Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prąd na sekundę wyłącza się i włącza - tylko w kuchni, gdy na dworze mocno wieje

29 Paź 2017 15:57 1506 12
  • Poziom 5  
    Witam. Dzisiaj w mieszkaniu zauważyłem coś dziwnego. Jak zawieje mocno wiatr na dworze, to w kuchni wyłącza się na sekundę prąd i załącza ponownie. Włączają mi się i wyłączają wszystkie urządzenia, które tam mam (lodówka, komputer, światło) oprócz routera z Netii, który jest podłączony do kontaktu obok kontaktu, do którego jest podłączony komputer stacjonarny. W innych pomieszczeniach wszystko jest ok. W dużym pokoju mam podłączony telewizor, laptop i żarówki led i tam się też nic nie dzieje. Tylko w kuchni.
    Mieszkam w kamienicy na poddaszu.
    Nie znam się na elektryce. Jestem laikiem w tych sprawach.
  • Poziom 42  
    ArmenVanLasso2 napisał:
    Nie znam się na elektryce. Jestem laikiem w tych sprawach.
    Ale chyba wiesz, czy masz licznik 3 fazowy, czy jednofazowy do tego mieszkania.
  • Poziom 5  
    Licznik jednofazowy
  • Poziom 42  
    ArmenVanLasso2 napisał:
    Licznik jednofazowy
    Jeśli tak, to nie ma to nic wspólnego z wiatrem, bo światło musiałoby przygasać w całym mieszkaniu.
  • Poziom 5  
    Rozumiem. Czy w takim razie to może być przez deszcz?
    Mieszkam na poddaszu i w jednym z pokoi przecieka mi dach, który mam spadowy.
  • Poziom 42  
    ArmenVanLasso2 napisał:
    Czy w takim razie to może być przez deszcz?
    Raczej nie, bo woda mogłaby zrobić zwarcie, czyli skutek raczej nie chwilowy. Mogą to być niedokładnie skręcone przewody. Może są poprowadzone po konstrukcji dachu, który drga przy gwałtownych porywach. Raczej nic sam nie znajdziesz. Trzeba sprawdzić przewody, może puszki od tych newralgicznych w stronę zasilania, czyli bezpieczników i licznika.
  • Poziom 5  
    Rozumiem. Czy to stanowi w tym momencie jakieś poważniejsze zagrożenie?