Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Piec nagrzewa się i wyłącza

bartasg 27 Oct 2017 21:03 5112 9
    bartasg
    Level 9  
    Witam serdecznie,

Na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem więc bardzo proszę o wyrozumiałość.

Rozpoczynam pierwszy sezon grzewczy w swoim nowym domu. Na całym parterze posiadam podłogówkę, na górze w pokojach kaloryfery i w łazience też podłogówkę plus drabinkę.

Mam problem, gdyż nie mogę dogrzać domu do 21 stopni. Posiadam piec gazowy Buderus GB 012 25K‎ i sterownik Delta Dore Tybox 137. Mam ustawioną temperaturę na dzień 21 stopni. Wracam do domu po całym dniu i jest 20,5 stopnia, piec nie chodzi. Mija kilka minut, piec się włącza nagrzeje do ok. 50 stopni (temperatura na grzejniki na piecu ustawiona 60) miną może dwie minuty i się wyłącza, spada do ok. 20 i 10 minut spokoju, po 10 minutach znowu to samo i tak w kółko. Kaloryfery zapowietrzone nie są nawet nie zdążą się nagrzać, są letnie, podłogówka letnia. Nie jestem w stanie nagrzać. Nagrzeje się po kilku godzinach i to głównie przez gotowanie w kuchni. Ta sytuacja trwa od kilku tygodni kiedy tak na dobrą sprawę się ochłodziło i dopiero po kilku miesiącach temperatura w domu spadała poniżej 21 stopni. Bardzo proszę o pomoc jak sobie z tym poradzić i o co w tym wszystkim chodzi.

Pozdrawiam i liczę na pomoc.
    Erbit
    Level 41  
    bartasg wrote:
    ... Mam ustawioną temperaturę na dzień 21 stopni. Wracam do domu po całym dniu i jest 20,5 stopnia, piec nie chodzi.

Rozumiem, że 21 stopni masz ustawione na sterowniku - a gdzie widzisz 20,5? Też na sterowniku czy na innym termometrze ?

Próbowałeś podnieść temperaturę na sterowniku ?
    bartasg
    Level 9  
    Erbit wrote:
    bartasg wrote: