naizul79
    Poziom 3  

    Podmieniane zostały pompa wysokiego ciśnienia zawór przed pompa i za pompa nic to nie zmieniło działo się to samo co jakiś czas na rozgrzanym silniku coś się załącza słychać jakiś przekaźnik i zaczyna się dławić szarpać nie reagować na pedał gazu i po jakimś czasie ustaje i znowu dobre kilkaset kilometrów robi bez problemów. Jak był podłączany pod komputer wszystkie parametry były ok. Niestety nie mam komputera nie mogę jeździć z nim bo to by rozwiązało problem, s niestety kilka razy zaczęło sie to dziać i już podjeżdżałem pod warsztat i przestało szarpać.
    Nieraz się zdarza że jak ruszam z jedynki to się zadławi i przez chwilę nie reaguje na gaz.. jest to niebezpieczne jak się włącza do ruchu..

    0
  • #6 30 Paź 2017 15:49
    KotBury2
    Poziom 18  

    naizul79 napisał:
    Podmieniałem pompę wysokiego ciśnienia obydwa zawory przed pompą i za pompą i żadnych efektów.
    Jakie zawory przed pompą i za pompą? Może określ się, o które zawory chodzi, bo są dwa elektrozawory (3 i 4 - schemat poniżej i opisane we wskazanych wątkach) i obydwa zamontowane na pompie wysokiego ciśnienia (pwc)
    Citroen C5 2.0 HDI 136KM - szarpanie silnika czarny dym z rury co pewien czas
    Ponadto drugi błąd ("regulacja ciśnienia paliwa. ciśnienie zbyt niskie") może wskazywać ogólnie na cały obwód wtryskowy, a nie tylko zawory i pwc. Niestety, podejrzenia wówczas padają na wtryskiwacze.

    Należy je więc wykluczyć obowiązkowo z kręgu podejrzeń poprzez badania najpierw "bezdotykowo", tj.:

    1) test przelewowy lub menzurkowy - na biegu jałowym - liczne wątki na forum opisują to sprawdzenie hydrauliczne wtryskiwaczy (filmik YT https://youtu.be/dpxf4KWcjYQ).. Test daje odpowiedź na pytanie, jak pracuje zawór sterujący, czyli góra wtryskiwacza. Przykładowy test przelewowy pokazuje fotka poniżej.
    Citroen C5 2.0 HDI 136KM - szarpanie silnika czarny dym z rury co pewien czas
    Wyraźnie widoczne są zbyt duże przelewy na 3 wtryskach prócz 2-go od lewej. Przeciekały zaworki sterujące wewnątrz wtryskiwaczy, przez co był za słaby wtrysk i albo silnik gasł nieoczekiwanie, albo nie dał się uruchomić, dopóki nie ostygł.

    Po wymianie zaworków (system DELPHI, koszt jednego zaworka 370 zł, poglądowy obrazek wtryskiwacza i zaworka poniżej) - usterka całkowicie zniknęła i silnik dostał nowe życie.
    Citroen C5 2.0 HDI 136KM - szarpanie silnika czarny dym z rury co pewien czas

    2) korekcja wtryskiwaczy - wykonuje się wyłącznie przy pomocy diagnoskopu zewnętrznego podczas pracy silnika na biegu jałowym. Korekcja daje odpowiedź na pytanie jak pracuje dół wtryskiwacza, tj. kanaliki wtryskowe, igła rozpylacza, czy wtrysk nie "leje", itp.

    W tabeli poniżej korekcja wtryskiwaczy jest ujęta w wierszach 7-10. Nie sugerować się, że to inny silnik. Parametry każdego HDI - małego, czy dużego - są identyczne i dane tabelaryczne porównywalne.
    Citroen C5 2.0 HDI 136KM - szarpanie silnika czarny dym z rury co pewien czas

    3) Pomiary elektryczne wtryskiwaczy - temat zbyt obszerny do omawiania na forum - wykonują wyspecjalizowane serwisy naprawiające wtryski CR i pwc.

    Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

    Pzdr KotBury2

    0
  • #7 30 Paź 2017 20:31
    naizul79
    Poziom 3  

    Podmieniany był czujnik wysokiego ciśnienia (4) i czujnik paliwa na listwie (8).
    Czy w serwisie taki test można przeprowadzić? Bo niestety nie mam warunków i dostępu.
    A czy wtryski jakby coś było nie tak to cały czas by nie działały prawidłowo? Bardziej bym chyba szedł w stronę EGR czytałem na jednym z forów, że to pomogło, jakieś przewody czy może sterowanie...
    Dzięki pozdrawiam

    0
  • #8 31 Paź 2017 07:06
    KotBury2
    Poziom 18  

    naizul79 napisał:
    Bardziej bym chyba szedł w stronę EGR czytałem na jednym z forów, że to pomogło, jakieś przewody czy może sterowanie...
    Nie wiem, czy to wróży jakiś sukces, skoro nie masz pojęcia o budowie własnego silnika... W dodatku upierasz się, że nie przeszukasz pamięci komputera sterującego, rejestrującego bezustannie każdą pierdułkę. Wolisz rozebrać pół silnika, a i tak nie zajrzysz, co ma do powiedzenia urządzenie, które steruje całkowicie pędzidłem od momentu włożenia kluczyka do stacyjki.

    Czy przeczytałeś chociaż tematy, które Ci podrzuciłem w poprzednim wejściu?
    Są tam wskazówki odnośnie EGR oraz sprawdzenia obwodu paliwowego. Nawet "po sąsiedzku" masz zbliżone usterki cyklicznego "poszarpywania" https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3388031.html i https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3303718.html.. Również w nich zawarte są wskazówki, jak sprawdzić EGR (poprzez wypinanie wtyczki przepływomierza).

    Nie wiem, co więcej forum mogłoby dla Ciebie zrobić? Chyba tylko naprawić pędzidło? Ale my nie mamy nawet narzędzi. Nie mówiąc, że nie mamy kompletnie informacji ze strony komputera wtryskowego. A to jest zawsze pierwszy krok w kierunku rozwiązania problemu.

    Na "otarcie łez" wklejam fragment schematu obwodu powietrza i EGR w Twoim silniku. Domyślam się, że chodzi o ten, bo nawet nie podałeś rocznika i typu, tj. 2,0 HDI 136 KM DW10 BTED, rocznik? .......
    Citroen C5 2.0 HDI 136KM - szarpanie silnika czarny dym z rury co pewien czas

    Z kolei dwa poniższe obrazki pokazują elementy zakreślone czerwonymi kółkami, mogące przyczyniać się do czarnego dymienia i/lub szarpania. Czy również chcesz je wymieniać bez jakichkolwiek wskazówek ze strony komputera? Jeżeli tak, to powodzenia...
    Citroen C5 2.0 HDI 136KM - szarpanie silnika czarny dym z rury co pewien czas Citroen C5 2.0 HDI 136KM - szarpanie silnika czarny dym z rury co pewien czas

    Pzdr KotBury2

    0
  • #9 31 Paź 2017 08:27
    naizul79
    Poziom 3  

    Witam
    Odnośnie rocznika to 2005r. kombi.
    Nie upieram się, że nie przeszukam pamięci komputera sterującego. Raczej właśnie od tego muszę zacząć.
    Dzięki bardzo dam znać co wynikło z przeszukania pamięci kompa.

    0