Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T 25 - Podłączenie alternatora

26 Paź 2017 10:56 4302 31
  • Poziom 21  
    Pod B+ podłączasz plus z akumulatora (gruby przewód), a pod to takie jak by A dajesz kabelek od kontrolki.
  • Poziom 39  
    Witam .
    Tak jak pisze kolega Krychu0505 ,to takie A to w rosyjskim jest D.Oczywiście do tego zacisku kontrolka.Trzeci zacisk jest zapewne napięciem zmiennym z jednej fazy ,lub środka gwiazdy stojana.Może służyć do zasilania obrotomierza,lub przekaźnika blokady rozrusznika.
  • Poziom 6  
    mam zwarcie na alternatorze tam gdzie jest podpina się kontrolka lądowania zwarcie jest na masa ciągnika co może być przyczyna
  • Poziom 39  
    To masz alternator do T-25

    Dodano po 24 [minuty]:

    Sprawdź czy jak od łączysz przewód od kontrolki przy alternatorze , to kontrolka nadal świeci.Jeżeli tak, to może być zwarty przewód na masę i w ten sposób alternator się nie wzbudzi.
  • Poziom 6  
    zwarcie jest nawet po odznaczeniu wszystkich przewodów
  • Poziom 39  
    Czyli jak masz odłączone przewody od alternatora to kontrolka świeci? .Czy miałeś coświata naprawione, czy tak nagle. Ile przewodów dochodzi do alternatora, czy jest to nowy typ czy stary(ile ma zacisków )
    .
  • Poziom 39  
    Ile przewodów jest przy alternatorze.Daj zdjęcie, bo być może masz alternator z przekaźniki kontrolki.
  • Poziom 39  
    To masz alternator typowy do C-330 i ciągnik też C-330?.
    Pytam jeszcze raz jak odłączysz kontrolkę od alternatora na włączonym lub zgaszonym silniku to gaśnie?
  • Poziom 39  
    W które miejsce masz podłączoną kontrolkę?.To masz tak nagle ,czy zakładałeś alternator.
  • Poziom 6  
    a w instrukcji było ze trzeba tu podłączyć
  • Poziom 39  
    Widocznie jest błąd. Sprawdź jak piszę.
  • Poziom 9  
    Ostatnio u ojca w T-25 padł stary alternator na 5 wyjść i stanąłem przed dylematem jak podłączyć nowy na 3 wyjścia. Identyczny jak na zdjęciu w pierwszym poście. W polskim interniecie piszą jedynie co podłączyć pod + (gruby przewód od akumulatora) i pod wyjście Д (kabelek od kontrolki). Nurtowało mnie jednak, od czego jest to trzecie wyjście oznaczone jako S. Na stronach ruskojęzycznych znalazłem informacje, że jedno z wyjść to jest masa. Nie widzę innego kandydata do tej roli, niż nasze S.
    Pozostała jeszcze kwestia kontrolki ładowania, gdyż podłączenie tylko dwóch przewodów skutkuje tym, że owa kontrolka nie gaśnie. Znów udałem się po radę do wujka Google i dowiedziałem się, by spośród tych 3 nie podłączonych przewodów, jeden niebieski podpiąć pod Д, a drugi niebieski pod masę, więc podłączyłem pod S i... bingo! Kontrolka ładowania przy większych obrotach gaśnie, wskazówka amperomierza radośnie się wychyla, a voltomierz wskazuje 13,39 V i все хорошо. :)
    Ostatniego kabelka nigdzie nie podłączałem.
  • Poziom 32  
    No to sobie długo na tych akumulatorach przy takim ładowaniu (13,39V) nie pojeździsz. I nie jest wcale "все хорошо."
  • Poziom 9  
    Sniezynka napisał:
    No to sobie długo na tych akumulatorach przy takim ładowaniu (13,39V) nie pojeździsz. I nie jest wcale "все хорошо."
    Chyba trochę przesadzasz. Znalazłem informacje, że w lato, przy 20 °C napięcie na akumulatorach powinno być w przedziale 13,2-14 V.
  • Poziom 39  
    Witam .
    Ten zacisk (leżące S w poziomie),może być wyjściem zmiennym (jedna faza),co należy sprawdzić.
    Moim zdaniem gdyby to była masa ,to zacisk miałby oznaczenie (M),tak jak oznaczają to rosjanie.
    Odłącz przewód od tego zacisku ,uruchom silnik ,sprawdź kontrolką lub multimetrem (nastawa multimetru napięcie AC),czy jest jakiekolwiek napięcie.
    Nie twierdzę że mam rację,gdyż tego nowego alternatora nie miałem w ręce.
  • Poziom 32  
    To są dane dla starych akumulatorów Pb-Sb a nie dla nowoczesnych akumulatorów.
  • Poziom 16  
    Kiedyś na tym forum zadałem pytanie od czego jest ten zacisk ,uzyskana odpowiedź :z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora
    Link
    Pozostawiłem temat w spokoju ale czyżby to była jakaś nowa technologia do c 330 (sprawdzanie stanu akumulatora) co tam podłączyć .Kiepski ten alternator pierścienie na wirniku delikatne nie wiadomo jaki lakier na uzwojeniach , daje 14,5 V po obciążeniu np. światła jakieś 14,2
  • Poziom 32  
    Jak się otrzymuje takie informacje: " Czarny masa/31, czerwony szczotka górna pod triodę, niebieski do śruby wystającej z szczotkotrzymacza- z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora." Lampa elektronowa w alternatorze do tego "sensor akumulatora" kosmiczne bzdury i tyle. Ten czarodziejski zaciska to czujnik obrotomierza taka najprostsza prądniczka tachometryczna do obrotomierza, a tu schemat takiego alternatora: https://obrazki.elektroda.pl/66_1233509557.gif
  • Poziom 16  
    Ten schemat nijak się niema do tego alternatora przewód wychodzi od jednego uzwojenia stojana bez prostownika ,a tu śrubka wychodzi od regulatora przydał by się schemat tego regulatora ewentualnie jeśli by ktoś miał to cudo i oscyloskop coby zmierzyć to wyjście.
  • Poziom 39  
    Jaki jest problem multimetrem zrobić pomiar na tym zaciski.Pomiar dokonać na nastawie DC , AC lub kontrolną 12V/4W i powinno się wyjaśnić co to jest.Może być wyjście z jednej fazy pod obrotomierz,lecz nie twierdzę że tak jest.
  • Poziom 39  
    Jeżeli pidłaczysz do tego zaciski multimetr na zakresie AC ,powinno być około 7-8V,a kontrolka średnio świecić.Jeżeli do tego zacisku była podłączona masa ,to robiło się zwarcie na jednej fazie,ładowanie mogło nie osiągać 14V.
  • Poziom 16  
    Po włączeniu zasilania (czarny na tajemniczej śrubce ) T 25 - Podłączenie alternatora
    Podczas ładowania T 25 - Podłączenie alternatora
    Przy żarzącej kontrolce (małe obroty) T 25 - Podłączenie alternatora
    Na ac pokazuje 31V
    Mowa o tym