Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Scania 440 XPI - Wiskoza ciągle pracuje

szyniu 26 Paź 2017 21:22 1077 7
  • #1 26 Paź 2017 21:22
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam mam problem z Scanią z 2008r silnik 440 XPI a mianowicie ciągle włącza wiskozę.
    Kierowca zauważył że jak temperatura otoczenia przekroczy 16 stopni to wentylator pracuje normalnie cichnie i temperatura silnika wzrasta do normalnej.
    A jak jest chłodniej to temperatura dojdzie do drugiej kreski i wentylator zaczyna chłodzić i tak w kółko.
    Sprawdziłem wisko komputerem daje się sterować i czujnik obrotów działa.
    Czujnik temp. silnika wskazuje temperaturę prawidłową
    Czujnik powietrza w kolektorze dolotowym ok
    Czujnik temp. w masowym przepływomierzu powietrza ok
    Temperatura RET ok
    Temperatura z czujnika zewnętrznego też jest ok
    Błędów w EMS brak.
    I teraz pytanie co jest grane, jak robię test czy komputerem czy po prostu wciskam pedał gazu i czekam aż się wiskoza wyciszy to wszystko jest w porządku jedyne co zauważyłem że jak chodzi na biegu jałowym to słyszę pracę EGR i w tedy dochodzi do chwilowego za sterownia wisko mogę to podglądnąć w parametrach w SDP.
    Wszystko na to wskazuje że problem jest podczas jazdy.
    Wszelakie sugestie mile widziane z góry dzięki.

    0 7
  • #2 30 Paź 2017 06:46
    szyniu
    Poziom 20  

    Robiłem jeszcze raz test wiko i na postoju z komputera jak ją steruje to się włącza i wyłącza a podczas jazdy jak temperatura otoczenia jest poniżej 15 stopni temperatura nie skoczy wyżej niż druga kreska wskaźnika ciągle sprzęga się wisko i chłodzi motor.
    Nikt nie przerabiał czegoś takiego ?

    0
  • #4 30 Paź 2017 22:08
    mariomalinie
    Poziom 17  

    szyniu napisał:


    Czujnik temp. silnika wskazuje temperaturę prawidłową
    Czujnik powietrza w kolektorze dolotowym ok
    Czujnik temp. w masowym przepływomierzu powietrza ok
    Temperatura RET ok
    Temperatura z czujnika zewnętrznego też jest ok


    Witam
    Dobrze kombinujesz, ponieważ wszystko oprócz czujnika temp. w masowym przepływomierzu i czujnika temp. zewnętrznej ma wpływ na prędkość wentylatora. Do tego jeszcze układ klimatyzacji może zażądać zwiększenia prędkości, ale myślę że przy aktualnej temperaturze na zewnątrz to mało prawdopodobne. Ja na twoim miejscu szczególnie przyjrzałbym się temperaturze retardera i temperaturze w kolektorze dolotowym, ale w czasie jazdy, nie na postoju. wystarczy że któryś z czujników jest uszkodzony i oszukuje przy wyższych temperaturach i może powodować takie zachowanie wentylatora.

    0
  • #5 01 Lis 2017 18:32
    szyniu
    Poziom 20  

    Muszę zrobić test drogowy to prawda, ale zastanawia mnie ta temperatura zewnętrzna dlaczego po przekroczeniu 15 stopni problem znika a może spróbować zasymulować temperaturę zewnętrzną jak się nie spróbuje to się nie dowie.

    0
  • #6 23 Paź 2018 21:09
    seebaas
    Poziom 1  

    witam,
    mam ten sam problem z moją R440 xpi., czy rozpracowałeś to może?

    1
  • #7 02 Sty 2019 22:01
    szyniu
    Poziom 20  

    Problem tkwił w zbyt wysokiej temperaturze powietrza dolotowego, było to spowodowane nie prawidłowym działaniem EGR.

    0
  • #8 02 Sty 2019 22:01
    szyniu
    Poziom 20  

    Problem tkwił w zbyt wysokiej temperaturze powietrza dolotowego, było to spowodowane nie prawidłowym działaniem EGR.

    Dodano po 33 [sekundy]:

    Opis jak wyżej

    3