Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BDJS350 - Akumulator do urządzenia rozruchowego

Ture11 30 Paź 2017 21:11 624 7
  • #1 30 Paź 2017 21:11
    Ture11
    Poziom 34  

    Dzień dobry,
    W urządzeniu rozruchowym BDJS350 padł akumulator żelowy. Nie mogę znaleźć zamiennika dla niego - parametry, jakie mi się udało ustalić, to:
    - napięcie 12V
    - pojemność: 9Ah
    - typ SLA
    - model: CB9-12
    - wymiary max:95x65x152

    Z kolei producent urządzenia rozruchowego deklaruje maksymalny prąd rozruchu: 350 A.

    Koledzy, gdzie można lub/i jak szukać akumulatora z takim typem złącz (śrubowe), jak na foto? Jak to złącze nazwać poprawnie? Jedyne pozycje, jakie udało mi się znaleźć - pojawiają się, gdy szukam informacji "akumulator do agregatu prądotwórczego" (GX160 i te sprawy) - ale to akumulatorki 7Ah, i to o cieniutkich klemach. Co nieco daje się znaleźć przy wyszukiwaniu akumulatorów z konektorem "T3" - ale to chyba nie jest poprawna nazwa tego styku.

    Jaki według Was powinna być wydajność prądowa tego akumulatora? W 350A producenta - nie wierzę, ale ostatecznie grubość klem wskazuje, że nie jest to typowy aku żelowy 80A max.
    Macie może, kochani, jakiś pomysł?

    BDJS350 - Akumulator do urządzenia rozruchowego

    BDJS350 - Akumulator do urządzenia rozruchowego

    Edit: Złącza są chyba typu F25 - ale wciąż niewiele mi to zmienia...

    0 7
  • Pomocny post
    #2 31 Paź 2017 07:49
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 31 Paź 2017 10:42
    Witold5
    Poziom 30  

    Mam też takie urządzenie, tylko Einhella. Też mam akumulator do wymiany, jednak zrezygnowałem. Zbyt duże koszty takich akumulatorów 10Ah.

    0
  • #5 01 Lis 2017 15:46
    Ture11
    Poziom 34  

    Dziękuje koledzy za odpowiedzi. Akumulator TEMPEST znalazłem już wcześniej - niestety, duża część akumulatorów z zagranicy (nawet z Mousera) nie jest dostarczana do naszego kraju (jakieś przepisy, etc.).

    Obecnie problem rozwiązałem perfidnie, ryzykując przy tym co nieco - kupiłem za ok. 60 zł akumulator 12V 9Ah (podobno może oddać 135A przez max. 5s) i na jego konektorach (typu Fast-on 187 (T2) -6.30mm - takie grubsze) zacisnąłem konektory oczkowe - po czym je "poprawiłem" cyną (zarówno konektory oczkowe, jak i te na akumulatorze ładnie łapały cynę.

    BDJS350 - Akumulator do urządzenia rozruchowego

    Szacuję, że trwałość akumulatora w tym zastosowaniu nie będzie duża - ale pierwsze próby były w miarę pozytywne - (ledwo, ale jednak) udało się odpalić samochód (polonez 1,6, wtrysk) z zamontowanym akumulatorem, który nie był w stanie zakręcić rozrusznikiem i w dodatku - nie łapał w ogóle ładunku (zostało mu ok 2 Ah pojemności, ładował się prądem 0,7 A). Czy za którymś razem akumulator urządzenia rozruchowego nie wystrzeli - nie wiem. Trochę się tego obawiam, choć nie wydaje mi się, by fabryczny mógł dać z siebie więcej. Obudowa urządzenia rozruchowego jest mocna, więc raczej w razie czego krzywdy nikomu nie zrobi.

    0
  • #6 01 Lis 2017 19:34
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 01 Lis 2017 20:05
    Witold5
    Poziom 30  

    Przez 20 lat nie wiem czy ze 2 razy użyłem tego urządzenia. Może lepiej zainwestować w akumulator w aucie.

    0
  • #8 01 Lis 2017 20:45
    Ture11
    Poziom 34  

    radek3p napisał:
    To może dać akumulator o większej pojemności,jak spadnie temperatura to uruchomienie autka będzie trudniejsze i wykończy akumulator.

    Większy niestety nie zmieści się gabarytowo.

    Witold5 napisał:
    Przez 20 lat nie wiem czy ze 2 razy użyłem tego urządzenia. Może lepiej zainwestować w akumulator w aucie.

    Przy moich zastosowaniach to nie problem - zakup akumulatora do samochodu, agregatu czy skutera odpalanego raz na 3 miesiące - to nonsens. Poza tym samochód, który mam nie zabezpiecza przed rozładowaniem nawet nowego akumulatora poprzez zostawienie radia czy świateł włączonych.

    0