Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volkswagen Passat b6 2008 1.9 - błąd hamulca postojowego 005661

26 Paź 2017 12:39 2895 9
  • Poziom 3  
    Witam forumowiczów,

    Po wymianie tylnych klocków hamulcowych w passacie b6 1.9 TDI r2008 straciłem dostęp do basic settings w hamulcu postojowym(VCDS). Innymi słowy - wchodzę w basic settings a tam NIC się nie da zrobić:

    007 - odciąganie tłoczków nie działa(ERROR .. )

    006 - dociąganie tłoczków nie działa(ERROR ...)

    010 - test hamulca nie można wykonać( ERROR ... )

    Stało się to przez to że przez pomyłkę wcisnąłem opcje 006(dociąganie tłoczków) podczas gdy mechanizm był zciągnięty z tarczy. Później nie mogłem już automatycznie odciągnąć tłoczków opcją 007 więc po wyłączeniu aku, odciągnąłem tłoczki z użyciem odwróconych biegunów.

    Na desce rozdzielczej miga mi czerwony wykrzyknik po prawej stronie a po lewej jest lampka z przekreślonym P, miga też lampka przycisku hamulca postojowego.

    Po skanie VCDS mam to:

    Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
    ...

    1 Fault Found:
    005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13)
    P161D - 000 - Open Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00110000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 194319 km
    Time Indication: 0
    Date: 2017.10.20
    Time: 09:47:55

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 11.48 V
    Bin. Bits: 00101111
    Temperature: 11.7°C
    Bin. Bits: 00110000

    Readiness: 0 0 0 0 1

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.clb
    ...

    1 Fault Found:
    01309 - Power Steering Control Module (J500)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 185
    Mileage: 194321 km
    Time Indication: 0
    Date: 2017.10.21
    Time: 10:37:38

    Freeze Frame:
    Speed: 0.0 km/h
    Hex Value: 0x0000
    Voltage: 12.25 V
    Bin. Bits: 00011111
    Count: 220
    Hex Value: 0x0000

    Dodam że hamulec nożny jest bardzo "miękki" i udaję się zahamować autem dopiero po prawie że całkowitym wciśnięciu pedału. Ciekawostkową jest to że zaciągnięcie hamulca postojowego działa - mogę go zaciągnąć z przycisku oraz odciągnąć mimo migania wykrzyknika na desce i migania na żółto przycisku. Jednak czuje że hamulec nożny nie jest jakby wspomagany przez elektrykę. ..

    Podejrzewam ze być może trzeba "coś" zrobić w " advance settings" z kodem chyba 40168. Ktoś może zetknął się z takim problemem albo ma jakąkolwiek sugestie co można zrobić? ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Coś tu jest nie tak z odczytem błędów.
    J500 to wspomaganie, skoro ABS nie ma z nim komunikacji to na liście sterowników powinna być wzmianka że nie można się z nim połączyć tak samo powinny być jakieś błędy w hamulcu postojowym.
    Daj odczyt z całego auta.
    Czy bloki pomiarowe działają, czy próbowałeś przez nie przełączyć do nastaw?
  • Poziom 3  
    grala1 napisał:

    Daj odczyt z całego auta.
    Czy bloki pomiarowe działają, czy próbowałeś przez nie przełączyć do nastaw?


    To jest odczyt z z pełnego skanu - tylko te dwa błędy się wyświetlają. Bloki pomiarowe - chodzi koledze o basic settings - 006,007,010 ? Do basic settings można wejść ale nic tam nie można zrobić. Bloki pomiarowe wyświetlają błąd. Później podłącze się jeszcze raz i prześle zdjęcie.

    Nie wierze że przez wysunięcie tłoczków komputerem bez założonego mechanizmu mogło się coś stać ze sterownikiem... przecież każdemu mogło się coś takiego zdarzyć i po prostu komputerem mógł wysunąć tłoczki w celu sprawdzenia czy się wysuwa itp
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    To nie jest skan z całego auta, to wycinek skanu. Jest brak komunikacji ABSu ze wspomaganiem to i we wspomaganiu powinno coś być.
    Basic settings [04] to nastawy podstawowe a bloki pomiarowe to measurment blocks [08].
  • Poziom 3  
    Przeskanowałem jeszcze raz - tym razem załączyłem pełny skan aby nie było wątpliwości(załącznik Log-194580km-120906mi - 26.10.2017-elektroda). Pojawił się dodatkowy błąd:

    Code:
    012295 - Camshaft Position Sensor (G40) 
    
    P3007 - 000 - No Signal - Intermittent


    oraz w sekcji parking brake:

    Code:
    02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 
    
    012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON


    Wykasowałem DTC i zrobiłem skan jeszcze raz(załącznik Log-194580km-120906mi - 26.10.2017-elektroda po DTC erase). Błąd w sekcji parking brake już się nie pojawił.

    Tak wygląda jak wchodzę w basic settings(załączniki Basic settings gr 006-010).

    Zrobiłem też pomiary w sekcji measuring blocks(Measuring blocks 001-019) oraz zaawansowane (Adv Measuring blocks).

    Dziwne jest że pokazuje że jest napięcie dla hamulca lewego i prawego(group 006) podczas gdy przy pierwszym skanie krzyczał coś że jest intermittent napięcie dla lewego mechanizmu hamulcowego.
  • Poziom 3  
    Stała się dziwna rzecz - żona przez przypadek włączyła auto hold podczas jazdy. Auto hold zaczął działać i błąd w engine oraz hamulcu postojowym zniknął po wykasowaniu(ponowny skan go nie znalazł). Przestał też migać wykrzyknik na desce i światełko od hamulca. Kontrolka z przekreślonym P zniknęła. Po ponownym skanie został tylko błąd w ABS:

    Code:
    Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.clb 
    
    ...

    1 Fault Found:
    01309 - Power Steering Control Module (J500)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent


    Hamulec nożny niestety dalej jest " miękki" - ktoś ma pomysł co zrobić aby zaczął funkcjonować tak jak wcześniej?
  • Poziom 3  
    hm, sprawdzę to.
  • Poziom 3  
    zapowietrzył :) podczas auto wysunięcia tłoczka po zciągnięciu mechanizmu hamulcowego z tarczy(nigdy tego nie róbcie w passatach B6 - tylko wtedy kiedy mechanizm jest założony :).

    Po odpowietrzeniu mogłem komputerem wykonać odciąganie automatyczne tłoczków oraz zaciąganie, następnie z powodzeniem test hamulca ręcznego :)
  • Poziom 3  
    zapowietrzył :) podczas auto wysunięcia tłoczka po zciągnięciu mechanizmu hamulcowego z tarczy(nigdy tego nie róbcie w passatach B6 - tylko wtedy kiedy mechanizm jest założony :).

    Po odpowietrzeniu mogłem komputerem wykonać odciąganie automatyczne tłoczków oraz zaciąganie, następnie z powodzeniem test hamulca ręcznego :)