Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Seicento - 1,1 benzyna, brak wtrysku na 1-dnym cylindrze, czy coś innego?

01 Nov 2017 17:05 2223 12
  • Level 24  
    W Seicento 1,1 benzyna, nie pracuje jeden z cylindrów. Wykręciłem świece, sprawdziłem iskrę, wysokie napięcie na świece jest. Po odłączeniu po kolei każdej z żółtej kostki z kablami idącej dalej w dół, w stronę cylindra coś zauważyłem. W czasie pracy silnika tylko na pierwszym złączu brak reakcji. Po rozłączeniu jednego żółtego złącza, silnik chodzi tak samo jak podłączone. Po rozłączeniu pozostałych silnik przygasa. Czy to znaczy brak wtrysku na pierwszym cylindrze (tym od strony wlewu oleju)? Jeżeli tak co dalej należało by robić...? Kupić wtrysk, rozebrać jakoś i oczyścić, co dalej?
    Narka ;)
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 43  
    Witam. Sprawdź ciśnienie w tym cylindrze jeśli jest to możliwe ze zatkany wtryskiwacz lub nie dochodzi napięcie do sterowania wtrysku.
  • Moderator of Cars
    Ale równie dobre może to być też brak choć by nawet kompresji.
    Jeśli nie masz możliwości pomiaru zrób podmianę wtryskiwacza i świecy zapłonowej.

    Jeśli problem będzie dalej występował na tym samym cylindrze bez pomiaru kompresji nie obejdzie się.
  • Level 24  
    A, czy jeżeli na gazie LPG jest podobnie czy to eliminuje wine wtrysku? Czy przy odpiętej tej żółtej kostce na pierwszym cylindrze, na gazie LPG silnik powinien chodzić poprawnie na wszystkich garach?
    I jeszcze jedno. Na benzynie zaświeca się lampka check engine, na gazie LPG się nie świeci. :-?
  • Level 22  
    Zachowanie się lampki check świadczyło by ,że coś nie tak z obwodem wtrysku.
    Tylko zastanawiające jest że na gazie to samo. jaka instalacja gazowa ?
  • Moderator of Cars
    piwos wrote:
    czy jeżeli na gazie LPG jest podobnie czy to eliminuje wine wtrysku? Czy przy odpiętej tej żółtej kostce na pierwszym cylindrze, na gazie LPG silnik powinien chodzić poprawnie na wszystkich garach?
    Zależy która generacja LPG - jeśli wtrysk (IV gen.) to albo brakuje sterowania tego wtryskiwacza (uszkodzony emulator wtrysku, ew. ECM) albo kompresji, jeśli mieszalnik (II gen.) to brak kompresji.
  • Level 24  
    Czy po zdjęciach da się ustalić co to za instalacja w tym silniku siedzi?
    Wydaje mi się że zwykła, II generacji, dobrze myślę?
    A, ten wtrysk (MPI), to wtrysk wielopunktowy czy się mylę?
    Fiat Seicento - 1,1 benzyna, brak wtrysku na 1-dnym cylindrze, czy coś innego? Fiat Seicento - 1,1 benzyna, brak wtrysku na 1-dnym cylindrze, czy coś innego?Fiat Seicento - 1,1 benzyna, brak wtrysku na 1-dnym cylindrze, czy coś innego?
    Zaraz wrzucę filmik jak pracuje cudo
    https://youtu.be/AhCSjsL2M5g
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Tartarini TEC 99 czyli gaźnik (II generacja).
  • User removed account  
  • Level 24  
    prosty_01 wrote:
    Check świeci zapewne od wypadania zapłonów.
    Zmierz kompresję, bo może zawór się upalił albo inna dolegliwość.

    Wtryskiwacz i instalację do nich nie ma co ruszać skoro na gazie jest to samo. Przy wypadaniu zapłonów iskra na świecę idzie ale sterownik nie daje impulsu na wtryskiwacz.


    Kolega próbował tym maleństwem mimo wszystko jeździć. Przy dodaniu mocniej gazu biała para zaczęła lecieć z rury. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Płyn chłodniczy zaczął znikać i to szybko (ok: 4l płynu /100km). Nagrzewnica z nawiewem przestaje ciepełkiem dmuchać. Przegrzany silnik był pewnikiem chyba? Jest to możliwe, że w wyniku uszczelka się stopiła i do cylindra leci zalewając płynem tylko jeden garek?
    W tej wersji Seicento nie ma wskaźnika temperatury, nie wiadomo jaka jest chwilowo temperatura. :( 8-O
    Czy uszczelkę można wymienić w garażu, nie wyjmując silnika z auta? Duża sprawa, dużo roboty?
  • Level 23  
    Mam takie autko, również z LPG i uszczelkę wywaliło mi po kilkukrotnym zagotowaniu silnika z powodu zablokowania wentylatora (sprawdzałeś ?)
    Uszczelkę wymieni nawet średniorozgarnięty mechanik z kluczem dynam.

    Oprócz tego miałem kilka zaworów z praktycznym brakiem luzu. Musiałem docierać gniazda i szukać nowych płytek.
  • Moderator of Cars
    Uszczelkę można wymienić "na aucie" ale głowicę sugerowałbym oddać do planowania, a przynajmniej do sprawdzenia.
  • Level 21  
    Witam.
    Wymienisz sam w garażu tylko musisz dysponować kluczem dynamometrycznym. Mogą wystąpić problemy z odkręceniem kolektora wydechowego od głowicy (słaby dostęp do śrub mocujących).
    Głowica przed założeniem nowej uszczelki do planowania (ew. do regulacji zawory - płytkami).
    Jeżeli posiadasz oryginalną instalację LPG montowaną przez FIAT (ze sterownikiem Tartarini TEC 99 EVOLUTION) to pewnie posiadasz też emulator sondy lambda AEB 426, którego "głównym zadaniem" - oprócz emulowania sondy lambda - jest kasowanie błędów ECU. Diagnostyka komputerowa nie wykaże błędów wypadania zapłonu na 1 cylindrze, tak samo nie zaświeci się kontrolka OBD silnika.
    Pozdrawiam.