Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SILNIK PODCZAS ZAPŁONU ZATRZYMUJE SIĘ. ROZRZĄD. JUMPER. SILNIK PUMA 2,2 HDI.

27 Paź 2017 09:15 765 2
  • Poziom 8  
    Witam.
    Miałem awarię wałka rozrządu (wydechu). Pękła jedna z dźwigienek i zablokowała krzywkę, która się ukręciła. Auto-CITROEN JUMPER 2,2 HDI 120 KM, silnik PUMA. 2007 rok.
    Silnik pracował do końca. Dopiero jak go zgasiłem, nie dało rady odpalić ponownie. Wymieniłem wałek , dźwigienkę. Sprawdziłem zawory. Kupiłem nowy łańcuszek rozrządu i napinacz (auto ma przejechane 400 000 km, 200 000 w ciągu ostatniego roku.) Rozrząd ustawiłem na znakach ( blokada wałków i koła zamachowego) i tu zaczął się problem podczas odpalania. Dopóki kręci się na sucho jest OK. Po podaniu plaka lub włączeniu zapłonu, silnik staje. Bendiks sie cofa i przestaje kręcić. Wydaje się, że zapłon jest za wcześnie i tłok się cofa. Przestawiałem o ząbek w jedną i drugą stronę, ale dzieje się to samo. Dodam, że gdy ustawiłem silnik na blokadach tłok był około 2 cm poniżej najwyższego położenia.
    NA 99 % to wina rozrządu, ale po około 30-40 próbach ustawienia go dałem sobie spokój. Mechanik ma czas dopiero za 2 tygodnie, więc może ktoś miał podobny problem i coś mi doradzi wcześniej.
    Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 1  
  • Poziom 8  
    Tak też myślałem. Zamówiłem już na Allegro czujnik położenia wału na podmiankę. Jutro się okaże.
    Dzięki za pomoc.