Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitshubishi pajero II 2.5 TD - Spalony alternator - co sprawdzić

26 Oct 2017 16:11 1347 8
  • Level 4  
    Witam!
    Mam taki problem. Samochod kupiłem dwa lata temu do teraz nic się nie działo z tym ładowaniem. Z miesiąc temu po jeździe w terenie następnego dnia nie mogłem odpalić auta ( okazało się ze brak ładowania i rozładował akumulator ) - kontrolna od braku ładowania się nie zaświeciła. Dałem alternator do regeneracji - człowiek który mi to robił podmienił części z jakiejś KIA 2700 ( mówi ze to ten sam alternator ) i dostałem alternator po regeneracji. Odpaliłem lądowanie było wszystko git. Zrobiłem 250 km i znowu brak ładowania - po wymontowaniu i wrzuconeniu przez elektryka na stół mówił ze lądowanie było przez 2 min i zaczął kopcić alternator. Teraz zamówiłem nowy alternator na gwarancji i jest w drodze do mnie , ale przed założeniem chciałbym sprawdzić instalacje w jakiś sposób. Co i jak mogę sprawdzić ? Przy podaniu masy na cienki przewód zapala się kontrolka ładowania. Do alternatora jest kostka na dwa piny jeden cienki drugi grubszy oraz gruby przewód do ładowania.
  • Level 4  
    Niestety nie mam takiej informacji bo nie było żadnych naklejek :(
  • Level 30  
    Rozładowany akumulator naładowałeś do pełna prostownikiem, czy odpaliłeś z kabli w drogę. Sprawdź też sam akumulator, bo może po jeździe w terenie zawarła się jedna z cel i akumulator bierze bardzo duży prąd grzejąc się przy tym i smierdząc siarkowodorem.
  • Level 4  
    Ostatnio odpalałem z kabli. Teraz jest ładowany pod prostownikiem. W jaki sposób sprawdzić sam akumulator czy nie ma zwarcia ?
  • Level 30  
    Zmierzyć napięcię.
    Ile miał przed ładowaniem? Ile ma teraz w trakcie?
  • Level 4  
    Przed ładowaniem 12v. W czasie ładowania w prostowników włączona opcja max to było 14,2v. Teraz po odłączeniu schodzi gdzieś do 12.9v. Co mogę posprawdzać jeszcze żeby mi następnego alternatora nie spaliło ? Przewody od alternatora prześwietlonej do akumulatora. Silnik ma masę
  • Level 30  
    Akumulator wygląda na dobry. Podłącz do samochodu i sprawdź pobór prądu upływowego. Sprawdź jeszcze przewód plusowy z akumulatora na rozrusznik, na skrzynkę bezpieczników i czy właściwie działa ci podgrzewanie świec żarowych. Może poprzedni remont alternatora był lewy, a może np nie rozłącza przekaźnik świec.
  • Level 4  
    Grzanie świec mam na przełącznik - ktoś przerobił tak , ale już raz przekaźnik od tych świec zmieniałem bo mi padł , ale teraz zwrócę uwagę na to czy po odpaleniu może się nie załącza. Na rozruszniku sprawdzałem bo wyciągnąłem cała instalacje od alternatora przez rozrusznik do skrzynki bezpieczników. Jak ów pobor sprawdzić ? I czy można ten pobor sprawdzić po odpaleniu ?