Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 3 fazowy a kosiarka

SLiDer84 07 Sie 2005 17:23 3928 8
  • #1 07 Sie 2005 17:23
    SLiDer84
    Poziom 16  

Witam
    Wiem ze ten temat byl juz poruszany wielokrotnie ale ja jestem totalnym laikiem w tej sprawie i potrzebuje zeby ktos mi wytlumaczyl to po chlopsku!!!!
    A wiec mam kosiarke zrobiona z silnika 3 fazowego nie wiem jaki mocny bo na tabliczce znamieniowej nic nie zostalo :( wielkosci mniejszzej niz silnik w pralce. Kosiarka jest bardzo slaba i nie wiem czy da sie cos zrobic aby zwiekszyc jej moc ??
    P.S. przedstawiam schemat podlaczenia silnika!!!
    pozdrawiam

0 8
  • #2 07 Sie 2005 20:42
    mikomik
    Poziom 10  

Witam.
    Z tego schematu to mi wychodzi że ten silnik nie jest trójfazowy tylko jedno, z silnika wychodzą cztery przewody , dwa od uzwojenia pracy i dwa od rozruchu.
    Jeśli jest to silnik na 1500 obr. to można go przezwoić na wyższe obroty ( nie wszystkie silniki nadają się do przeróbek) i wtedy moc silnika się zwiększy.
    Natomiast przy 3000 obr. nic się już nie da zrobić.

0
  • #3 07 Sie 2005 20:48
    prezes5000
    Poziom 20  

Witam!
    Silnik zapewne jest od pralki i ma ok.160W co jest za mało jak na kosiarkę.Jeżeli chcesz zrobić kosiarkę to postaraj się o silnik z wirówki, na nim Ci pociągnie.

0
  • Pomocny post
    #4 07 Sie 2005 21:36
    numerek12
    Poziom 21  

a mógbyś wstawić fotkę tej kosiarki ?

silnik od pralki w zupelności wystarczy -zrobiłem takich kilka i nie było problemów kosiło to to trawe wysokości ok 15 cm !!!
    żadna fabryczna kosiarka nie mogla uciągnąć :)

tajemnica tkwi nie w mocy silnika a ........w nożu !
    nóż jeśli jest zamocowany tylko na ośi to nie pociągnie bo trawa się zaplącze
    nóż należy przykręcić do talerza tak aby wystawal nie wiecej niż 5 cm dopiero ten talerz zamocować na osi silnika