Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sposoby oszczędzanie paliwa.

E8600 12 Lis 2017 21:10 13032 298
  • #271
    sanfran
    Poziom 38  
    Zbigniew 400 napisał:
    A w Brazylii na czym jeźdźą ?


    Na gazie ziemnym. CNG Compressed Natural Gas. Tankuje się to lancą wtykaną gdzieś pod maską i kosztuje 1/4 jazdy na benzynie. Tyle się dowiedziałem od kierowcy, który mnie wiózł z Macae (takie centrum naftowe w Brazylii) na lotnisko w Rio uwzględniając jego kulawy angielski i mój kulawy portugalski.
  • Metal Work Pneumatic
  • #272
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    Tzok
    Dlatego gdy tankuję co chwilę widzę wypasione fury w kolejce do gazu.
    A ile to było wcześniej teorii o gazie
    Zawory wypala, a benzyna nie.
    Szkodzi silnikom o duźym przebiegu
    Stare silniki się nie nadają
    I inne ciekawe bzdury.
    Zamontowałem w 125p po 100k przebiegu gaz, zrobiłem 50k, potem remont silnika. Zrobiłem 100k, ugotowałem silnik/pękła rura gumowa chłodnicy/. Po rozebraniu silnika mechanik stwierdził dobry stan silnika. Wymiana tylko pierścieni i uszczelki.
  • #273
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Koszty wymiany aku w hybrydach są bardzo wysokie, bo same aku są dedykowane i wielokrotnie przepłacone w stosunku do ich pojemności. Ponadto w tych autach akumulatory są przeciążane i stąd ich krótka żywotność. Gdyby miały większą pojemność, żywotność by wzrosła. Ponadto prądy ładowania są zbyt wysokie. Aku wcale nie muszą być ciężkie. Poczytajcie na stronie do której podałem link w poprzednim poście. Istnieją aku polimerowe. Są lekkie, wydajne, trwałe i niestety dość drogie w porównaniu z ołowiowymi. Myślę że ze względu na niszowość ich cena nie jest atrakcyjna. Mimo to konwersja kopciucha na elektryka jest cenowo w zasięgu przeciętnego używanego auta a osiągi akceptowalne.
  • #274
    E8600
    Poziom 38  
    Xantix napisał:
    Natomiast silnik elektryczny zapewnia nam maksymalny moment obrotowy na kołach od 0 rpm.

    Zgadza się ale jest to związane ze znacznym wydatkiem energii. W elektrykach stosuje się i tak PWM aby wydłużyć dystans a dzieje się to kosztem momentu obrotowego.

    Metanol w wysilonych silnikach jest po to aby odprowadzić ciepło ot całą tajemnica.

    Jedynym alternatywnym paliwem jest wodór tylko jak go wytwarzać bez wydatku energii? Wyszło, że HHO to pic na wodę gdyż pobiera za dużo energii. Gdyby istniał jakiś inny niż hydroliza sposób pozyskiwania wodoru?
    BMW kombinowało coś z wtryskiem wody do silnika całą technologia nie jest nowa bo była stosowana kiedyś w lotnictwie.
    Link
  • Metal Work Pneumatic
  • #275
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Po piewsze woda musiałą by być dodawana jak silnik jest nagrzany, po drugie musiała by być miękką żeby małe kropelki mogły być stworzone przez wtryskiwacz, po trzecie może sobie takie coś założę .
    Jak silnik działa na wysokich obrotach to ciepło w cylindrach powoduje odparowanie wody, zresztą BMW malutko wody zużywa .
  • #276
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    Była kiedys firma w Polsce montująca wodę ale chyba splajtowała. Oferowali oszczędność 20% paliwa.
  • #277
    E8600
    Poziom 38  
    W BMW stosuje się wodę destylowaną. Co do wody tylko pytanie czy nasze paliwo nie zawiera już jej w nadmiernej ilości? Oczywiście, że silnik musi być nagrzany bo woda ma na celu odprowadzenie ciepła co poprawia proces spalania benzyny (wtrysk wody jest tylko na wysokich i średnich obrotach na niskich obrotach nie bo mógłby zalewać układ zapłonowy). Część paliwa w normalnym silniku ma za zadanie chłodzić silnik dlatego nie jeździmy na ubogiej mieszance bo silnik by się skończył zbyt szybko.
  • #278
    kulmar
    Poziom 25  
    E8600 napisał:
    W BMW stosuje się wodę destylowaną.


    Gdzieś czytałem, że Japończycy eksperymentują z wodą ozonowaną. Podobno uwalniający się z niej tlen znacznie poprawia jakość spalania mieszanki.
  • #279
    Xantix
    Poziom 40  
    kulmar napisał:
    Podobno uwalniający się z niej tlen znacznie poprawia jakość spalania mieszanki.

    A nitro to niby na jakiej zasadzie działa? Wzbogaca mieszankę w tlen co pozwala na zwiększenia udziału benzyny w mieszance stechiometrycznej.
  • #280
    kulmar
    Poziom 25  
    Xantix napisał:
    kulmar napisał:
    Podobno uwalniający się z niej tlen znacznie poprawia jakość spalania mieszanki.

    A nitro to niby na jakiej zasadzie działa? Wzbogaca mieszankę w tlen co pozwala na zwiększenia udziału benzyny w mieszance stechiometrycznej.


    No właśnie. Czyli jakby iść tą drogą, to pewnie można znacznie zredukować zużycie. Tylko nie mogę odszukać linka do tego artykułu. Może uzyskali takie efekty, że przestali się tym chwalić.
  • #281
    vodiczka
    Poziom 43  
    kulmar napisał:
    Gdzieś czytałem, że Japończycy eksperymentują z wodą ozonowaną. Podobno uwalniający się z niej tlen znacznie poprawia jakość spalania mieszanki.
    Wodę ozonowaną czy wodę utlenioną (kilkuprocentowy roztwór H2O2) ?
    W wodzie ozonowanej zawartość tlenu i/lub ozonu jest zbyt mała by miała znaczący wpływ na spalanie.
  • #282
    kulmar
    Poziom 25  
    Pisali o ozonowanej (O3), ale może nie napisali całej prawdy, albo redakcja coś przekłamała.
  • #283
    Xantix
    Poziom 40  
    kulmar napisał:
    Czyli jakby iść tą drogą, to pewnie można znacznie zredukować zużycie.

    Wątpie, to nie diesel. W silniku benzynowym, zgodnie z termodynamiką każda metoda doładowania silnika (czy to przez zwiększenie ładunku w cylindrach czy to przez dodanie do paliwa utleniacza) powoduje obniżenie sprawności termodynamicznej. Wzrasta moc z jednostki pojemności (czyli wysilenie silnika), ale sprawność spada. Odwrotnie niż w dieslu.
  • #285
    Michał93b
    Poziom 12  
    Ktoś tam pisał na poprzedniej stronie o samochodzie z generatorem napędzanym silnikiem spalinowym w optymalnych warunkach pracy. Takie auto powstało - Opel Ampera. Nie przyjął się zupełnie, więc najwidoczniej nie tędy droga.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Ampera
  • #286
    kulmar
    Poziom 25  
    Czyli to ślepa uliczka. A możemy zaufać bo Opel to solidna niemiecka marka.
  • #287
    Michał93b
    Poziom 12  
    kulmar napisał:
    Czyli to ślepa uliczka. A możemy zaufać bo Opel to solidna niemiecka marka.

    Wyczuwam ironię :)
    W każdym razie, gdyby było tak wspaniale jakie były założenia - 1.4l/100km, to przyjąłby się, nawet bez marketingu. Bodajże na autocentrum.pl był test tej Ampery, wiem, że miała istotne wady, ale musiałbym sobie ich wideorecenzję odświeżyć :)

    EDIT: Test został zdjęty, ciekawe dlaczego....

    Hahahahahahahah, doczytałem inny test :D Już wiadomo skąd im się te 1.6l wzięło :D :D

    Cytat:
    Z tych 90 km Opel pokonał 70 km bez spalenia choćby kropli paliwa – to o ponad 50 km dłuższy dystans niż w przypadku Priusa Plug-in. Po przejechaniu 70 km i rozładowaniu akumulatorów w Oplu włączył się silnik spalinowy napędzający generator prądu. Średnie zużycie paliwa w przeliczeniu na 100 km wyniosło 1,6 l.

    Używamy sformułowania „w przeliczeniu”, ponieważ ten wynik można osiągnąć tylko podczas pierwszych 100 km. Konkurencyjna Toyota Prius Plug-in (w salonach za rok) spala średnio prawie dwukrotnie więcej benzyny. To przypadek, że nasz wynik testowy 1,6 l/100 km odpowiada spalaniu podawanemu przez producenta – dane fabryczne zostały osiągnięte według skomplikowanego klucza normy europejskiej, której do końca nie rozumieją nawet przedstawiciele Opla.

    35-litrowy zbiornik paliwa w Amperze zapewnia zasięg 500 km. Dlaczego nie większy, skoro średnie spalanie wynosi 1,6 l/100 km? Pierwsze 100 km przejeżdżamy głównie na baterii. Po jej rozładowaniu silnik pracuje cały czas i wtedy spalanie w trasie rośnie nawet powyżej 7 l/100 km. Winna jest temu przede wszystkim wysoka masa auta, przekraczająca 1,7 t – akumulatory dużo ważą.

    Cytat z: http://www.auto-swiat.pl/nowe/sprawdzilismy-czy-opel-ampera-spala-tylko-1-6-l-100-km/ce38h
  • #288
    kulmar
    Poziom 25  
    No dobrze, to już wiemy że Niemcy oszukują; niech spala 3.2l/100 - też się nie przyjmie?
  • #289
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    Policz róznicę w cenie zakupu i kiedy Ci się zamortyzuje.
  • #292
    vodiczka
    Poziom 43  
    Michał93b napisał:
    Ktoś tam pisał na poprzedniej stronie o samochodzie z generatorem napędzanym silnikiem spalinowym w optymalnych warunkach pracy. Takie auto powstało - Opel Ampera. Nie przyjął się zupełnie, więc najwidoczniej nie tędy droga.
    Michał93b napisał:
    Czyli to ślepa uliczka. A możemy zaufać bo Opel to solidna niemiecka marka.
    Opel Ampera > "W wypadku rozładowania akumulatora, zasięg do 500 km zwiększy silnik spalinowy o pojemności 1.4, mocy 86 KM." /z Wikipedii/ Tu link do dyskusji: http://forum.samochodyelektryczne.org/viewtopic.php?t=1291

    Ja pisałem na poprzedniej stronie ale niedokładnie przeczytałeś :)
    Proponowałem turbinę gazową zespoloną z generatorem jako jeden zespół. Turbinę o mocy ok. 30 kW (41KM) lub mniejszej. Dodam czego nie napisałem - sterownik turbiny kontrolowałby na bieżąco stopień naładowania akumulatora i uruchamiał turbinę gdy rozładowanie przekroczy dopuszczalny poziom. Opcjonalnie - w trybie jazdy pozamiejskiej, turbina jest uruchamiana po przejechaniu kilku kilometrów. Zasadne jest pytanie:
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    A jak jest cena turbin gazowych na LPG, np. 10kW i 110kW.
    Nie znalazłem ceny ale skoro jest producent generatorów małej mocy (12,5 kW) napędzanych turbiną to są i odbiorcy, zatem cena prawdopodobnie nie jest kosmiczna.
    Powtórnie załączam link do wzmianki o tych turbinach:
    http://gazeo.pl/biznes/przemysl/Mikroturbiny-gazowe-Bladon-Jets,artykul,8704.html
    Jeżeli przyjąć to co napisał Strumień świadomości:
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Bez problemu 10kW obsłuży jazdę po mieście.
    to mamy gotową turbinę do zbudowania prototypu auta z takim napędem.
  • #293
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Ozonowanie wody dodawanej do silnika kompletnie mija się z celem z powodu znikomej rozpuszczalności ozonu w wodzie. Zapewne chodziło o wodę utlenioną. Natomiast zastanawiałem się nad generatorem ozonu do powietrza na potrzeby spalania.
  • #294
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    jaszczur1111 napisał:
    ozonu do powietrza na potrzeby spalania.

    Ozon to rdza i deaktywacja plastików i gum.
  • #295
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Niestety tak. Ale mimo to kusi mnie taki pomysł. Można podawać go bezpośrednio do metalowej części kolektora. Pytanie czy w ogóle ma to sens ?

    A jeszcze jaki jest koszt 1 litra perchydrolu (woda utleniona 70%) w porównaniu z 1 l wachy ?
  • #296
    helmud7543
    Poziom 43  
    Zaraz zejdziemy na zalety paliwa hipergolowego :-)
  • #297
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Tu nie chodzi o dodatkowy tlen tylko zwiększenie objętości w trakcie parowania.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Po drugie wodór byłby dobrym paliwem na autostrady , tankujesz i jedziesz spalasz na bieżąco.
    Nie wiem czy jest tańszy czy droższy od benzyny w stosunku kWh/PLN.
  • #299
    sanfran
    Poziom 38  
    Jeśli ktoś myśli, że wodór jest wykorzystywany w silnikach tłokowych to jest w błędzie. Wodór wykorzystuje się w ogniwach paliwowych do produkcji energii, do tego mała (jak na autobus) bateria trakcyjna i silnik elektryczny.
    U mnie po wsi juz od trzech lat takie autobusy jeżdżą:



    Link


    Za takim autobusem to tylko krople wody na asfalcie zostają.
    Gdzieś to juz opisywałem, na dachu jest kilka butli, mieszczą 35 kilo wodoru i starcza to mniej wiecej na pół dnia jazdy.

    Wrażenia z jazdy jak z trolejbusa.

    Ale lubią się psuć. Np restart trwa dwie - trzy minuty.
    A taki widok nie należy do rzadkości:

    Sposoby oszczędzanie paliwa.