Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

octavia TDI 1.6 FL CR - Prawidłowe wypalanie filtra DPF

jarek~~ 26 Paź 2017 09:18 7320 5
  • #1 26 Paź 2017 09:18
    jarek~~
    Poziom 9  

    Witam,
    poszukuję w internecie informacji na temat wypalania filtra PDF podczas jazdy poza miastem. Niestety napotykam na często sprzeczne informacje, często bardzo ogólne.
    Proszę o informację w jaki sposób przepalić filtr.
    Najbardziej interesuję mnie:
    1 czas przepalania (w internecie bardzo sprzeczne informaje (od 5 min - 15 min co kilkaset kilometrów, nawet do 1 godzin co tydzień!)
    2 minimalne obroty jakie trzeba utrzymywać przy wypalaniu DPF
    3 najniższy bieg na jakim muszę jechać aby filtr się wypalał (podobno w niektórych silnikach na 3 biegu wypalanie się nie załącza)
    4 spotkałem też stwierdzenie, że nie wolno przerywać wypalania DPF. nie rozumiem tego stwierdzenia za bardzo. W końcu nie ma żadnej kontrolki w samochodzie, że wypalanie trwa. Podejrzewam, że chodzi o nie wyłączanie tak mocno rozgrzanego silnika i filtra. czyli trzeba odczekać ok 90sek po zatrzymaniu samochodu do wyłączenia silnika
    5 zakładając, że wyjeżdżam na nie zbyt długi odcinek trasy, czy zawracanie na trasie (czyli zredukowanie biegu , spadek obrotów, prędkości) przerwie wypalanie filtra i czy ma to jakiś wpływ na wypalanie gdy po chwili będę wracając do domu dalej kontynuował wypalanie filtra? Być może w pkt 4 chodzi o takie przerywanie?

    0 5
  • #3 26 Paź 2017 10:15
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Jak masz podwyższone obroty biegu jałowego w mieście masz wypalanie , po prostu nie gaś auta aż nie zejdą na 800. Bynajmniej u mnie w Touranie tak jest , wypala sie tak co 700km.

    2
  • #4 26 Paź 2017 10:16
    jmjp
    Poziom 9  

    ogólna zasada jest taka- ciągła jazda aby w wydechu powstała odpowiednia temperatura do wypalenia sadzy - czyli normalna jazda z tym że na trochę wyższych obrotach ale bez przesady - nie jeździć w tym czasie jak taksówkarz - 850 - 1000 obrotów tylko w granicach 2 - 2,5 tyś . Raczej nie powinno się przerywać procesu bo w chwili wypalania potrzebna jest wyższa temperatura i wydmuch z rury, ale chwilowy postój nic nie zaszkodzi dopóki wydech gorący. Co do kilometrów to różnie producenci podają. ja się tym za bardzo nie przejmuję i jak moja żona zamuli silnik po mieście to ja za jakiś czas" przepalę rurę" i jest ok.
    pozdro

    1
  • #5 26 Paź 2017 10:21
    andrzej20001
    Poziom 43  

    jarek~~ napisał:
    wypalania filtra PDF podczas jazdy poza miastem
    DPF poza miastem nawet nie wiesz kiedy sie wypala . Możesz odczytać dane na temat wypalania testerem diagnostycznym,ilość km od ost. wypalenia,ilość paliwa zużyta , ilośc sadzy ,popiołu itd...
    Jak nie przybywa oleju (co bardzo ważne tylko olej low saps) i nie przerywasz cyklu podczas zatrzymania to śpij spokojnie

    0
  • #6 26 Paź 2017 11:31
    jarek~~
    Poziom 9  

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi,
    poruszyłem ten problem, ponieważ gdzieś wyczytałem, że podczas wypalania sterownik silnika zmienia sposób podawania paliwa (nie pamiętam już dokładnie w jaki sposób) i to właśnie mi nie dawało spokoju - w jakich warunkach włącza się to wypalanie - ta wiedza dała by mi możliwość optymalnego wypalanie DPF

    1