Witam,
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w ustaleniu problemu.
Dłuższy opis:
Dwa tygodnie temu kupiłem Peugeota Boxera 3.0 na miejscu po pobieżnych oględzinach samochód wyglądał w porządku, świeciła się kontrolka check engine, ale po mieście jeździł ok. Podczas powrotu, na trasie, samochód miał problem, żeby wejść na więcej niż 3100 obr, a więc prawdopodobnie tryb awaryjny. Samochód następnego dnia po przyjeździe (w momencie kupna było ok) miał problem, żeby zapalić, dopiero po 2-3 obróceniu kluczyki niemrawo zapalał. Pojechał do mechanika.
Krótszy opis (kontynuacja)
Diagnostyka wykazała:
P0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego - wadliwe działanie
P0340 - obwód czujnika położenia wałka rozrządu - wadliwe działanie
P0111 - obwód czujnika temperatury powietrza - nieprawidłowy zakres wartości sygnału
P0101 - obwód przepływomierza MAF lb VAF - nieprawidłowy zakres wartości sygnału
P0601 - Pamięc ROM - sterownika silnika
Na moment pojawił się także błąd EEPROM błąd sumy kontrolnej
Dodatkowo po wyjęciu sterownika silnika, 4 piny zostały w środku, mechanik zaproponował podjęcie próby wyprowadzenia pinów na zewnątrz, przed wymianą całego komputera, zrobiłem bypass, w czwartek sterownik będzie wkładany i zobaczymy co się wydarzy.
Nurtuje mnie natomiast jedna rzecz, sterownik który jest wsadzony ma numery 0281015578 (51900702), internet mówi, że to sterownik do silnika 2.3, natomiast mój peugeot ma silnik 3.0. Teraz kilka pytań
1. Czy błąd P0601 i EEPROM może być związany z niekompatybilnym komputerem z tym silnikiem?
2. Czy błąd P0601 i EEPROM może być związany z niechlujnym wyłączeniem immobilizera albo wgraniem złych "map" etc?
3. Jak rozumiem, komputer został wymieniony przez poprzedniego właściciela (który mówi, że nie wie czy była wymiana komputera), skąd się dowiedzieć jakie ECU tam powinno być oryginalnie?
4. Czy jest szansa znaleźć gdzieś rozpiskę pinów, za co odpowiedzialne są uszkodzone piny?
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w ustaleniu problemu.
Dłuższy opis:
Dwa tygodnie temu kupiłem Peugeota Boxera 3.0 na miejscu po pobieżnych oględzinach samochód wyglądał w porządku, świeciła się kontrolka check engine, ale po mieście jeździł ok. Podczas powrotu, na trasie, samochód miał problem, żeby wejść na więcej niż 3100 obr, a więc prawdopodobnie tryb awaryjny. Samochód następnego dnia po przyjeździe (w momencie kupna było ok) miał problem, żeby zapalić, dopiero po 2-3 obróceniu kluczyki niemrawo zapalał. Pojechał do mechanika.
Krótszy opis (kontynuacja)
Diagnostyka wykazała:
P0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego - wadliwe działanie
P0340 - obwód czujnika położenia wałka rozrządu - wadliwe działanie
P0111 - obwód czujnika temperatury powietrza - nieprawidłowy zakres wartości sygnału
P0101 - obwód przepływomierza MAF lb VAF - nieprawidłowy zakres wartości sygnału
P0601 - Pamięc ROM - sterownika silnika
Na moment pojawił się także błąd EEPROM błąd sumy kontrolnej
Dodatkowo po wyjęciu sterownika silnika, 4 piny zostały w środku, mechanik zaproponował podjęcie próby wyprowadzenia pinów na zewnątrz, przed wymianą całego komputera, zrobiłem bypass, w czwartek sterownik będzie wkładany i zobaczymy co się wydarzy.
Nurtuje mnie natomiast jedna rzecz, sterownik który jest wsadzony ma numery 0281015578 (51900702), internet mówi, że to sterownik do silnika 2.3, natomiast mój peugeot ma silnik 3.0. Teraz kilka pytań
1. Czy błąd P0601 i EEPROM może być związany z niekompatybilnym komputerem z tym silnikiem?
2. Czy błąd P0601 i EEPROM może być związany z niechlujnym wyłączeniem immobilizera albo wgraniem złych "map" etc?
3. Jak rozumiem, komputer został wymieniony przez poprzedniego właściciela (który mówi, że nie wie czy była wymiana komputera), skąd się dowiedzieć jakie ECU tam powinno być oryginalnie?
4. Czy jest szansa znaleźć gdzieś rozpiskę pinów, za co odpowiedzialne są uszkodzone piny?