Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto Thermo top E-B + T70

adamss1936 26 Oct 2017 10:49 1884 1
  • #1
    adamss1936
    Level 10  
    Dzień dobry,

    po kupnie samochodu prawie 3 lata temu, znalazłem w nim webasto. Zdjęcie pieca i telestartu poniżej.
    Zabrałem się wówczas za jego sprawdzanie.
    Wyciąłem piec, obieg zrobiłem na wiaderku z wodą, dokładnie już nie pamiętam szczegółów, ale się załączał, czuć było, że woda się delikatnie podgrzewa ale wyłączał się bardzo szybko(nie pamiętam czy to było poniżej minuty, czy poniżej dwóch chyba 1:40min,wiem, że korzystałem z jakiegoś poradnika i nie odpowiadało to żadnym opisanym tam pomiarem czasu, poniżej cytat) Na pewno temp wody nie podniosła się na tyle aby zakończyć prace.
    Quote:
    przypomnę jak możemy przetestować piec nie używając specjalnego oprogramowania i kabla:
    1. silnik musi być wyłączony;
    2. robimy reset sterownika pieca - logika pracy webasto jest taka, że po 3 nieudanych próbach odpalenia piec sam siebie dezaktywuje, zapisując te błędy w pamięci i już nie odpala. aby skasować błędy, musimy wyciągnąć wtyczkę x2 lub bezpiecznik f8 na 10-15 sekund. po załączeniu zasilania dmuchawa pieca nie powinna załączać się - jeżeli tak się dzieje to na pewno mamy problem ze sterownikiem;
    3. dla modelu 66232c podajemy +12v z akumulatora na 1 pin łącza. uwaga : +12v podłączamy na stale na cały czas testu! ;
    4. dla modelu 98570b podajemy 0v(masę) z akumulatora na 3 pin łącza. uwaga : 0v podłączamy na stale na cały czas testu! ;
    5. zaraz po podłączeniu w punktach 3 lub 4 musimy usłyszeć szum dmuchawy pieca - zaczyna się proces rozpalania. natychmiast uruchamiamy stoper w telefonie i notujemy czasy;
    6. jeżeli dmuchawa przestanie pracować po 2 minutach i 7 sekundach, to:
    a) pompa paliwa ma zwarcie lub przewód jest urwany;
    b) pompa cieczy chłodzącej ma zwarcie lub przewód jest urwany;
    c) świeca żarowa ma zwarcie lub przewód jest urwany;
    d) za małe napięcie akumulatora, ale to mało prawdopodobny przypadek;e) problem sterownika.
    7. jeżeli dmuchawa przestanie pracować więcej niż po 2 minutach i 10 sekundach, to generalnie sterownik i pompy są sprawne, problem może być ze świeca żarową;
    8. jeżeli szum ustaje po 4 minutach i 5 sekundach (3 sekundowa przerwa po 2 minutach), oporność świecy żarowej jest za wysoka (większa niż 0.6 oma) i niema zapłonu;
    9. jeżeli szum ustaje po 4 minutach i 40 sekundach (3 sekundowa przerwa po 2 minutach), zapłon jest, jednak mamy błąd czujnika płomienia lub piec nie pracuje autonomicznie bez świecy żarowej;
    10. jeżeli piec pracuje 5 minut i więcej - tylko wtedy możemy uznać, że jest sprawny.
    uwaga. jeżeli piec po 2 minutach i 10 sekundach pracy zaczyna produkować kłęby białego dymu, z dużą pewnością to świadczy że piec nie przeszedł w tryb pracy bez świecy żarowej. jak już pokazało doświadczenie powodem tego mogą być zabite sadzą otwory dostępu powietrza w palniku. w takim przypadku musimy rozebrać piec i przeczyścić.


    Stwierdziłem, że muszę kupić pilot i zrobić test z pilotem. Tak mija trzeci rok..
    Chce się za to zabrać i korzystać z tego urządzenia.
    Moje pytanie brzmi czy pilot, dostępny na alledrogo, którego tytuł aukcji to "PILOT Webasto T70 3D0963511B VW Phaeton Passat T5" będzie pasował do mojego zestawu.
    Czytałem wiele wątków nt webasto w tamtym czasie, rozumiem, że inny model pilota(T80, 90, czy 91) może nie pasować, ale jak to jest z pilotami dedykowanymi np do Phaeton w stostunku do mojego pieca, który był dołożony do pojazdu, bo raczej w clio 2001 nie występowały.

    Za wszelkie linki, uwagi, komentarze, rady będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam
    Webasto Thermo top E-B + T70
    Webasto Thermo top E-B + T70
  • #2
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    do tego pieca nie potrzebujesz sterownika z pilotem, wystarczy że podasz mu na 1 pin +12V i ma sie włączyć, jeśli nie rozpala to coś jest nie tak i najprościej to spraw sobie kabel Vag kkl ftdi + program webasto thermo test i porządnie go zdiagnozujesz, co i jak z kablem i programem to poszukaj w necie bo jest dużo informacji nawet na samej elektrodzie