Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda EU10i - Agregat pluje olejem.

robokop 26 Oct 2017 15:50 1761 8
  • #1
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, miał ktoś bliżej z Was do czynienia z tymi agregatami walizkowymi? Trafił mi sie taki, który nie dość że kopci, to jeszcze pluje olejem z wydechu jak szalony. Pierwsze podejrzenie padło na tłok - okazało się że zarówno gładź cylindra, jak i tłok wyglądają dobrze - bez widocznych wad, mogących wskazywać na przegrzanie/przytarcie. Podobnie prowadnice zaworów - denko tłoka jest bialutkie, wypłukane olejem, więc wychodziło by na to, że to tłok go pompuje - zamki pierścieni tak na oko patrząc mają przerwę w granicach milimetra - widziałem bardziej zużyte silniki, które nie robiły cyrków z olejem.
  • #2
    tomek8484
    Level 13  
    Problem polega na wymianie pierścieni olejowych na tłoku, które są zużyte i pobiera olej z silnika.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ściągnij tłumik i odpal silnik, niech pochodzi chwile i przyłóż kartkę zobacz czy nadal chlapie olejem i kopci
  • #3
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    tomek8484 wrote:
    Ściągnij tłumik i odpal silnik, niech pochodzi chwile i przyłóż kartkę zobacz czy nadal chlapie olejem i kopci

    Ekhm.... Wytłumacz mi jakoś racjonalnie, co ma tłumik do oleju?
  • #4
    tomek8484
    Level 13  
    Miałem podobną sytuację, agregat polozylem w taki śmieszny sposób od strony tłumika i odmy że olej dostał się do odmy i tłumika, już myślałem że koniec 15 min chodził mi silnik i cały czas olejem chlapal i dużo było białego dymu. Odkrecilem tłumik zero dymu i nie było grama oleju po za głośnym dźwiękiem :) trochę pochodził bez tłumika a tłumik przeplukalem.
  • #6
    Staszek49
    Level 35  
    Jeśli odma jest drożna, to wskazanym jest sprawdzić ciśnienie w cylindrze i poziom oleju (może być za wysoki). Szczelina pierścieni kompresyjnych, to wg mnie max. do 0,5 mm, a 1 mm dla pierścieni odoliwiających, to za dużo.
    Może agregat był "poniewierany" w różnych pozycjach i olej zalał silnik i stąd dym.
    Miałem takie przypadki z kosiarkami, które handlarze przewożą autami w różnych pozycjach, ale olej pousuwałem, reszta się wypaliła i po problemie.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Staszek49 wrote:
    Może agregat był "poniewierany" w różnych pozycjach i olej zalał silnik i stąd dym.

    Ilość nagaru na dnie głowicy, świadczy o tym, że silnik "żre" olej od bardzo długiego czasu. Przerwa zamków 1mm to sporo, tym niemniej względnie jeszcze "normalnie" dla silnika ze sporym przebiegiem. Zbyt dużo oleju w silniku nie było na pewno - bo nie da się wlać więcej niż krawędź otworu korka. Na razie mam podejrzane pierścienie zgarniające, praktycznie nie trą o gładź, lekko - jakby straciły sprężystość, czy były za małe. Sam tłok i gładź cylindra wyglądają jak nowe, podobnie sprawa przedstawia się z prowadnicami zaworów - luz trzonków jest praktycznie nie wyczuwalny.
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Co do oleju, to nie wiem - specyfikacja silnika podaje bodaj 10W30. Pierścienie wymienię, jeszcze zawór wydechowy przydało by się zmienić.