Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Sprinter 906 511 - czy można zamontować pompę ESP z innym numerem?

29 Paź 2017 21:32 1257 15
  • Poziom 9  
    Witam, chodzi o pompę ESP (ABS), obecnie mam uszkodzoną - z numerem A0014462789, jednak dokładnie takiej nie mogę znaleźć, nie znam się na tym - czy np. po założeniu pompy z innym numerem np. A0014467989, lub A0014462589, obie sa 3TH a moja 5th, czy takie pompy przełożone w komplecie ze sterownikami mogą działać w moim?
  • Poziom 9  
    WDB 9061531 N359929
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    Zapewne błędy pojawiły się już przy awarii fabrycznej. Działać powinna, ale głowy nie dam. W Mercedesach najczęściej błędy same znikają po usunięciu usterki (tak przynajmniej bywa z czujnikami ABS - nie wiem jak z całym sterownikiem).
  • Spec od Mercedesów
    EPC podaje 28, 38, i 82
    O numerze 27 nic nie wspomina - nie będę wnikał dlaczego. W sterowniku jest nr VIN - musisz sobie z tym poradzić bo będzie błąd.
  • Poziom 9  
    82 czyli A0014468289 czy A0004468289? czyli bez ingerencji specjalisty-diagnosty inny sterownik który teoretycznie powinien działać i tak będzie wywalał błąd?
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    A 001 446 28 89,
    A 001 446 38 89,
    A 001 446 82 89.
    Taki jest zestaw numerów konkretnie do podanego numeru VIN na podstawie doboru przez fabryczny program EPC.
    Podana część jest opisana jako hydraulic unit ESP - a nie ABS
    Również ESP (a nie ABS) widnieje w kodach wyposażenia auta.
  • Poziom 9  
    27 była w aucie, czy działała- nie wiem na pewno, jak go kupiłem nie działała, poprzedni własciciel twierdzi że działała, na oko wygląda że nie była wcześniej zmieniana, żdnych sladów wymiany, wszystko jak w oryginale ale jesli wg EPC nie ma tego numeru do tego vin to być może była inna...? Teraz pytanie czy czy szukac jednej z tych 28, 38, 82 czy 27? 27 już znalazłem niedaleko i mam możliwość podpięcia- na sucho, sprawdzenia czy działa przed zakupem ale czy będzie działać po zamontowaniu bez kasowania błędów?
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Zadając w EPC pytanie na odwrót - czyli "w jakich autach była montowana pompa 001 446 27 89?" dostajemy odpowiedź, że taki numer w ogóle nie istnieje. Można to z pewnym prawdopodobieństwem wytłumaczyć, że może np. była "usterkowa" i jej numer całkowicie wycofano z dokumentacji żeby utrudnić jej dobranie do auta. Osobiście więc raczej bym się nie upierał na 27
    Jeżeli chodzi o starą pompę, to mając do dyspozycji komputer serwisowy można zajrzeć do jej danych identyfikacyjnych i sprawdzić parametry HW (Hardware) i SW (Software) czy datą odpowiadają rocznikowi auta. Jeżeli są zbieżne to prawdopodobnie pompa jest oryginalna.
  • Poziom 9  
    Znalazlem pompe A0014465789 jest 5th i wygląda identycznie jednak przed zakupem nie mogę sprawdzić czy działa u mnie, Czy moglby ktoś sprawdzić w EPC czy będzie dzialac w moim aucie? ja kompletnie nie znam się na tym. z góry dziekuje
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    EPC tego numeru również nie znajduje.
  • Poziom 9  
    Dziś założyłem używkę z numerem 2789 taka jaka była wcześniej, wszystko działa prawie jak należy, kontrolki zgasły od razu- wszystkie oprócz BRAKE świeci cały czas, być może został błąd który trzeba wykasować?? hamulec przy wyłączonym silniku po zużyciu zapasu powietrza do serva działa tak jak powinien, jest twardy przy połowie i nie opada jednak po odpaleniu silnika robi się za bardzo miękki i spada na sam dół bardzo lekko jednak już przy połowie wciśnięcia pedała hamuje bardzo dobrze i równo, wcześniej przed zmiana pompy było identycznie ale myślałem że abs nie działa prawidłowo i dlatego tak jest, teraz nie wiem co o tym myslec? może tak ma być?? cały układ odpowietrzony jest prawidłowo, jutro jade na diagnostykę z tym BRAKE ale pytanie- co jest przyczyną tak miękkiego hamulca? zaciski chodzą dobrze. Druga sprawa to delikatnie drganie pedału sprzęgła nierównomiernie co jakiś czas podczas wolnej jazdy po nierównościach, tak jak by trykotnięcie abs tylko na sprzęgle.. wcześniej (na starej pompie ESP) tego nie było.
  • Poziom 9  
    Można założyć pompe z innym numerem jeśli wg EPC z vin się zgadza, adaptacja pompy ESP w moim przypadku była konieczna -pomimo identycznego numeru- ponieważ sprinter-dawca miał tempomat a mój nie. Przyczyną miękkiego pedału hamulca była najprawdopodobniej pompa hamulcowa. Drgania pedału sprzęgła ustąpiły po adaptacji modułu ESP.