Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Boxer 3.0 - Ustalenie prawidłowego ECU

01 Lis 2017 09:11 1959 5
  • Poziom 9  
    Witam,

    Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w ustaleniu problemu.

    Dłuższy opis:
    Dwa tygodnie temu kupiłem Peugeota Boxera 3.0 na miejscu po pobieżnych oględzinach samochód wyglądał w porządku, świeciła się kontrolka check engine, ale po mieście jeździł ok. Podczas powrotu, na trasie, samochód miał problem, żeby wejść na więcej niż 3100 obr, a więc prawdopodobnie tryb awaryjny. Samochód następnego dnia po przyjeździe (w momencie kupna było ok) miał problem, żeby zapalić, dopiero po 2-3 obróceniu kluczyki niemrawo zapalał. Pojechał do mechanika.

    Krótszy opis (kontynuacja)
    Diagnostyka wykazała:
    P0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego - wadliwe działanie
    P0340 - obwód czujnika położenia wałka rozrządu - wadliwe działanie
    P0111 - obwód czujnika temperatury powietrza - nieprawidłowy zakres wartości sygnału
    P0101 - obwód przepływomierza MAF lb VAF - nieprawidłowy zakres wartości sygnału
    P0601 - Pamięc ROM - sterownika silnika
    Na moment pojawił się także błąd EEPROM błąd sumy kontrolnej

    Dodatkowo po wyjęciu sterownika silnika, 4 piny zostały w środku, mechanik zaproponował podjęcie próby wyprowadzenia pinów na zewnątrz, przed wymianą całego komputera, zrobiłem bypass, w czwartek sterownik będzie wkładany i zobaczymy co się wydarzy.

    Nurtuje mnie natomiast jedna rzecz, sterownik który jest wsadzony ma numery 0281015578 (51900702), internet mówi, że to sterownik do silnika 2.3, natomiast mój peugeot ma silnik 3.0. Teraz kilka pytań

    1. Czy błąd P0601 i EEPROM może być związany z niekompatybilnym komputerem z tym silnikiem?
    2. Czy błąd P0601 i EEPROM może być związany z niechlujnym wyłączeniem immobilizera albo wgraniem złych "map" etc?
    3. Jak rozumiem, komputer został wymieniony przez poprzedniego właściciela (który mówi, że nie wie czy była wymiana komputera), skąd się dowiedzieć jakie ECU tam powinno być oryginalnie?
    4. Czy jest szansa znaleźć gdzieś rozpiskę pinów, za co odpowiedzialne są uszkodzone piny?
  • Poziom 17  
    Jak piny wypadły ze sterownika to wg mnie wyprowadzenie ich na zewnątrz jest bez sensu, takie trochę rzeźbienie.
    Zadzwoń do serwisu, tam powiedzą Ci jaki numer powinien mieć sterownik. Kup drugi na allegro wraz ze złączem i powymieniaj uszkodzone piny zeńskie.
    Najlepszy byłby w Twoim wypadku cały zestaw startowy (sterownik, moduł komfortu i kluczyk) bo ciężko powiedzieć co tam było grzebane w eepromie.
    Potem najwyżej zostanie wycięcie obsługi DPFu jeśli ktoś go mechanicznie wyciął;)
    A nie myślałeś, że zwrócić samochód sprzedającemu?
  • Poziom 38  
    ptr92 napisał:
    Najlepszy byłby w Twoim wypadku cały zestaw startowy (sterownik, moduł komfortu i kluczyk)
    Nie bardzo ,bo będą cyrki bo to na bazie fiata jest,sam sterownik i na douczenie zrobić.
  • Poziom 9  
    Kablowy bypass w sterowniku pozwolił na usunięcie usterek:
    P0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego - wadliwe działanie
    P0340 - obwód czujnika położenia wałka rozrządu - wadliwe działanie

    Dzięki temu boxer już nie jest w trybie awaryjnym.
    Kupiłem Lexie, wszedłem w moduł i jest info, że program komputera jest do silnika 3.0, więc może obędzie się bez jego wymiany.

    Natomiast pojawił się inny problem, błąd immobilizera.
    Czasem trzeba kilka razy włożyć i wyłożyć kluczyk, żeby zniknęła kłódka na desce.

    Jakieś tropy ?
  • Poziom 9  
    Witam nie wiem czy jestem w dobrym watku rowniez chodzi o bledy w moim peugeot Boxer 3.0 hdi 160, przy cieplym cilniku na wolnych obrorach nierowno pracuje po podpieciu sie do komputera wykazalo blad P0340 czyli czujnik ustawienia walkow rozrzadu. czujnik wymienilem i bez zmian dalej obroty sie zmieniaja na biegu jalowym. prosze o jakas porade
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Porada jest jedna, udaj się do polecanego, w Twojej okolicy, warsztatu. Od uszkodzenia złącza sterownika, poprzez wiązkę, skończywszy na usterce mechanicznej, masz cały wachlarz możliwości.