Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 1.9 CDTI - Opel Vectra C 1.9 CDTI problem z odpalaniem niskie temp.

30 Paź 2017 20:51 4542 7
  • Poziom 3  
    Witam serdecznie , mam na imię Dawid -jestem nowy a oto mój problem.
    pacjentem jest moja Vectra 1.9 CDTI, otóż mój problem polega następująco, jak to nasz klimat jest różny dzisiaj 30.10.2017 temperatura w nocy spadła do 2-3 stopni (oczywiscie jak ciepło odpala od kopa) i pojawia sie problem, wsiadam do samochodu wkładam kluczyk (na tablicy jak i zegarku mam wrażenie że wszystko tak jakby powolnie się wyświetlało lekko zamglone -dziwne wrażenie) przekręcam i vectra kręci , kręci tak jakby nie miała w sobie tego kopa muszę przytrzymać kluczyk tak 4-6 sekund po tym czasie słychać jakby miała już załapać (trzymam dalej kluczyk) lecz ona kręci dalej tak 2 sekundy i jest strzał samochód odpala(leci biała chmurka) po tym chodzi bardzo płynnie nie ma żadnych drgań cud miód (furka sie nagrzewa tak jak powinna), mogę zgasić ona i tak odpali, dodam że stoi od godziny 17 do 5 wtedy ruszam do pracy- dojeżdżam do pracy, 8 godzin mija i ten sam przypadek muszę pokręcić także leci biały dymek gdy już odpali do końca dnia mogę odpalać i odpalać śmiga jak szalona.
    I teraz co mam wymienione - wymieniłem akumulator zimą oczywiście(zeszły rok) Vectra pięknie odpalała lecz to nie było problemem.
    wymieniłem także świeczki żarowe (zeszła zima) 4 sztuki boshowskie ,viki dostała momentalnie kopa pięknie chodziła płynnie (tamte musiały być wykończone)- problem pozostał
    ZREGENEROWAŁEM także sławny ROZRUSZNIK- odbierając samochód od mechanika przekręcając kluczyk myślałem że to nie moja furka, tak zakręciła że się przestraszyłem że coś nie tak :)) -lecz to nie rozwiązało mojego problemu.. (teraz zabieram się za wymianę filtra paliwa ) moim typem pozostał układ paliwowy wydaje mi się że mam tak zwane '' cofanie się paliwa'' chciałbym to zdiagnozować lecz mam przewody oryginalne czarne nic nie widzę. Chciałbym wymienić zaworek zwrotny pompy wtryskowej (nie wiem czy to pomoże - proszę o pomoc) - chciałbym również usłyszeć wasze zdanie co do swapa -> zaworek zwrotny czy to coś da?
    Zastanawiam sie również nad wizytą na kompie w celu sprawdzenia czy idzie dobra temperatura na świeczki może to jest winowajcą. Prosił bym was o pomoc fachową pomoc

    Dodam że przeczytałem już wszystkie możliwe tematy, proszę nie odsyłajcie mnie ponieważ w żadnym nie znalazłem pomocy
    mam nadzieje że ktoś jeszcze miał taki problem i udało mu się to załatwić, mnie to strasznie męczy (sąsiad posiada również Vectre przy minus 15 odpala za pierwszym a ja się męczę i zastanawiam czy uda mi sie odpalić ! -masakra)

    POZDRAWIAM :)
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje, 19 atm na cylinder, po obróbce gniazd zaworowych i wymianie zaworów i ich prowadnic problem został zażegnany. Nie twierdze, że masz głowice do remontu, ale sprawdź ciśnienie paliwa w trakcie rozruch, możesz jeszcze podać samostartu w dolot, jeśli od razu załapie, problem z paliwem, jeśli na samostarcie będzie się migał od pracy, zmierz kompresje na zimnym silniku.
  • Poziom 3  
    Kolego, Vectra 1.9cdTi 120 km właśnie mam zamiar wybrać się z nią na komputer w celu sprawdzenia grzania świec , oczywiście sprawdzę tez to co mi polecasz . A i dodam jeszcze że postawiłem Vectre " z górki " maska ku dołowi może tutaj lekko coś pokaże z tym paliwem ! PS . Postaram się jutro dodać filmik jak to wygląda
  • Poziom 16  
    Stawianie nosem w dół to też dobry sposób na sprawdzenie czy układ paliwowy się nie zapowietrza.
  • Poziom 3  
    Poinformuje cie rano jak to wszystko wyszło, jeśli tak to będziemy działać ,a powiedz co myślisz o zaworku zwrotnym paliwa wtryskiwaczy może mieć to coś wspólnego z tym ? ( śruba z kuleczka i sprężyna w srodku) ? Może to mieć coś wspólnego z tym?
  • Poziom 28  
    da19we napisał:
    Zastanawiam sie również nad wizytą na kompie

    Witaj nie zastanawiaj się tylko podjedź niech sprawdzą parametry silnika,może są jakieś
    błędy w sterowniku.
  • Poziom 3  
    Także na ten moment - samochod stał prawie 15 godzin - + prestawienie 20 metrów( na górke) specjalnie nosem do dołu 9 godzin stał pod przechyłem, i powiem że byłem zaskoczony jak odpalił ,co prawda rewelacji nie było ale nie męczył sie tak jak zawsze :) (dodam że nie poleciałą chmurka)
    Dużym prawdopodobieństwem może być czujnik temperatury , jutro rano postaram się goodpiąc i sprawdzę co wyszło( konsultacja z mechanikiem) dodam że do kompa jeszcze podpinki nie zrobiłem, jeszcze się upewnie

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    Edit: Wymieniłem filtr paliwa ( po dłuższym czasie ... ) dodam że był zabrudzony. + czekam na poranek sprawdzę co i jak z tym czujnikiem idealnie to samo https://www.youtube.com/watch?v=MBvJXfe81Pc oby to było to!
  • Poziom 3  
    także koledzy winowajcą był czujnik temperatury płynu chłodzącego - ( czujnik gdy ma wade przy niskich temperaturach daje infortmacje że jest ciepło wten świece grzeją jakby było lato- dodatnie temeratury. ) po odłaczeniu wtyczki od czujnika komputer dostaje natychmiastową informacje o mrozie i daję wiekszą temperature na świece. dokonałem próby po postoju 24h 5 stopni odłączenie wtyczki od czujnika - fura odpaliła od kopa -zero białego dymu z rury. Także teraz pożyjemy zobaczymy pozdrawiam :)