Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodatkowa nagrzewnica wodna przestała grzać.

01 Lis 2017 20:13 669 6
  • Poziom 8  
    Witam.
    Samochód peugeot boxer na pace wstawiona nagrzewnica wodna ok 4 kW.
    Zamontowana na wysokości podłogi podłączona równolegle pod przewody dochodzące do oryginalnej nagrzewnicy. Na przewodzie dochodzącym zamontowany zawór elektryczny aby latem nie dochodziło ciepło do dodatkowej nagrzewnicy. Elektrozawór działa prawidłowo.
    Wszystko działało 2 lata. Ostatnio uszkodzeniu uległa chłodnica oleju i olej zmieszał się z płynem chłodniczym. Chłodnica wymieniona instalacja wyczyszczona, w trakcie eksploatacji pojawiła się odrobina oleju w zbiorniczku wyrównawczym i ubytki płynu poniżej minimum, dolałem płyn do MAX. niema śladów wycieku
    Teraz jest konieczność grzania paki i zauważyłem ze nagrzewnica nie grzeje.
    Odpowietrzyłem na przewodach doprowadzających jak i przez odpowietrznik w instalacji samochodu. Rozebrałem obudowę nagrzewnicy i żeberka są gorące na całej powierzchni. Ale jak tylko włączę wentylator to momentalnie schładza żeberka i nie leci ciepłe powietrze. Wąż odprowadzający także robi się zimny, gdy wyłączę wentylator to po chwili oba węże są ciepłe.
    Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny dlaczego ona nie grzeje.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 31  
    Zapchana dodatkowa nagrzewnica, karcher, płyn do naczyń i dimer. Albo puści syf którym jest zatkana albo sama nagrzewnica ulegnie zniszczeniu.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 8  
    zapchana mimo tego że jest gorąca gdy nie ma włączonego wentylatora ?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Tak, dokładnie. Zdławiony przepływ przez co nie ma założonej mocy cieplnej. Ew zatkane węże ale to mało prawdopodobne.
  • Poziom 8  
    sk700 napisał:
    Tak, dokładnie. Zdławiony przepływ przez co nie ma założonej mocy cieplnej. Ew zatkane węże ale to mało prawdopodobne.

    hmmm. to w pierwszej kolejności i da się to zrobić najszybciej - ominę elektrozawór może od jest przytkany.
  • Poziom 31  
    Próbuj ale doświadczenie podpowiada mi, że to kanaliki w nagrzewnicy się zalepiły. Tak czy inaczej bez porządnego płukania całego układu i wymiany płynu się niestety nie obędzie nawet jeśli uda się udrożnić system. Możesz spróbować na początek odpiąć węże przy nagrzewnicy i dmuchnąć sprężarką a następnie podłączyć wąż z bieżącą wodą.
  • Poziom 8  
    Przytkany był elektrozawór, po tym jak olej dostał się do układu chłodzenia wszedł w reakcję z gumą w zaworze która zmieniła kształt przez co nie było pełnego przelotu.
    Temat zamykam.