Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes a klasa w 169 cdi - Czy termostat do wymiany

krzysztofx2 30 Paź 2017 17:58 1197 6
  • #1 30 Paź 2017 17:58
    krzysztofx2
    Poziom 5  

    Witam szanownych forumowiczów
    Pacjent to
    Mercedes a klasa w 169 cdi 2008 rok
    Mam pytanie czy termostat jest do wymiany
    Na teście komputerowym po rozgrzaniu silnika komputer pokazuje temperaturę silnika 67 stopni
    Natomiast na zegarze samochodu licznika 80 stopni
    I teraz nie wiem gdzie pokazuje prawdziwą temperaturę
    Pozdrawiam i proszę o sugestię

    0 6
  • #3 30 Paź 2017 20:00
    ptr92
    Poziom 17  

    A masz jakieś błędy?
    Odpal samochód i dotykaj węży od chłodnicy. Jak grzeją się oba równomiernie, to znaczy że masz go do wymiany.
    Jak jeszcze trochę przeanalizujesz te wartości to zobaczysz pewne czary, a mianowicie samochód osiągnie ponad 100stopni, a Ty na liczniku dalej będziesz widział 90 stopni;) taka zagrywka inżynierów, żeby ludzie nie panikowali, że samochód im się gotuje;)

    0
  • #4 01 Lis 2017 16:57
    tadeusz03
    Poziom 9  

    Witam. Termostat otwiera tzw duży obieg cieczy chłodzącej. Innymi słowy płyn chłodniczy dostaje się z bloku silnika do chłodnicy. taka jest rola termostatu. Czujnik temperatury który jest odpowiedzialny za podanie wartości /temperatury silnika/ do manometru (wskaznika na desce rozdzielczej) jest umieszczony albo w głowicy albo w bloku silnika. Z tego co piszesz to masz walnięty czujnik temperatury. Istnieje też możliwość uszkodzenia manometru ale to mało prawdopodobne. Najbardziej prawdopodobne jest to że jest wszystko ok o czym pisze kolega wyżej.

    0
  • #5 01 Lis 2017 21:27
    KotBury2
    Poziom 18  

    krzysztofx2 napisał:
    Na teście komputerowym po rozgrzaniu silnika komputer pokazuje temperaturę silnika 67 stopni. Natomiast na zegarze samochodu licznika 80 stopni. I teraz nie wiem gdzie pokazuje prawdziwą temperaturę.
    Najlepiej sprawdzić temperatury według licznika i komputera przy pierwszym porannym uruchomieniu, gdy wszystkie temperatury są jednakowe i są równe temperaturze otoczenia (porównać np. z termometrem zaokiennym).

    Jeżeli ujawnią się różnice pomiędzy czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej a termometrem zaokiennym - czujnik szwankuje i należy go sprawdzić dokładniej. Gdyż jeśli zawyża temperaturę tak jak u Ciebie (+ 80 stopni C, zamiast + 67 stopni), to możesz mieć kłopoty z uruchomieniem silnika gdy przyjdą mrozy.

    Chodzi o to, że komputer sterujący podaje dawkę rozruchową paliwa zawsze na podstawie temperatury analogowego czujnika NTC cieczy chłodzącej. Jeżeli jest niska temperatura cieczy (i silnika) - podaje dużą dawkę rozruchową. Jeżeli silnik jest ciepły - podaje małą dawkę rozruchową, itd.

    Oczywiście, słowo "podaje" jest umowne, gdyż komputer bezpośrednio steruje elektrycznie wtryskiwaczami poprzez sekwencyjne impulsy prądowe na cewki elektromagnetyczne lub siłowniki piezoelektryczne w górnej części wtryskiwaczy (system Common Rail).

    Przykładowe wartości sygnałowe wysyłane komputerowi przez czujnik temp. cieczy chłodzącej (tzw. termistor) pokazuje tabelka poniżej.
    Mercedes a klasa w 169 cdi - Czy termostat do wymiany

    Gdy przyjdą naprawdę mrozy, to komputer nie będzie wiedział, że silnik jest bardzo zimny, tylko gorący, bo ma temperaturę czujnikową + 80 stopni C. I wtedy zaczną się problemy z rozruchem i grzaniem świec żarowych, mimo nienagannej kondycji wszystkich elementów rozruchowych. A to tylko dlatego, że oszukany komputer podaje za mało paliwa na wtryskiwacze.

    I wszystko przez to, że szwankuje tylko jeden czujnik, który zawyża (np. z powodu zawilgocenia) temperaturę.

    Pzdr KotBury2

    0
  • #6 02 Lis 2017 16:29
    krzysztofx2
    Poziom 5  

    Witam Panowie
    I Dziękuje Serdecznie za wszystkie porady
    A czy może być jeszcze tak że ten fachowiec od diagnostyki ma nie oryginalny program mercedesa i błędnie odczytuje dane
    Bo z drugiej strony samochód szybko się nagrzewa bo po krótkim czasie z kratek leci ciepłe powietrze
    Temperatura tak po przejechaniu około 5 km na zegarze jest trochę ponad 80 stopni i w tedy termostat się otwiera bo temperatura spada tak do 78-79 stopni i potem cały czas utrzymuje się w granicach 80 stopni z lekkim wahaniem plus minus 80 stopni
    Pozdrawiam

    0
  • #7 03 Gru 2017 07:15
    krzysztofx2
    Poziom 5  

    Dzwoniłem do serwisu
    Odpowiedz serwisanta : Mercedesy cdi tak mają wszystko jest w normie
    Uznaję tą odpowiedz i na razie nie zamierzam nic wymieniać
    Temat zamykam

    0