Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCANIA R420 - Wyciek na łączeniu kolektora wydechowego.

zbigniew111222 27 Oct 2017 17:58 4917 6
  • #1
    zbigniew111222
    Level 8  
    Witam.
    Mam problem z scania r420. Pojawil się wyciek (olej/ropa) na łaczeniu kolektora wydechowego i pozatym dymi z wlewu oleju. Jaka moze byc tego przyczyna?
  • #2
    darfur5
    Level 34  
    Na początek wymień odmę jeśli to nie pomoże to czeka cię spory wydatek.
  • #3
    mariomalinie
    Level 19  
    Witam.
    Miałem kiedyś przypadek w którym były takie same objawy i okazało się, że przytarł się jeden z cylindrów. Powstały spore rysy na tulei, tłoku i pierscieniach, nie wiadomo dlaczego tak się stało... najlepiej odkrec kolektor wydechowy i sprawdź z którego cylindra wydostaje się olej i paliwo. Pozdrawiam
  • #4
    kaczy2214
    Level 13  
    Mogą być nieszczelne prowadnicę zaworów jak zdejmiesz kolektor wydechowy to zobaczysz czy z prowadnic wycieka olej. Dymienie czy parowanie z odmy może być spowodowane nieszczelnością skrzyni korbowej, miarka oleju, wlew oleju, membrana odmy, prowadnice zaworów, pierścienie -tłoki. W tej kolejności
  • #5
    mariomalinie
    Level 19  
    I jeszcze zasadnicze pytanie jak ten silnik pracuje? Ma jakieś niedomagania (nierówna praca,dymienie)?
  • #6
    saron22
    Trucks specialist
    mariomalinie wrote:
    najlepiej odkrec kolektor wydechowy i sprawdź z którego cylindra wydostaje się olej i paliwo.


    I to jest jedyna sensowna porada w tym temacie. Odkręć kolektor wydechowy uprzednio zaślepiając oczywiście króciec podający olej do turbiny i zapal silnik na chwilę. Zaraz będziesz wiedział z którym cylindrem jest problem. Jak już ustalisz które cylindry szwankują to zdejmij pokrywy, wyjmij pompowtryski i przyjrzyj się im dokładnie. Chodzi o to czy nie mają pękniętych sprężyn, korpusów, dziur na końcówka wtrysku itd. Jeśli tam nic nie znajdziesz to niestety głowice do zdjęcia. Warto zacząć od tych na których jest problem. Ale żeby zrobić tą robotę raz a porządnie to warto jednak zdjąć wszystkie 6 głowic i zobaczyć w jakim stanie są tłoki, tuleje itd.
  • #7
    sebastian607
    Level 17  
    Miałem podobny przypadek, przyczyną był lejący wtryskiwacz.