Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 2004 - ZBR 2087-03

hessel. 29 Paź 2017 21:34 1335 8
  • #1 29 Paź 2017 21:34
    hessel.
    Poziom 13  

    Witam. Mam dwa pytania. Jak pozbyć się tego błędu. Otóż jest dołożony hebel od FH-12. Jest na minusie w ten sposób, że są pozostawione (jakieś - od czego nie wiem) brązowe przewody minusowe podłączone do klemy minusowej. Przy czym część z nich podłączone dobrze, tzn. za heblem. W efekcie na wyłączonym heblu (czy może w trakcie montażu) spaliło tacho i jest założone drugie, zaś przewody minusowe złącza A są zmostkowane, był dołożony przekaźnik na zasilaniu złącza A żeby prąd nie wchodził na moduł ZBR w kierunku przeciwnym (tj. odwrócona polaryzacja - to wyrzuciłem), centralne smarowanie ma zware do D+ wewnątrz modułu ZBR w sposób losowy, nie widzi wiskozy w sposób stały, paru czujników, itp., czyli spalony komputer. ECAS wyrzuca nierealne DTC i nie widzi czujnika poziomowania, czyli uszkodzony. Jest dołożony jakiś układ czasowy na 230V żeby opóźniało rozłączenie hebla o parę sekund. Część przewodów przy tacho jest powyrywana z kostek razem z pinami i nie wiem np. gdzie idzie 172. I nie wiem co to za dołożony/ucięty biały przewód podpisany SERTACHO ?? Jest taka partyzantka, że hej. 3/4 awarii już usunąłem, bo MANa zholowali tuż po zakupie na serwis na zablokowaną skrzynię automatyczną. Była litania niepojętych błędów, a wodziki rozblokowałem ręcznie. Wina uszkodzonej elektryki. Brakuje przewodów minusowych od tachografu i podejrzewam, że zostały one usunięte jako spalone, bo ich w ogóle nie ma, a w zamian za to masa była puszczona w niepojęty sposób lewym kablem do kasety ZBR. Dlatego drugie pytanie czy ktoś ma schematy na tę okoliczność.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Coś tak szczególowe jak tu byłoby zbawieniem klik na linka Mam prośbę do kol. @svavecone żeby przemyślał sprawe na wolnym czasie, bo trzeba uzyskać pewność naprawienia-wyrzucenia tej pajęczyny. Kiedyś już się pytałem na elektrodzie o co to chodzi z tą podwójną masą w MANie. W tej chwili mogę dokończyć naprawę wyłącznie drogą porównania jak było w oryginale, a nie jest, bo ustalenie wszystkich skutków odwrócenia tej polaryzacji na zasadzie podmiany z drugiego MANa czy coś jest arcy trudne. Dodatkowo sposób ukrycia uszkodzeń komplikuję tę pozostałą 1/4 tak, że bez wymaganych schematów nie ruszy.

    0 8
  • Sklep HeluKabel
  • #2 30 Paź 2017 20:51
    dare23
    Poziom 17  

    Witam. Główny odłącznik prądu czyli "Hebel" w manach jest na plusie a nie na minusie. Brązowe przewody to przewody masowe które mają być podpięte na stałe do minusa. Zasilanie tachografu jest podpięte na stałe do plusa a nie poprzez główny odłącznik. Od tego bym zaczął robić porządki w instalacji bo uszkodzić można wiele sterowników odłączając tylko część przewodów masowych.

    A ten numer błędu ZBR czy to przypadkiem nie jest 2987-03? Pomyłka czy tam faktycznie jest 2087-03?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 31 Paź 2017 06:24
    hessel.
    Poziom 13  

    No tak o ten chodzi. Po nocy pisałem i nie widziałem. Czyli coś mam programować czy jak ? Widzę, że masz pojęcie, to powiedz co tam idzie popalić jeszcze. Bo o tym tachografie to ja już wiedziałem dawno temu, a dowiedziałem się jak już było za późno. Elektryk podświadomie nigdy w życiu nie rozłączy w pierwszej kolejności minusa zasilania, bo wie czym to grozi, ale to nie był elektryk, a raczej mechanik. Spalił sobie tacho, to mu wytłumaczyłem co źle zrobił. Okazało się, że odłączenie brązowych od klemy grozi spaleniem tachografu, bo coś jest nie tak z oryginalną instalacją. Na pewno jest to jakaś wyższa technika, bo mam tamten spalony TDCO i ewidentnie stworzono dwa zupełnie niezależne obwody, tylko dalej nie wiem po co. Coś jakby zasilanie ujemnym napięciem, ale ja tam nie myślę ryzykować wyrzucenia tysiaka w błoto na sprawdzenie czy mój tok rozumowania jest dobry. Pewnie ktoś ma schemat tego ustrojstwa, tylko pytanie czy to tajemnica czy do pominięcia w sprawnej instalacji.

    0
  • #4 31 Paź 2017 09:02
    dare23
    Poziom 17  

    ZBR 2987 = Zestaw parametrów w ZBR2 lub numer podwozia w tachografie nie pasuje do pojazdu.
    Czyli jeśli tachograf posiada poprawne dane to należy sparametryzować ZBR gdyż mozliwe że posiada vin jeszcze z jakiegoś innego pojazdu. Postaraj się go odczytać ze sterownika ZBR komputerem diagnostycznym i sprawdź czy jest poprawny. Sprawdź również czy vin w tacho nie ma literówki jakiejś.
    Popytam ludzi o schematy, jak znajdę to podrzucę.

    0
  • #5 31 Paź 2017 22:48
    hessel.
    Poziom 13  

    Dziś udało mi się w końcu odnaleźć przyczynę awarii. Był to nieoczyszczony zacisk "oczkowy" wiązki brązowych przy klemie minusowej, a w zasadzie przy zacisku tego elektronicznego hebla od Volva. Przegrzanie się złącza i zespawanie ze sobą pozostałych dwóch zacisków bezpośrednio pod nim. I teraz można to wreszcie pokazać palcem. Znalazłem to w trakcie przekładki na oryginalny wyłącznik plusowy, bo mimo domysłów na oko to chłop w szpitalu umarł i nie było żadnego śladu. Dobrze, że wreszcie można uznać to za naprawę, tylko ciągle nie mam możliwości obejrzeć tego na schemacie szczegółowym, aby rozwiać swoje wątpliwości co do tej wady fabrycznej w moim mniemaniu, bo tym razem nie odpuszczę. Jeden z tych brązowych został wycięty całkowicie i to chyba ten od tacho. Znalazłem jeszcze dodatkowo trzy przekaźniki od tego hebla w kabinie, z których jeden rozłączał obwód stacyjki. Normalnie jakiś totalny absurd. Obecnie na trasie TCU wyrzuca 3117-00 i 3155-00 i to mnie teraz głównie interesuje czy to może w związku z usterką, czy może jedynie skutek eksploatacyjny.

    0
  • #6 31 Paź 2017 22:56
    dare23
    Poziom 17  

    Teraz wygląda to jak problem z wrzucaniem biegów i autoregulacją sprzęgła w systemie automatycznej skrzyni biegów. Raczej usterka związana bardziej z eksploatacją.

    0
  • #7 31 Paź 2017 23:07
    hessel.
    Poziom 13  

    Wiesz co mnie zastanawia. Ten ciągnik pierwszy raz jechał z cysterną i co ważniejsze bez przegród co była załadowana. Po prosty musiał w ten sposób zjechać na bazę. Przed usterką tych błędów nie było. Wiem, że Volva maja z tym problemy. Może o to chodzi ?

    0
  • #8 31 Paź 2017 23:17
    dare23
    Poziom 17  

    Raczej nie. Diagnostykę działania skrzyni i sprzęgła by się przydało zrobić.

    0
  • #9 01 Gru 2017 09:38
    hessel..
    Poziom 10  

    Po przywróceniu wszystkiego do ładu dalej wyrzuca czasami 3117-00 pasywny. Dziwne, że jest to sporadyczne w trakcie odpalenia po ostudzeniu, a błąd jest z 1985 roku. Tzn. czerwony tryb zaświeca się tylko i wyłącznie jak bije od zera po nocy - coś w ten deseń co nie. Dodatkowo wczoraj jak już skończyłem w nim wszystko wyrzuciło 3192-00 zablokowany dostęp eeprom. Stało się to jednorazowo tuż przed skończeniem wszystkiego. Samochód stał kij wie ile. Takiego zastanego MANa jeszcze nie widziałem. Poprzedni właściciel nie patrzył na kontrolki i był ze mną szczery, że jazda była aby do przodu, rezygnuje z transportu i wyprzedaje flote. Lewy tył miał poluzowany siłownik w sposób celowy aby zjechać na baze kupca, bo miał podparte okładziny, czujnik ręcznego miał zgnite piny i było 6,5 bar na puszczonym ręcznym, kontrolka P świeciła na stałe i wskutek tego tarcza wystrzelała w kilku miejscach całkowicie. Był do niczego czterodrożny i takie tam podstawowe rzeczy wskutek całkowitego zaniedbania. Komunikat APPLY PARKING BRAKE na puszczonym ręcznym uszkodzony mikrowłącznik otwarcia drzwi.


    Link


    Dodano po 17 [minuty]:

    ps.
    Pytanie - czy da się obejść wykrywanie naczepy, która nie posiada ABS-u, tylko zwykłe hamulce, bo jak podpiąć światła, to świeci się ABS1 czy dać sobie z tym spokój ?

    Oprócz tych dwóch od skrzyni i tachografu w samochodzie jest teraz brak błędów. Moje podejrzenie wina sterownika TCU.

    0