Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Citroen Evasion 2.0 16V 136 KM LPG - kiepsko pali zimny

27 Oct 2017 21:22 891 9
  • Level 12  
    Cześć elektrodziacy.
    Mój citroenik od czasu jak zaczęło się schładzać zaczął gorzej odpalać . Jak się zagrzeje jest OK, ale jak np. wystygnie trochę, to też jest ciut gorzej.
    Objawy sa takie:
    - zimny silnik całkowicie-odpala na styk, po chwili (ok2,3 sek) zgaśnie .Przy kolejnym kręceniu ciężko mu odpalić,tak jakby się zapowietrzał,cofało paliwo do zbiornika przez noc, ale jak poczekam ok 1 minuty aż usłyszę cyknięcie pod maską, właczę zapłon i pompka znowu bzyknie ( to jest to cyknięcie przekaźnika chyba) uruchomi się już ładnie. Jednak przy wciskaniu pedału przyspiesznika przydławia się.Po 2,3 min pracy jak sie podgrzeje jest ok.

    -przestygnięty silnik,lekko ciepły-odpala dobrze, jednak przy wcisnięciu pedału przyspiesznika przydławia się-po ok.30sek. jest juz ok.

    Ostatnio wymieniłem silniczek krokowy na nowy(zamiennik nowy) i problem niby zniknął ale po kilku dniach powrócił. Pomyślalem, może zamiennik gówno wart. Udało mi się dostać używany-też było ok i też na kilka dni. Zamontowałem spowrotem zamiennik. Znowu kilka dni było dobrze. Zastanawiam się, jaki czujnik może mieć jeszcze wpływ na to. Może cz.temperatury coś przekłamuje i nie podaje właściwej temperatury, ew. zastanawiam się jeszcze nad pompką paliwa, która może podaje za niskie ciśnienie. Choć próbowałem uruchomić silnik bezpośrednio na LPG i też się dławi.
    Oczywiście wyjeżdzając czekam chwilę, aż się silnik podgrzeje i niby też jest to sposób na rozwiązanie , ale wolałbym spać nie myśląc o tym. ;)

    Może ktoś mial coś podobnego?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 24  
    Też bym sprawdził pompę paliwa .
  • Level 27  
    Zakręć gaz na butli, wypal ten, co masz w obiegu (2 min), pojeździj chwilę na benzynie i idź spać. Na drugi dzień sprawdź, jak odpala.
  • Level 12  
    Pompa wymieniona na nową-bez zmian, zamontowana druga przepustnica - bez zmian. Od niedawna doszedł efekt dławienia się przy wciśnięciu pedału przyspiesznika. Jeśli bardzo delikatnie to zrobię, to wchodzi na obroty, jak normalnie to się dławi. Jeszcze mam pomysł na wymianę czujnika temperatury, i w ostateczności wtryski. Jakieś pomysły?
  • Level 35  
    jozeks73 wrote:
    Pompa wymieniona na nową-bez zmian, zamontowana druga przepustnica - bez zmian. Od niedawna doszedł efekt dławienia się przy wciśnięciu pedału przyspiesznika. Jeśli bardzo delikatnie to zrobię, to wchodzi na obroty, jak normalnie to się dławi. Jeszcze mam pomysł na wymianę czujnika temperatury, i w ostateczności wtryski. Jakieś pomysły?


    A sprawdzałeś parametry pod komputerem?
    Czy wymieniasz rzeczy bo tak myślisz?

    Zakręciłeś gaz w końcu czy nie?
  • Level 27  
    A dlaczego wymienić chcesz pół samochodu zamiast albo dać mechanikowi, albo samemu zrobić jakąś diagnostykę wstępną. Podpinasz manometr na listwę i wiesz, czy masz ciśnienie, czy nie - nie trzeba pompy wymieniać.Tak samo czujnik temperatury - można sprawdzić, po co od razu wymieniać. Przy okazji ciśnienie sprężania, by mieć spokojniejszą głowę, obejrzysz przy okazji świece, itp. Nie wymieniaj część na chybił trafił, bo szkoda kasy, a spróbuj znaleźć przyczynę. A na samym początku przed jakimkolwiek działaniem zakręć gaz.
  • Level 12  
    Wiem,że wypadałoby podłączyć pod kompa, ale z autopsji wiem,że zarówno mechanicy nieautoryzowani jaki i autoryzowani po odczytach komputera również wymienią ci pół auta i dalej nie będzie dobrze. Nie raz tak było, a mechanik na to że komputer pokazywał.Teoria teorią a praktyka praktyką.Chętnie bym zapłacił rozsądne pieniądze za naprawę. Będę rozkminiał dalej, na diagnostykę już jestem umówiony.
  • Level 35  
    Bo są mechanicy i wymieniacze.
    Połowa w internecie umie tylko błędy czytać, 1/4 z drugiej połowy potrafi je interpretować, a pozostałe 1/4 potrafi sprawdzić parametry.

    A gazu dalej nie zakręcił :P
  • Level 12  
    No dobra.
    Komputer wykazał że wadliwy jest czujnik MAP. Wymieniony na nowy boscha-bez zmian. Podmieniłem całą przepustnicę z 4 czujnikami-bez zmian. Wziąłem się za zmianę czujnika temperatury, ale po jego odłączeniu postanowiłem uruchomić silnik. I proszę bardzo-zaczął chodzić jak należy. Hurrra.
    Nie, nie Panowie i Panie, nim wykręciłem czujnik podłączyłem nowy do wtyczki. Uruchamiam-dalej to samo. Ja pindole. Zmierzyłem ciśnienie paliwa na listwie- waha się pomiędzy 2,7-2,3 przy czym pompa jest nowa. I teraz się zastanawiam, bo teoretycznie powinno być 3 , ale znowu przy odpiętym czujniku temperatury,chodzi jak należy.
    Kolega wyszukał w oprogramowaniu do Citroena,że ma być nawet 3,5, ale szukając pompy do kupienia wszystkie miały po 3 atm .
    Wygląda mi to na zbyt ubogą mieszankę, bo potrafi pierdnąć w kolektor ssący. Ale czyżby bez czujnika miał mocno zwiększoną dawkę paliwa?
    A co ciekawe, to od kilku dni nie świeci mi się kontrolka świateł mijania i check, który powinien świecić przy wł. zapłonie.
    Ciekawe?
  • Level 12  
    No nareszcie.
    Problem rozwiązany. Mianowicie jak to zwykle w przyrodzie bywa, okazało się, że jednak pompa paliwa. Tak jak kolega odczytał,że ma być 3,5 bara i tak ma być. Zakupiłem z 2 tyg wcześniej przepustnicę używaną a widząc, że gość ma pompę to jeszcze ją wziąłem tak na wszelki wypadek. Ale , że wcześniej kupiłem nówkę w InterCarsie, to była zamontowana nówka. Co z tego jak nie tą dziady sprzedali. Zmierzyliśmy tą używkę i ona dawała ok.3,8 bara. Po wymianie od razu inne auto. Poprosiłem kolega aby w serwisówce sprawdził czy aby do 2.0 ale 123KM nie ma być innego ciśnienia i faktycznie te silniki maja mieć 2,3 -2,7 bara a 2.0 16V 136Km 3,5 bar i tyle teraz mam na listwie wtryskowej.
    Pozdrawiam
    A temat może się komuś przydać.